Bat For Lashes «Fur And Gold» (12)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Šā gada prestižajai «Mercury» mūzikas balvai nominēts arī šis projekta «Bat For Lashes» ieraksts.

Bat For Lashes «Fur And Gold»

(Echo)

10/12

17. jūlijā tika paziņots šā gada «Mercury» mūzikas balvas, kurā pilnīgi pamatoti iekļuvis arī britu dziedātājas Natašas Hānas (Natasha Khan) soloprojekta «Bat For Lashes» veikums «Fur And Gold». Tieši šāda atzinības izteikšana no mūzikas kritiķu puses dod varbūt jau nedaudz piemirstiem albumiem (plate izdota gandrīz pirms gada) otro elpu.

Nataša Hāna ir interesanta parādība britu mūzikā - dzimusi pakistānieša tēva un britu mātes ģimenē, vasaras pavadījusi ceļojot uz Pakistānu un apkārt pasaulei kopā ar tēvu, kas bijis Pakistānas skvoša komandas treneris, savukārt ziemā dzīvojusi Hertfordšīrā. Augusi strikti reliģiskā vidē, līdz 11 gadu vecumam, kad vecāki izšķīrušies. Nataša studējusi mūziku un kino, aizrāvusies ar amerikāņu minimālista Stīva Reiha (Steve Reich) mūziku, pati radījusi dažādas mākslas instalācijas, zīmējusi animācijas darbus un uzstājusies.

Pirmais Bat For Lashes singls «The Wizard», ko izdeva pati Hāna savas mūzikas izdevniecības «She Bear Records» apgādā iekrita ausīs izdevniecības «Echo» (Rošīnas Mērfijas mājvieta) cilvēkiem un tika noslēgts līgums par veselas plates izdošanu.

Pēdējās dienās esmu kļuvis par lielu «Bat For Lashes» fanu, ar katru jaunu klausīšanās reizi plate manās acīs kļūst tikai jaudīgāka. Natašas muzikālā valoda unikāla ar to, ka tajā var saklausīt neskaitāmas līdzības ar daudzām citām cienījamām māksliniecēm, taču vienlaicīgi ieraksts neatstāj plaģiāta pēcgaršu. Nosaukšu tikai dažas asociācijas - Torija Amosa, Bjorka, P.Dž. Harvija, This Mortal Coil, Lorīna Makkenita, Keita Buša ...

Bat For Lashes "Fur And Gold"
Bat For Lashes "Fur And Gold" Foto: Publicitātes foto

Īpaši spēcīgs ir otrais diska singls, kas izdots 2006. gadā «Trophy» (audio), tā pamatā «P.Dž. Harvijisks» monotons bass, elegantas perkusijas un hipnotisks piedziedājums, kurā Natašai piedzied Džošs Pērsons no mazliet piemirstās (un diemžēl vairs neeksistējošās) rokgrupas «Lift To Experience» (atceros, ka 2001. gada dubultalbums «The Texas-Jerusalem Crossroads» bija viens no tā gada specīgākajiem darbiem). Dziesmas vidū iestājas plaukstiņu sists ritms, kas paceļ dziesmu jaunā līmenī.

Pie mums radio skanējis, šķiet, tikai salīdzinoši popsīgais «Prescilla», kura pamatā elektriskā sītara (?), klavieres, plaukstiņu perkusija un nedaudz saldens piedziedājums, taču visu atpakaļ savās vietās salicis pēdējais un iespējams svarīgākais skaņdarbs no šī albuma - «What»s A Girl To Do» (skat video). Skaņdarbs iesākas ar bungu ritmu kā lielākā daļa 80. gadu Jesus And mary Chain skaņdarbu, iestājas taustiņi, timpāni, Natašas čukstošais rečitatīvs un elektronisks bīts. Arī video, kas ieturēts Donija Darko lentes tradīcijās rada atbilstošu tumšu noskaņu. Tiesa, klipā izmantotās zvēru maskas nav nekas oriģināls, tās izmantojuši savulaik The Cure, Beta Band, Travis, mūsu pašu The Mundane, taču, šķiet, cilvēki maskās naktī ar velosipēdiem tomēr vēl nav biijuši redzēti ...

Mani lielākie iebildumi varbūt tikai par atsevišķiem liriskiem klavieru skaņdarbiem, kuri sava vienkāršā aranžējuma dēļ nav tik baudāmi kā minētie «What's A Girl To Do» vai «Trophy», taču kopumā ļoti gaumīgs darbs.

Izdošanas datums: 11.09.2006.

Komentāri (12)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu