José James «No Beginning No End» (5)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Reizēm ir noderīgi pēc saspringta (kā kuram, protams) darba vakarā iegremdēties mīkstajās mēbelēs un noskatīties kādu populāru izklaidējošu Amerikas sarunu šovu, kaut vai mūzikas dēļ vien (ja Latvijā būtu šādi šovi, tad, protams, ieteiktu skatīties tos). Tā, lūk, vienā no pēdējiem Deivida Letermana raidījumiem mani sagaidīja patīkama iepazīšanās ar Hosē Džeimsu - 30+ gadus vecu džeza un R&B dziedoni, kura dzimtas saknes meklējamas Panamā.

José James «No Beginning No End»

(Blue Note)

8/12

Jaunais Hosē albums «No Beginning No End», kas ir viņa pirmais prestižās džeza izdevniecības «Blue Note» apgādā, klajā nāk tieši šodien - 22. janvārī un to pilnīgi legāli bez maksas iespējams noklausīties bezpeļņas organizācijas «National Public Radio» (NPR - www.npr.org) mājas lapā (skat. resursus)

Klausies albumu šeit

Hosē nopietni pievērsies dziedāšanai jau 12 gadu vecumā, viņa tēvs bija džezmenis, un viņa ierakstu kolekciju jaunais Hosē bija izklausījies krustu šķērsu. Īpaši tikusi studēta pianista Teloniusa Monka (Thelonious Monk) daiļrade.

Pirmos soļus vokālā džeza lauciņā Hosē sper Mineapolē, kur uzstājas dažādos klubos. Pusaudža gados sāk studēt džeza mūziku, līdz viņa samtainā, romantiskā baritona liegās skaņas sasniedz britu dīdžeja un jaunu talantu atklājēja Džilsa Petersona (Gilles Peterson) ausis. Tieši Petersona izdevniecībā «Brownswood Recordings» 1998. gadā klajā nāk Hosē debijas albums «The Dreamer».

Tam seko interesantu sadarbību laiks. Dziedātāju uzrunā britu elektroniķi «Basement Jaxx», vācu «nu-jazz» kolektīvs «Jazzanova» un Stīvens Elisons (Steven Ellison) jeb elektroniskās mūzikas projekts «Flying Lotus», kuru Hosē dēvē par «īstu Amerikas mūzikas dārgumu».

José James
José James Foto: Publicitātes foto

Jauno studijas veikumu «No Beginning No End» pats Hosē dēvē par pirmo īsto plati. Viņš ir beidzot atbrīvojies no «džeza vokālista» birkas un ļāvies muzikāliem eksperimentiem bez robežām.

Par albuma konsultantiem un iedvesmotājiem Hosē dēvē soula leģendas Mārvina Geija (Marvin Gaye) producentu Leonu Veiru (Leon Ware), kas devis viedus padomus, un basģitāristu Pino Palladino, kas uzaicināja Hosē pie sevis «padžemot» un rezultātā piedāvāja producēt jauno plati.

Foto: Publicitātes foto

Albumam atlasīto mūziķu vārdi arīdzan ir gana skanīgi. Pats itāļu izcelsmes velsietis Palladino, kas savulaik muzicējis ar «The Who», džeza pianists Roberts Glaspers (Robert Glasper), pianists Kriss Boverss (Kris Bowers), kas ir Starptautiskā Teloniusa Monka konkursa laureāts, u.c.

Platē dzirdami arī sieviešu vokāli. R&B dziedātājas Emīlijas Kingas un franču/marokāņu dīvas Hindi Zahras balss.

Tieši pavadījums, manuprāt, ir plates jaudīgākā sastāvdaļa.

Pats Hosē, lai arī dzied labi, tomēr ne ar ko īpašu neizceļas. Jā, brīžiem ieskanas kaut kas no D'Angelo «Voodoo» neosoula, kaut kas no 1970. gadu dvēseles mūzikas, taču kopumā Džeimsa dziedājums nenokļūst zem ādas. Svaigā atmiņā vēl Frenka Oušena (Frank Ocean) plate, kas ir lielisks atskaites punkts mūsdienu neosoula mūzikā. Līdz tādam līmenim Hosē netiek.

Albuma pirmā puse ir veiksmīgāka, tajā dominē reverbētas bungu iespēles, elegantas taures (gluži kā minētajā «Voodoo»), taču uz beigām parādās dīvaini skaņdarbi klavieru pavadījumā, kas drīzāk iederētos Džona Ledženda mūzikas arsenālā. Piemēram, noslēdzošais «Tomorrow» ir diezgan nebaudāms.

Kopumā jauka atslodzes R&B/džeza/neosoula plate, kas pēc pāris nedēļām jau būs aizmirsusies

Izdošanas datums - 22.01.2013.

Komentāri (5)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu