RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Grandaddy «Last Place»

Jānis Žilde/ TVNET
  • Raksts
  • Video
Grandaddy | Foto: Publicitātes foto

2000. gadā, interneta un sociālo tīklu revolūcijas priekšvakarā, kāda bārdainu amerikāņu dīvaiņu grupa ar nosaukumu «Grandaddy» izdeva albumu «The Sophtware Slump», kas veltīts alkoholiķim robotam Džedam. Visa albuma koncepcija apspēlēja dabiskā un strauji mūsu dzīvē ienākušo dažnedažādo tehnoloģiju sadursmi. Šis pravietiskais un skumjais ieraksts atvēra grupai durvis uz plašāku auditoriju, taču «Grandaddy» iespēju kļūt par lielu grupu diemžēl neizmantoja...

Grandaddy «Last Place»

(3oth Century Records)

8/12

Protams, protams, šis albumā minētais robots nav nekas cits kā grupas līdera un dziesmu autora Džeisona Litla (Jason Lytle) izgudrots tēls, paša spoguļattēls, rīks, kā tikt galā ar savām atkarībām. Tomēr, ja salīdzinām ar grupas nākamajiem diviem albumiem (skat. TVNET recenzijas), tieši šī personiskā stīga un arī tam laikam interesantā muzikālā valoda «The Sophtware Slump» padara par «Grandaddy» virsotni. Albums ir sava laika spilgts nospiedums un droši liekams blakus tādiem muzikāli radniecīgiem darbiem kā Mercury Rev «Deserter's Songs» (1998), Sparklehorse «It's a Wonderful Life» (2001) un The Flaming Lips «The Soft Bulletin» (1999).

Pēc 2006. gada «Grandaddy» plates «Just Like the Fambly Cat», kas faktiski bija jau Litla soloalbums (tikai bundzinieks Ārons Bērčs piedalījās ierakstā), grupa beidza savu darbību, tā arī nespējot atkārtot «The Sophtware Slump» panākumus.

Litls no dzimtās Modesto pilsētiņas Kalifornijā pārcēlās uz ASV ziemeļrietumiem, uz Montānu. Izdeva pāris soloalbumus, sāka producēt citu mākslinieku ierakstus, taču tad pēc septiņu gadu dzīves Montānā viņš ar sievu pārcēlās uz lielpilsētu Portlendu. Būdams lauku zēns, viņš nespēja tur iedzīvoties, izjuka arī viņa attiecības, un 2015. gadā viņš atgriezās dzimtajā Modesto, kur neviļus sāka domāt par jauna «Grandaddy» albuma ierakstu. 2012. gadā grupa uz īsu brīdi bija apvienojusies pāris koncertiem, un Litlam šķita, ka stāstam varētu būt turpinājums.

FOTO: Publicitātes foto

Lai arī grupa ir atkal apvienojusies un ir gatava koncertēt, tāpat jūtams, ka galvenais «Grandaddy» diriģents ir tieši Litls.

Jaunajā dziesmā skarta šķiršanās tēma, to caurvij arī dabas un tehnoloģiju sadursmes vai līdzāspastāvēšanas simboli.

«Es redzēju, kā sēdi pie ezera un skaties savā telefonā bildes» (I saw you sitting at a table by the water, And you were going through the photos on your phone) - dzied Litls dziesmā «The Boat Is In The Barn», kas acīmredzami pieskaras cilvēka un tehnoloģiju un, protams, viņa un sievas attiecībām.

Muzikāli šis ir klasisks «Grandaddy» albums ar vairākiem radio draudzīgiem singliem (šeit domāju drīzāk koledžradio) un pāris liriskām atkāpēm. Tiesa, «Hewlett's Daughter» kalibra skaņdarbs vīriem diemžēl nav padevies.

Albums būs patīkama atkalredzēšanās ar grupu tieši «Grandaddy» faniem, arī man, taču aizsniegt jaunu klausītāju diemžēl ar šādu ierakstu, visticamāk, nav iespējams.

Plati, starp citu, izdod producenta «Danger Mouse» jeb īstajā vārdā Braiena Bērtona izveidotā kompānija «30th Century Records».

Izdošanas datums - 06.03.2017.

IT ES Just
0 Komentāri