RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Albuma apskats: Arcade Fire «Everything Now»

Jānis Žilde/ TVNET
  • Raksts
  • Video
Arcade Fire | Foto: Publicitātes foto

Kanādas daudzgalvainais mūzikas orķestris «Arcade Fire» kopš debijas albuma «Funeral» izdošanas 2004. gadā visu šo laiku ir bijis viens no mūzikas kritiķu iecienītākajiem, slavētākajiem ansambļiem. Pavisam nesen grupa laidusi klajā piekto studijas albumu «Everything Now», un šoreiz kritiķu atsauksmes nav tik glaimojošas. Kāpēc?

Arcade Fire «Everything Now»

(Sonovox) 10/12

Ar katru jaunu plati grupa ir ieviesusi korekcijas savā skanējumā, un šoreiz acīmredzot nav spējusi izdabāt kaprīzajai kritiķu armijai. Jā, ir apskatnieki, kas slavē jauno ierakstu, bet kopumā šoreiz atsauksmes par albumu ir diezgan vēsas. Mūzikas portāls «Metacritic», kurš apkopo pasaules lielāko mūzikas izdevumu recenzijas un to vērtējumus, savelkot kopā datus, albumam piešķīris 66% no 100%. Iespējams, pie vainas titulskaņdarbs, kurā grupa īpaši atklāti citē zviedru popgrupu ABBA. Arī man «Dancing Queen» radniecīgā klavieru un stīgu partija sākumā radīja nepatiku. «Kā tā var?» es nodomāju. Taču, iedziļinoties albuma koncepcijā, drīz kļuva skaidrs, ka tāda ir metode un zviedru supergrupas citāts ir absolūti pamatots. Dziesmā, starp citu, tiek citēts arī Francis Bebey skaņdarbs «The Coffee Cola Song» (skat. video).

Mūsdienās dzīve tiek svinēta, tverta šeit un tagad, informācija tiek patērēta milzīgos apjomos, un līdzīgs naratīvs caurvij «ABBA» dziesmu «Dancing Queen» (You are the dancing queen, Young and sweet, only seventeen). Grupas līderis Vins Batlers (Win Butler) skaidro, ka

dziesmā mēģinājis uztvert «visu-šeit-un-tagad» pieeju dzīvei.

Mums gandrīz nekas nav jāgaida, viss ir pieejams rokas stiepiena attālumā. «Tam ir savi pozitīvi un arī negatīvi efekti (atsvešināšanās), taču tieši tāda ir jaunā esība,» viņš saka.

Vieglam indīdisko grupa jau savulaik pievērsusies 2013. gada Džeimsa Mērfija (LCD Soundsystem) producētajā albumā «Reflektor», taču šoreiz disko kļuvis vēl krāsaināks, vēl popsīgāks.

Producentu krēslā sēdušies vairāki vīri, īpaši jāizceļ franču apvienības «Daft Punk» dalībnieks Tomā Bagalters (Thomas Bangalter), kurš, būdams tikpat liels perfekcionists kā grupa, palīdzējis disko iegūt 2017. gada vaibstus. Viņš atbildīgs par «Everything Now», «Signs of Life», Batlera sievas, grupas akordeonistes Režīnas Šasānas (Regine Chassagne) dziedāto «Electric Blue» un «Put Your Money On Me» (manuprāt, labākā albuma dziesma).

Dziesmu «Creature Comfort», kurā sakausētas «Suicide», «Queen», krautroka un vēl dažādas muzikālas ietekmes, līdzproducējis triphopa apvienības «Portishead» dalībnieks Džefs Berovs (Geoff Barrow). Arī viena no plates spēcīgākajām dziesmām!

FOTO: Publicitātes foto

Saturiski šis daļēji ir kārtējais anti-Trampa albums, tiesa, Batlers savu neapmierinātību ar esošo situāciju uz lielās politiskās skatuves pauž ar izteiksmīgiem simboliem. Albuma vāks tapis Nāves ielejā Kalifornijā, kas ir viszemāk zem jūras līmeņa novietotā un sausākā vieta Ziemeļamerikā. «Šobrīd esam sasnieguši zemāko punktu ASV politikā,» albuma vāka simbolisko lokācijas vietu skaidro Batlers.

Arī pirms albuma laišanas klajā grupa savu sociālo tīklu profilu vadības grožus nodeva kāda sabiedrisko attiecību cilvēka (Tannis Wright) rokās, kurš tajos publicēja visādas muļķības, nepatiesās ziņas (fake news), tiesa, nesen grupa atvainojusies faniem par dažiem ne pārāk veiksmīgiem ierakstiem.

Albums ir vienlaikus arī personisks. «Peter Pan» uzrakstīta par tēvu; Vins Batlers to sacerējis nakts vidū, uzzinādams, ka viņa tēvs ir saslimis, arī «Signs Of Life» ir autobiogrāfisks ieraksts, «We Don't Deserve Love» u.c.

Manuprāt, grupa ir ļoti labā formā, un šis noteikti ir viens no labākajiem grupas ierakstiem. Rekomendēju!

Labākās dziesmas: «Put Your Money On Me» un «Creature Comfort».

Izdošanas datums - 28.07.2017.

ASV ES Kanāda Dons
0 Komentāri