Erykah Badu "New Amerykah, Pt. 1: 4th World War" (8)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Savā dzimšanas dienā 26. februārī neosoula zvaigzne Erika Badu (Erykah Badu) laidusi klajā jaunu studijas plati "New Amerykah, Pt. 1: 4th World War".

Erykah Badu "New Amerykah, Pt. 1: 4th World War"

(Universal Motown Records)

10/12

Erikas Badu radošais lidojums ir apbrīnojams, kopš 1997. gada neosoula manifesta "Baduizm", kas saņēma arī pāris "Grammy", šī Dallasas dīva ne uz brīdi nav komercializējusies. Tieši otrādi, Badu ar katru jaunu ierakstu kļuvusi masām nepieejamāka, dīvaināka, ekscentriskāka, veltot, piemēram, koncertā visas dziesmas kādai noteiktai sava astrālā ķermeņa čakrai. Kaut ko līdzīgu šos gadus mēģinājusi paveikt bijusī Fugees zvaigzne Lorīna Hila (Lauryn Hill), taču viņas ekscentrisms diemžēl jau robežojas ar atsevišķām neprāta izpausmēm.

Ja godīgi, no visiem Badu ierakstiem visbiežāk klausos tieši "Baduizm", pateicoties kuram Eriku tolaik mūzikas prese nodēvēja par Neosoula karalieni. Sekojošie "Mama''s Gun" un 2003. gada , protams, ir līmenī, taču, ja jāizvēlas starp 70. gadu psihedēlisko fanku un Badu eksperimentiem, tad zelta vidusceļš šādos gadījumos parasti ir D''Angelo, manuprāt, satriecošais "Voodoo" (2000).

Erika Badu (Erykah Badu)
Erika Badu (Erykah Badu) Foto: Publicitātes foto

Pirmais singls no jaunās plates "New Amerykah, Pt. 1: 4th World War" (acīmredzot sekos arī "New Amerykah, Pt. 2") ir "Honey" (videointervija), kas savā ziņā ir komerciāla nodeva radiostacijām - tas ir brīnišķīgs, melodisks Badu neosoula paraugs. Pašā albumā 9th Wonder (Jay-Z, Nas, Mary J. Blige) producētais "Honey" noslēpts pašās beigās kā bonuss, acīmredzot tādēļ, ka konceptuāli mazliet neiederas platē.

Pašu plati ievada intro "Amerykahn Promise", kurā uz 70. gadu fankmūzikas pavadījuma samesti neskaitāmi sampli, to skaitā tādas smalkas balstiņas, kas dzirdamas filmā "Alvins un Burunduki". Izcils ir sekojošais "īstais" skaņdarbs "The Healer", kuru Badu velta nelaiķim producentam J Dilla ("this one is for Dilla"). Arī sekojošais "Me" ir brīnišķīgs - jebkuru skepsi atbruņo fantastiskās pūšamo instrumentu iespēles. The Roots bundzinieka ?uestlove un Džeimsa Poisera (James Poyser) producētais džeziskais "Telephone" arī ir veltījums pāragri aizgājušajam Detroitas reperim, producentam un hiphopa grupas "Slum Village" dibinātājam J Dilla (aka Jay Dee).

Platē līdzdarbojas arī hiphopa producents Madlib ("The Healer" un "My People"), dziedātājs Bilāls (Bilal), Mike "Chav" Chavarria, Sa-Ra, džeza bundzinieks Kariesm Riginss (Karriem Riggins) u.c.

Izdošanas datums - 26.02.2008.

 

 

 

Komentāri (8)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu