Fever Ray «Fever Ray» (18)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Zviedru elektroniskās mūzikas dueta «The Knife» dalībniece Karina Dreijere (Karin Dreijer Andersson) laidusi klajā savu pirmo soloveikumu «Fever Ray».

Fever Ray «Fever Ray»

(Mute/Rabid)

10/12

Karina Dreijere Andersone ar mūziku nodarbojas jau kopš 1990. gadu vidus, bijusi kādā rokgrupā, vēlāk 1999. gadā kopā ar brāli Olofu izveidojusi savdabīgu elektroniskās mūzikas projektu «The Knife», sadarbojusies ar «Röyksopp» puišiem, taču tikai šogad laidusi klajā ierakstu, par kuru atbildīga tikai viņa viena. Kopš 2006. gada, kad «The Knife» albumu «Silent Shout» prestižais mūzikas portāls «Pitchfork Media» pasludināja par gada labāko albumu, sekoja (arī pirms tam) nogurdinoša koncertturneja, neskaitāmas intervijas u.c. ar mūzikas promo saistītas lietas. Tā rezultātā, atgriežoties no tūres, māsa un brālis nolēma mazliet atpūsties viens no otra.

Šo laiku, dzīvodama netālu no Stokholmas, Karina septiņus mēnešus veltīja savu muzikālo ideju īstenošanai, katru dienu devās uz ierakstu studiju, vairākas stundas ģenerēja idejas, samplēja, kārtoja savā «Ableton Live» programmā jaunus bungmašīnu ritmus un, protams, savu īpatnējo balss ierakstu tehniku. Ierakstos Karinas īpatnējais sievišķīgais vokāls bieži vien skan daudzbalsīgi ar zemākām, šķietami vīriešu iedziedātām balsīm, bet patiesībā visas ierakstā dzirdamās balsis pieder pašai Karinai. Tās ierakstītas izmantojot vokāla apstrādes ierīci «TC-Helicon Live» un balss plaginu «Steinberg VoiceMachine». Piemēram, izmantojot «TC-Helicon Live», ir iespējams vienlaicīgi iedziedāt četras balsis, tas dzirdams albuma skaņdarbā «Concrete Walls».

Fever Ray "Fever Ray"
Fever Ray "Fever Ray" Foto: Publicitātes foto

Tiesa, laiku pa laikam Karinai palīdzējuši arī profesionāļi no malas - Kristofers Bergs (Christoffer Berg) un duets Van Rivers & the Subliminal Kid. Kristofers palīdzējis ar aranžiju, šur tur ieteicis izmantot kādas perkusijas vai sintezatora tembru, savukārt Van Rivers & the Subliminal Kid visu digitālo skaņas signālu pārveidojuši analogā skanējumā (mūsdienās ir šādas ierīces). Arī pats dziesmu gala mikss noticis analogā studijā Gēteborgā, padarot visus digitālos gludumus negludākus un siltākus.

Atšķirībā no ritmiskā «The Knife» skanējuma, «Fever Ray» ir daudz piezemētāks, daudz lēnāks, robežojoties ar 1990. gadu triphopa estētiku. Kādā intervijā Karina skaidrojusi, ka viņas brālis ir liels vācu tehno un džeza cienītājs, līdz ar to šīs aizraušanās jūtamas «The Knife» dziesmās, taču viņa pati ir vairāk pop un rokorientēta melomāne, ko centusies atklāt arī savā soloalbumā. Piemēram, kā divas galvenās šā albuma ietekmes viņa min Fila Kolinsa slaveno «In the Air Tonight» un seriālu «Miami Vice», tā gan, protams, vairāk noskaņu asociācija. Karina atzīst arī, piemēram, «Alphaville» popsīgās sintīpopa melodijas, vienlaicīgi atklājot, ka labprāt klausās arī eksperimentālā metāla apvienības «Neurosis» un metālistu «High on Fire» ierakstus.

Plati ievada pirmais singls «If I Had A Heart», kurš arī nosaka turpmāko ieraksta spocīgo toni: («This will never end cause I want more/ More, give me more, give me more»). Sekojošais «When I Grow Up» (skat. video) pilnībā atklāj Karinas vokālo šarmu, kuram tembrāli līdzības varētu vilkt tikai ar Sindiju Lauperi vai Stīviju Niksu. Skaņdarbā dzirdama arī pašas Dreijeres iespēlēta ģitāra. Kopumā šis ir lielisks, viengabalains ieraksts, kuru atskaņotājā var droši spēlēt bez apstājas visu dienu.

Izdošanas datums - 18.03.2009.

Komentāri (18)CopyDraugiem X Whatsapp

Tēmas

Nepalaid garām!

Uz augšu