Broken Bells «After The Disco» (2)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Kādu laiku TVNET Mūzikas lappusēs neesam pievērsušies jaunākajiem ierakstiem. Jau pirmās šā gada nedēļas bijušas bagātas, piemēram, ar dažādu indī meiteņu izdotām platēm («September Girls», «Warpaint», «Dum Dum Girls», Angel Olsen u.c.), tiesa, neviena no tām, visticamāk, gada izskaņā labāko ierakstu top20 nenokļūs. Bijuši arī šādi tādi hiphopa, kantrī, elektroniskās mūzikas ieraksti, taču tikai februārī lēnām dienas gaismu sāk ieraudzīt nosacīti svarīgāki ieraksti. Viens no tādiem - projekta «Broken Bells» otrais albums «After The Disco» (Columbia).

Broken Bells «After The Disco»

(Columbia)

8/12

Projektā jeb, kā paši mūziķi uzsver, grupā apvienojušies dziedātājs Džeimss Rasels Mersers (James Russell Mercer) no Portlendas grupas «The Shins» un producents «Danger Mouse» (Gorillaz, Beck un Gnarls Barkley). Abus vieno mīlestība pret astoņdesmito gadu popmūziku, kurā izteikti dominējušas sintezatoru skaņas.

Pirmajā «Broken Bells» platē, kas izdota 2010. gadā, vēl izteikti jūtamas ģitāras akordu skaņas - tas būtībā bija ļoti «šinīgs» albums, tikai ar elektroniskiem aranžējumiem un bītiem, taču jaunajā ierakstā abi vīri pacentušies vēl vairāk destilēt abu muzikālos rokrakstus, radot gaisīgu elektroniska indīpopa skanējumu. Protams, arī šeit jūtama ģitāras un dzīvā basa klātbūtne, taču lielākais akcents likts uz sintezatoriem un bungu ritmu dažādību. Skanējums bagātināts arī ar stīgu aranžējumiem, par kuriem atbildīgs itāļu komponists Daniels Lupi (Daniel Luppi), savukārt trompeti vienā no dziesmām iepūtis Neits Volkots (Nate Walcott) no grupas «Bright Eyes».

Atgādināšu, ka pirmo reizi abi vīri tikušies pirms desmit gadiem Roskildes mūzikas festivālā un norunājuši, ka sadarbosies. Pirmie muzikālie eksperimenti tapuši 2008. gadā «Danger Mouse» jeb īstajā vārdā Braiena Bērtona (Brian Burton) Losandželosas mājas studijā.

Tieši šajā mājas studijā arī tapis «After The Disco», abiem līdzvērtīgi iesaistoties gan ar melodijām, gan dziesmu vārdiem. Plates nosaukums «Pēc diskotēkas» ierakstam dod konceptuālu saturisku virzienu, proti, tas runā par ilūziju sagrūšanu, vilšanās izjūtu, kas neizbēgami seko ballei, karnevālam, negaidītai slavai vai tml. Arī dziesmās «Control», «The Remains of Rock and Roll» un «Leave It Alone» skarta šī tēma.

After the Disco
After the Disco Foto: Publicitātes foto

Eksperimentējot studijā, Merseram pasprucis falsets, kas viņam nav bijis raksturīgs nedz «The Shins», nedz «Broken Bells» pirmajā platē. Nolēmuši, ka šāds dziedājums augstajā reģistrā izklausās līdzīgs «Bee Gees» un ka tas labi sader ar albuma tēmu (astoņdesmitie, disko...), pieņemts lēmums ne tikai atstāt šo falsetu, bet uzbūvēt no šā falseta motīva radio hitu (skat. video).

Tik tiešām

piedziedājumā rodas asociācijas ne tikai ar «Bee Gees», bet arī ar «Modern Talking» un īpaši «Empire Of The Sun».

Dziesma «Holding On For Life» balstās uz deviņdesmitajiem gadiem raksturīga hiphopa bīta «Dr. Dre» garā, apaudzēta ar sintezatoru tēmām un dzidru akustiskās ģitāras ritmu.

Šai dziesmai tapusi arī iespaidīga kosmiska īsfilma, kurā galvenās lomas atveido Keita Mara (Kate Mara) un Antons Jelcins (Anton Yelchin). Klipa režisors ir Džeikobs Gentrijs (Jacob Gentry), kas uzfilmējis arī zombiju filmu «The Signal».

Kopumā plate ir mazliet popsīgāka, soulīgāka par debijas ierakstu. Lai arī brīžiem pietrūkst vēl kādu līdzīgu muzikālu «āķu» kā «Holding On For Life», dziesmas ir skanīgas un interesantas.

Izdošanas datums: 03.02.2014.


Komentāri (2)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu