Fatboy Slim “Palookaville” (11)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Albums, kas sākas ar vecas plates čerkstoņas efektu, nudien ne par ko oriģinālu nelieciena, tomēr Normana Kuka personība un uzvaras gājiens visās deju zālēs 90. gadu beigās neļauj ignorēt viņa jaunā studijas darba nākšanu klajā. Te nu tas ir - Fatboy Slim ceturtais studijas veikums “Palookaville”.

Fatboy Slim “Palookaville” (Skint) 7/12

Pēc galvu reibinošiem panākumiem visā pasaulē ar 1998. gada hitiem "The Rockafeller Skank" un "Praise You", kas tikuši nominēti pat “Grammy” balvai, Normans Kuks centies visus šos gadus turēt roku uz pasaules mūzikas pulsa. 40 gadus vecais mūziķis savulaik 80. gados sācis kā grupas The Housemartins basģitārists (daudzi atceras grupas lielāko grāvēju a capella izpildīto "Caravan of Love"). Vēlāk atgriezies pie savas sākotnējās kaislības – dīdžejošanas un 90. gados, slēpjoties zem dažādiem mūzikas projektiem, radījis paliekošas populārās muzikas vērtības. Atzīšos, ka manā sarakstā nepārspēts ir Kuka projekta Beats International 1990. gada debijas singls "Dub Be Good to Me", kas ir pārstrādāta The SOS Band dziesmas “Just Be Good To me” versija.

“Palookaville”, ko zināmā mērā “iedvesmojusi” Kuka laulības dzīves izjukšana, ir nobriedis, vienkārši uztverams deju mūzikas ieraksts. Tajā dzirdami vairāki lieliski sempli, viesvokālisti, no kuriem atpazīstamākais ir Deimons Albarns (Blur). Atzīšos, ka presē skandāliem apaugusī Kuka un Albarna sadarbība dziesmā “Put It Back Together” ir ieraksta lielākais pārpratums, manuprāt, māksliniekiem tā arī neizdevās atrast kopēju valodu. Albarna dziedājums ir juceklīgs, pat uzkrītoši vienaldzīgs, savukārt Kuka pielīmētais bīts nespēj atzīvināt Albarna izteikti nīkulīgo skaņdarba noskaņu.

Plate sākas, kā jau minēju, ar čerkstoņu, taču šāds lēts triks Normana Kuka izpildījumā iegūst nedaudz citu kontekstu, turklāt skaņdarbs “Don’t Let The Man” ir Fatboy Slim labākajās tradīcijās, zināmā mērā atgādinot “Praise You” ritmisko zīmējumu. Turpinājumā regulārs deju zāļu grāvējs “Slash Dot Slash”, kas ir arī pirmais plates singls. Viens no veiksmīgākajiem, manuprāt, ir dziedātāja Lateef izpildītais “Wonderful Night”. Kopumā albumā atrodami gan lieliski un gudri muzikāli darinājumi, gan dažas haltūras, varbūt tomēr Kuka laiks ir pagājis, galu galā gaidīto komerciālo panākumu šoreiz nav – plate pirmajā nedēļā aizkāpa tikai līdz britu topa 14. vietai.

Ieraksts noslēdzas ar, manuprāt, labāko (daudzi noteikti man nepiekritīs) albuma treku - Stīva Millera grupas kaverversiju “Joker”, ko izpilda ekcentriskais hiphopa/fank klauns Bootsy Collins. Protams, Millera oriģināls savulaik bija galvas tiesu pārāks, tomēr Normans Kuks ar šo dziesmu parāda, ka pārlieku nopietni viņu nevajadzētu uztvert … citādi jau viss ir kārtībā.

Izdošanas datums 04.10.2004.

Komentāri (11)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu