Vieglas smiltis, kasetniek! (67)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Youtube

Dzerot rīta kafiju un lasot rīta avīzi (labi jau labi, rīta portālu), gandrīz apraudājos, kad kaut kur istabas stūrī fonā skanošais CNN paziņoja, ka Japānā tiek pārtraukta kasešu atskaņotāju tirdzniecība. Tiešām nedaudz skumji, ka arī audiokasetes un to atskaņotāji pievienojas peidžerim u.c. novecojušām ierīcēm elektroniskajās debesīs...

Kā gan lai nesēro, ja tieši audiokasetes un kasešu magnetofoni 1980.gadu beigās un 1990.gados bija manas mīļākās rotaļlietas. Atceros (noteikti, arī daudzi no jums), bija 60 minūšu kasetes, 90 minūšu kasetes un vēlāk arī parādījās 120 minūšu superkasetes, kurās varēja ierakstīt garākus mūzikas albumus. "TDK", "BASF", "Sony", "Maxell"... Šķiet, vēl pavisam nesen bēniņos atradu veselu koferi ar dažādām vecām audiokasetēm, kurās pats, kāri tverdams katru sekundi, biju sarakstījis dažādas "ārzemju" mākslinieku dziesmas no televīzijas un radio.

Diemžēl šonedēļ Japānas elektronikas kompānija "Sony Corp." paziņojusi, ka pārtraukusi valstī pārdot portatīvos kasešu atskaņotājus "Walkman", atzīstot, ka šī ierīce nav spējusi tikt līdzi digitalizācijas laikmetam. Kompānijas Japānas mājaslapā izvietotā informācija vēsta, ka "Walkman" kasešu modeļu ražošana ir apturēta.

Izrādās, ka pirmie "Walkman" modeļi tika ieviesti 1979.gadā. Es pie sava pleijera gan tiku krietni vēlāk, kad 1990.gadu sākumā kopā ar ģimeni biju aizceļojis līdz Polijai.

Sajūtas, protams, ir neaprakstāmas, kad pirmo reizi, apbruņojies ar pleijeri, austiņām, svaigi nopirktām džinsenēm (banānenēm) un "New Kids On The Block" jaunāko kaseti, izriestām krūtīm slāju pa kādas Polijas mazpilsētas ielu.

Ja atskatāmies vēsturē, tad pirmajos divos mēnešos kopš "Walkman" parādīšanās tirgū 1979.gada 1.jūlijā "Sony" spēja pārdot 30 000 vienību un 50 miljonus vienību desmit gadu laikā (skat. 1985.gada videoreklāmu). Taču šodien - trīs gadu desmitus vēlāk - "Sony" jācīnās ar tādiem konkurentiem kā ASV informācijas tehnoloģiju kompānija "Apple Inc.", kas piedzīvojusi ievērojamus panākumus ar "iPod".

"Mūsu klientu mūzikas klausīšanās veids ir mainījies par labu digitālajiem audioierakstiem,"

norādīja "Sony" preses pārstāve.  "Mēs esam nolēmuši pārtraukt tirdzniecību, jo pieprasījums pēc kasešu "Walkman" ir samazinājies."

Vieglas smiltis, kasetniek!

Komentāri (67)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu