YACHT «Shangri-La» (7)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

No neskaitāmiem koncertiem, kas pēdējos gados Rīgā baudīti, viens no spilgtākajiem manā atmiņas grozā vēl joprojām ir Portlendas dueta YACHT Eiropas tūres noslēguma koncerts Spīķeros 2009.gadā (skat. resursus un galeriju). Tādēļ tikai loģiski, ka TVNET Mūzika turpina sekot YACHT aktivitātēm, no kurām svarīgākā - jauna studijas albuma «Shangri-La» izdošana.

YACHT «Shangri-La»

(DFA)

8/12

«Shangri-La» ir piektais YACHT ieraksts, bet otrais, kurā pamatsastāva dalībniece ir grupas līdera - multimediju mākslinieka un mūziķa Džona Behtolda (Jona Bechtolt) draudzene Klēra Evansa (Claire L. Evans). Šis arī otrais studijas veikums, kas izdots mūzikas izdevniecības «DFA Records» paspārnē («LCD Soundsystem» un «Hot Chip» mājvieta).

YACHT (akronīms jeb saīsinājums no Young Americans Challenging High Technology) arī šajā ierakstā turpina ar dejiskiem indīdisko (kaut kas no «The Rapture») un pat R&B ritmiem, lielu daļu vokālo partiju uzticot harismātiskajai Klērai. Saturiski un vizuāli YACHT koķetē ar dažādiem simboliem, reliģisku kultu un sektantisma estētiku, koncertos to visu demonstrējot ar pārdomātām «Powerpoint» prezentācijām.

YACHT "Shangri-La"
YACHT "Shangri-La" Foto: Publicitātes foto
«If I can't go to heaven, let me to go L.A. ... Shangri-La, la-la-la-la,»

albuma melodiskajā tituldziesmā, kas iekļauta plates beigās, skandē Klēra.

Albumu ievada divdaļīga utopijas un antiutopijas analīze (Utopia & Dystopia (The Earth is on Fire)). Kā zināms, antiutopiju mēdz dēvēt par utopijas «murgpilno māsīcu» – tajā zem ķirurga analītiskā naža nonāk pati ideālās sabiedrības ideja. Ja utopija racionāli būvē pozitīvu nākotnes sabiedrību, tad antiutopija ekstrapolē nākotnē mūsdienu sabiedrības negatīvās tendences. Tā ir karikatūra par pozitīvo utopiju, kuras mērķis ir izsmiet un parodēt pilnības ideju, utopisku nostāju kopumā.

Šāda vizuāla šo abu terminu apcerēšana redzama arī aktuālajā grupas septiņu minūšu garajā klipā (skat. video).

Plates virsotne, manuprāt, ir tieši «Dystopia», kurā Klēra rečitē dejiskā bīta pavadībā gluži kā «Blondie» Debija Harija pirms trīsdesmit gadiem. Otra dziesma, kas savaldzina, ir vienkāršā un ļoti melodiskā tituldziesma.

Izdošanas datums - 21.06.2011.

Komentāri (7)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu