Adrian Younge «Something About April II»

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Līdz ar vinilplašu atgriešanos mūzikas industrijas apritē arvien nozīmīgāks aspekts mūzikas baudīšanā, vismaz īsteno mūzikasmīļu aprindās, ir mūzikas tehniskais ieraksts. Vai dziesmas ierakstītas, izmantojot digitālos rīkus vai tikai analogos aparātus - gluži tādus pašus kā sešdesmitajos un septiņdesmitajos gados?

Adrian Younge «Something About April II»

(Linear Labs)

10/12

Jau vairākus gadus analogi ierakstītu soulmūziku izdod retro izdevniecība «Daptone», arī virkne neosoula zvaigžņu cenšas pieturēties pie saknēm, tādējādi dodot pretsparu top40 dominējošajam digitālajam EDM, hiphopam un R&B.

Arī 36 gadus vecais producents, multiinstrumentālists un komponists Adrians Jangs pārstāv šo analogo tradīciju. Pagājušogad viņa vārdu pieminēju neosoula dziedātāja Bilāla (Bilal) kontekstā (skat. albuma recenziju), taču šogad Adrians pats izdevis jaunu skaņuplati «Something About April II» - turpinājumu pirms četriem gadiem izdotajam albumam «Something About April».

Jangs ir izteikts analogā ieraksta pūrists.

Ierakstot mūziku, viņš izmanto tikai tos mūzikas instrumentus, kuri ražoti laika posmā no 1940. gada līdz 1975. gadam.

Viņš uzskata, ka mūzikas «zelta laikmets» bijis visnotaļ īss (laika posms no 1968. gada līdz 1973. gadam) un viss, kas tapis šajā laikā kalpo viņam kā iedvesmas avots.

Adrians Jangs
Adrians Jangs Foto: Publicitātes foto

Janga piegājienu novērtējuši arī lielie hiphopa dūži. Tā, piemēram, reperis Jay-Z savā albumā «Magna Carta Holy Grail» samplējis šo to no «Something About April» (dziesmas «Sirens» apakša izmantota Jay-Z hitā «Picasso Baby»), arī leģendārais producents DJ Premier izmantojis Janga ierakstus.

60./70. gadumijas vizuālā estētika izmantota arī uz Janga plates vāka. Divas kailas sievietes - viena baltā, otra tumšas ādas krāsas - simbolizē mūsdienu multikulturālo pasauli, kad teju viss ir atļauts. «Sešdesmitajos gados mēs šādus vākus neredzējām,» komentē Jangs. «Lai pārdotu plates, kompānijas lika melnajiem māksliniekiem uz vāka likt baltos. Mans vāks ir zināms politisks manifests.»

Foto: Publicitātes foto

Jaunajā albumā iekļautas 12 dziesmas, kuras izpilda tādi dažādu žanru vokālisti kā jau minētais Bilāls, Rafaels Sadiks (Raphael Saadiq), kas 80. gados darbojies grupā «Tony! Toni! Toné!», Stereolab soliste Letīsija Sadjē (Laetitia Sadier), dziedātāja Karolina un Lorens Odens.

Tieši Odens ievada plati ar «Sittin' By The Radio», kas precīzi raksturo visu ierakstu kopumā - dzīvas bungas, dziļš bass, dažādi analogi taustiņi (Hammond ērģeles un paša uzkonstruēts «Selene» melotrons).

Saturiski plati caurvij gadalaiku tēma. Aprīlis ir pavasara, iemīlēšanās laiks, savukārt decembris simbolizē ziemu - attiecību izbeigšanos, nāvi. Šur tur ieskanas arī kāda reliģiozāka nots, piemēram, dziesmā «Psalms» izskan lūgšanas fragments.

Mūzika nākotnei. Mūzika bez konkrētas piesaistes mūsdienām.

Vai pēc simt gadiem Adriana radīto mūziku liksim blakus Stīvijam Vonderam vai Mārvinam Geijam, grūti paredzēt. Taču 2016. gadā šāda mūzika rezonē un šķiet dzīva un īsta.

Izdošanas datums: 15.01.2016.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu