Julia Holter «Ekstasis» (6)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

«Lorija Andersone satiekas ar Beach House,» tā varētu raksturot 27 gadus vecās Losandželosas mūziķes Džūlijas Holteres (Julia Holter) jauno studijas veikumu «Ekstasis».

Julia Holter «Ekstasis»

(Rvng Intl.)

10/12

«Ek-stasis» (grieķu - «atrašanās ārpus; stāvoklis ārpus») sapludina ambiento un popmūziku neticami skaistā muzikālā ainavā, uz brīdi liek apstāties un palūkoties apkārt. Albumu ievada viens no, manuprāt, skaistākajiem pēdējo mēnešu ierakstiem «Marienbad», kas tapis, improvizējot ar «Fender Rhodes», vizualizējot krāšņās dārza skulptūras ar dažādu dzīvnieku formām un acu priekšā kārtojot kadrus no franču režisora Alēna Renē (Alain Resnais) modernisma un formālisma pērles «Pērn Marienbādē» (Last Year at Marienbad).

«Ekstasis» ir Holteres otrais pilnvērtīgais studijas albums, kas seko pirms sešiem mēnešiem izdotajam «Tragedy» (Leaving Records). Pati māksliniece gan atzīst, ka abas šīs plates tapušas vienlaicīgi veselu trīs gadu ilgā periodā. «Tragedy» Holtere vairāk izmantojusi tā dēvētos «field recordings», kad ar savu digitālo diktofonu «Zoom H4» rakstījusi vilciena stacijas trokšņus, vēju (apsedzot diktofonu ar zeķi), salūtu u.tml. Arī saturiski «Traģēdija» balstījās uz sengrieķu mītiem. Savukārt jaunajā platē saglabājusi vien atsevišķus grieķu mītu elementus (albuma nosaukums un tituldziesma «This is Ekstasis») un muzikāli devusies nosacītas popmūzikas virzienā.

Holtere ir akadēmiski skolota mūziķe, viņa beigusi Kalifornijas Mākslas institūtu (California Institute of the Arts) kompozīcijas klasē, apgūstot arī elektroniskās mūzikas vēsturi. Paralēli radošajām izpausmēm strādā kā privātskolotāja, pasniedzot bērniem klavierstundas.

"Ekstasis"
"Ekstasis" Foto: Publicitātes foto

Holteres akadēmiskās zināšanas palīdzējušas radīt formas ziņā interesantas kompozīcijas - katrā dziesmā, neskatoties uz vienotu ambientu noskaņu, notiek vairāki dramaturģiski pavērsieni, gluži kā kādā sengrieķu mītā. Interesantas ir vairākas indiešu tautas mūzikas tradīcijā ieskaņotas balss partijas, kuras iedvesmojis ceļojums uz Indiju un Pashupati nath Mishra mūzika.

Minētā «Beach House» ietekme jūtama dziesmā «Our Sorrows», kas balstās uz monotonu elektronisku bītu un caururbjošiem ērģeļu akordiem, arī «In The Same Room», kas vēsta par sajūtām, kas pārņem divus cilvēkus, kuri, atrodoties vienā telpā, viens otru neatpazīst: «I Can't recall this face...»

Savukārt avangarda pionieres Lorijas Andersones (Laurie Anderson) atblāzma jūtama vokodētajos albuma fragmentos.

Ierakstā pieaicināti arī viesmūziķi, piemēram, skaņdarbā «Four Gardens» dzirdamas pūšamo instrumentu frīdžeza dekorācijas.

Tuvu ekstāzei!

Izdošanas datums - 08.03.2012.

Komentāri (6)CopyDraugiem X Whatsapp

Tēmas

Nepalaid garām!

Uz augšu