«Skaņu Mežs» izsludina norises datumus un «Xeno & Oaklander»

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Nepieradinātās mūzikas un saistītās mākslas festivāls «Skaņu Mežs» izziņo, ka šogad savu divpadsmito izlaidumu novadīs 10. un 11. oktobrī, savukārt tā norises vieta būs mūzikas nams «Daile» (Kr.Barona iela 31). Izsludināts tiek arī pirmais festivāla mākslinieks – sintpopa duets «Xeno & Oaklander».

«Skaņu Mežs 2014» šogad noritēs divpadsmito reizi, un no 10. līdz 11. oktobrim tā mājas būs mūzikas nams «Daile». Šis festivāla izlaidums turpinās izvērst aktuālas vai vēsturiski nozīmīgas novatoriskās mūzikas izzināšanu, liekot uzsvaru uz tādām šīs sfēras parādībām kā ekstrēmā datormūzika, brīvā improvizācija, elektroakustika, eksperimentālā deju mūzika, avangarda pops, kā arī audiovizuāliem priekšnesumiem. Šis festivāla izlaidums atšķirsies arī ar īpaši veidotu līdzsvaru starp akustisko un elektronisko mūziku (gan koncertu programmas, gan atsevišķu priekšnesumu ietvaros), tādā veidā aizstāvot ideju, ka progress un radoši sasniegumi mūzikā ir piesaistīti nevis tehnoloģijai, bet gan drosmīgām idejām un virtuozitātei to izpildījumā. Šī gada «Skaņu Mežs» ir arī viens no «Rīga 2014» oficiālās programmas notikumiem.

Pirmā festivāla izziņotā apvienība ir Ņujorkas sintpopa duets «Xeno & Oaklander», kas sastāv no vokālistes Lizas Vendelbo (Liz Wendelbo) un producenta Šona Makbraida (Sean McBride), kas pazīstams arī kā darkwave projekta «Martial Canterel» darbinātājs un izdevniecības «Wierd Records» vadītājs. Grupas uzstāšanās notiks otrajā festivāla koncertvakarā – 11. oktobrī. Apvienība – īpaši Makbraids – ir zināma ar savu fanātisko interesi par analogiem elektroniskās mūzikas instrumentiem, un, velkot paralēles ar post-panku un EBM, tā savu daiļradi iezīmē no digitālas tehnoloģijas atturīgās, taču tumši romantiskās un koķeti minimālistiskās noskaņās. Savu interesi par analogiem elektroniskās mūzikas instrumentiem Liza Vendelbo skaidro, apgalvojot, ka «tas ir kas raupjš un tūlītējs», savukārt Šons Makbraids to komentē šādi:

«Strādāt ar analogo elektroniku principā nozīmē strādāt ar elektrību

– tā var būt izlokāma un transformējama neskaitāmos veidos, un tā ir gluži pirmatnēja tāpat kā uguns. Tā ir dzīva.»

Žurnāls NME par grupas 2011. gada albumu «Sets and lights» raksta sekojoši: «Nevarētu teikt, ka pēdējo gadu laikā būtu jūtams 80. gadu sintpopa ietekmētu grupu deficīts, taču uz šī fona Xeno & Oaklander nav nekādi diletanti. Vendelbo un Makbraids ir samazinājuši šai mūzikai raksturīgākās tekstūras līdz minimumam, taču – kas īpaši būtiski – nav paslinkojuši, sacerot dziesmas: albuma skaņdarbi ir apveltīti ar hipnotiskiem, šķeltiem vokāliem, kas virpuļo ap visai gardām melodijām.»

24. jūnijā izdevniecība «Ghostly International» publicēs ceturto dueta albumu ar nosaukumu «Par Avion», un jau tagad interneta un neatkarīgo raidstaciju apritē nokļuvis pirmais albuma singls «Sheen». Agrā un izvērstā recenzijā par šo albumu eksperimentālās mūzikas žurnāls «The Wire» novērtē tā tematisko dziļdomību un smalko kultūrzīmju pielietojumu, kā arī uzsver grupas individuālistisko stāju mūsdienu neatkarīgās mūzikas tirgū, apgalvodami, ka «laikā, kad meinstrīma klubu mūzika atrodas eksplozijas stadijā, «Xeno & Oaklander» daiļrade šķiet gaisīgi viegla kā ar vēju atnests aromāts.»

xenoandoaklander.com

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu