High Llamas "Can Cladders"

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Stīgu instrumentu pavēlnieks no Īrijas Šons Oheigans (Sean O'Hagan) sarūpējis jaunu High Llamas plati "Can Cladders".

High Llamas "Can Cladders"

(Drag City)

10/12

Šons Oheigans ir svarīgs vīrs, viņš, paralēli darbam ar High Llamas, atbildīgs par neskaitāmiem stīgu aranžējumiem dažādām populārām muzikālām apvienībām ("The Boo Radleys", "Saint Etienne", "Doves", "Stereolab", "Super Furry Animals" u.c.). Pēc ilgākas pauzes meistars sarūpējis jaunu studijas albumu, kas seko 2003. gada "Beet, Maize & Corn".

Ja atskatāmies vēsturē, tad uzzinām, ka 80. gados Oheigans kopā ar dziedātāju Katalu Koglanu (Cathal Coughlan) bija pietiekoši pazīstami kā rokgrupas Microdisney līderi, viņu ierakstus izdeva "Rough Trade" - tie paši, kas toreiz strādāja ar "The Smiths" un "Stiff Little Fingers". Diemžēl 1988. gadā grupa pajuka un abi mūziķi devās katrs savā virzienā. Koglans izveidoja īpatnēju rokgrupu "Fatima Mansions", bet Oheigans aizceļoja 50. gadu mūzikas pasaulē un izveidoja brīnišķīgu retro lounge orķestri High Llamas. Oheiganam viens no lielākajiem iedvesmas avotiem blakus brazīļu bosanovai un Bērta Baharaha lounge formulai bija "The Beach Boys" ģēnijs Braiens Vilsons, Oheigans daudz ko mācījies no Vilsona aranžēšanas mākslas, līdz 90. gados pats kļuvis par savdabīgu indīmūzikas Vilsonu.

Tajos pašos 1990. gados Oheigans cieši sadarbojies ar sev radniecīgo ansambli Stereolab, tur spēlējis ģitāru, savukārt vairāki dalībnieki no Stereolab piedalījušies High Llamas salīdzinoši retajos studijas ierakstos. Pēc 2003. gada albuma Oheigans iesaistījās savdabīgā mūzikas/mākslas projektā ar mākslinieku Žanu Pjēru Milleru (Jean Pierre Muller) un nu beidzot radījis 13 jaunus muzikālus brīnumus "Can Cladders".

Muzikāli jaunais albums ir loģisks turpinājums visam iepriekš izdotajam, gandrīz nekādu jaunu pārsteigumu, Oheigans ir palicis uzticīgs savam rokrakstam - melodiskām, stīgu aranžētām, analogo sintezatoru tembru piepildītām, Bērta Baharaha cienīgām melodijām. Skaistākie, manuprāt, ir abi ievadošie skaņdarbi - "The Old Spring Town" un "Winter´s Day". Diemžēl nevarēju atrast "The Old Spring Town" dziesmā dzirdamās sieviešu balss īpašnieci, lai kas viņa arī būtu, skaņdarbs darbojas gluži kā kāds 70. gadu "Carpenters" zelta popmūzikas hits. Ļoti iedarbīgi!

Pats Oheigans atzinis, ka savus ierakstus ieraksta pilnīgi neatkarīgi, viņš apzinās, ka High Llamas nav viņa dzīves galvenais iztikas avots un tas viņam ļauj brīvi radoši izpausties. Un tā jau notiek, ka mūzikas industrija agrāk vai vēlāk tomēr pieņem šādus sava ceļa gājējus un respektē viņu nepakļaušanos valdošajām tendencēm... Meistarīgi!

Izdošanas datums - 20.02.2007.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Tēmas

Nepalaid garām!

Uz augšu