RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Bez aplinkiem. Feista par pusmūža krīzi

Jānis Žilde/ TVNET 4
  • Raksts
  • Video
Feista | Foto: Publicitātes foto

«Sacerēt dziesmas tāpēc, ka tās jāsacer, ir tas pats, kas nodarboties ar tukšu seksu,» kādā intervijā saka 41 gadu vecā kanādiete Leslija Feista. «Tas nav nepieciešams. Es drīzāk kādā brīdī izvēlēšos iztikt vispār bez seksa, ja tas ir bezjēdzīgs. Un ar dziesmu sacerēšanu notiek kas līdzīgs.» Tik tiešām, kopš iepriekšējā Feistas albuma «Metals» (skat. recenziju) pagājuši seši gadi, un tikai tagad dziedātāja ir atgriezusies ar jaunām, jēgpilnām vienpadsmit dziesmām.

Feist «Pleasure»

(Universal) 9/12

Arī pēc negaidītā komerciālā izrāviena pirms desmit gadiem ar plati «The Reminder», kurā iekļauta iPod reklāmā izmantotā dziesma «1234», sekoja krīze - četru gadu pauze, kad Feistas ģitāra tika pamesta istabas stūrī un apauga ar palielu putekļu kārtiņu.

Ir skaidrs, ka Feista strādā lēnām, rūpīgi un atbildīgi. Galvenais, lai ir radoša iedvesma un kas sakāms tiešām no sirds.

2014. gadā pēc intensīvas koncertēšanas ar «Metals» programmu, kur uz skatuves bija vesels orķestris, Feista nolēma atgriezties pie pašām saknēm un devās nelielā turnejā viena pati savas ģitāras pavadībā. «Man bija nepieciešams doties solo turnejā, lai atcerētos, ka varu to pacelt pati saviem spēkiem. Un tieši šis solis lika pamatus šim jaunajam albumam,» viņa saka.

Tik tiešām, «Pleasure» ir askētisks, diezgan akustisks, muzikāli intīms darbs. Brīžiem elektriskā ģitāra ar komplimentārām perkusijām rada asociācijas ar P.Dž. Hārviju, brīžiem ieskanas kaut kas no maigās Džonijas Mitčelas.

Ieraksts tapis ciešā sadarbībā ar somāliešu izcelsmes producentu Mocky (Dominic Solale), ar ko viņa sadarbojās arī iepriekšējos trijos albumos, un Reno Letangu (Renaud Letang).

FOTO: Publicitātes foto

Noteikti jāpiemin, ka vienā no dziesmām dzirdama «Pulp» līdera Džārvisa Kokera balss. Abi iepazinušies caur kanādiešu producentu un pianistu Chilly Gonzales, kas ir tuvs Feistas draugs. Savukārt dziesmas «A Man Is Not His Song» pašās beigās iestrādāts Atlantas progresīvā metāla kolektīva «Mastodon» sampls, kas, kā skaidro Feista, simbolizē vīrišķo enerģiju.

«Es mierīgi varu iemigt, klausoties Mastodon,»

viņa saka.

Leslija atzīst, ka saturiski albumu caurstrāvo mēģinājumi izpētīt pilnu emociju spektru, īpaši emociju robežstāvokļus. Būtībā tās ir pusmūža krīzes radītās blaknes... apzināšanās, ka esi pieaudzis, un atskārsme, ka ar tādu sevi nu būs turpmāk jāsadzīvo, depresija, vientulība (Feista nav precējusies), kauns, atraidījums, sajūta, ka viss dzīvē tomēr nav sakārtojies... tiesa, albuma beigās arī neliela optimisma pote («Young buck, the end’s not coming»). Būtībā albumam dots šāds nosaukums («Prieks, bauda» - red.), jo tā pietrūkst Feistas pašas dzīvē.

Starp citu, pēc ilgākas pauzes top arī jauns Feistas sākotnējās pamatgrupas (ja neskaitām tīņu gadu grupu «Placebo») «Broken Social Scene» albums, kurā viņa atkal piedalās.

Patīkama atkalredzēšanās. Arī Latvijas kontekstā. Manuprāt, bez Feistas nebūtu radušies mūsu pašu «Sus dungo», «Himnas» u.c. līdzīgi viegli patosīgi folka kolektīvi.

Izdošanas datums - 28.04.2017.

Latvija ES
4 Komentāri