Lielās ierakstu kompānijas mudina mūzikas straumēšanas vietni «Spotify» mainīt darbības modeli un neļaut klausīties mūziku par brīvu. Patlaban «Spotify» lietotāji var atvērt bezmaksas kontu ar ierobežotām funkcijām un regulāriem reklāmas paziņojumiem vai arī abonēt pakalpojumu un izmantot to bez reklāmām.
Lielās ierakstu kompānijas mudina «Spotify» izskaust bezmaksas straumēšanu
Taču biznesa laikraksts «Financial Times» vēsta, ka lielās ierakstu kompānijas mudinot «Spotify» mainīt darbības modeli, lai visi pakalpojuma lietotāji maksātu par mūzikas klausīšanos.
Mūzikas ierakstu kompānijas «Universal» vadītājs Lucians Greindžs kritizējis tā dēvētos «freemium» modeļus. «Ar reklāmas ieņēmumiem vien nevar uzturēt mūzikas autoru un investoru ekosistēmu,» viņš norādījis agrākā intervijā.
Taču «Spotify» nevēlas atteikties no bezmaksas lietotājiem, jo tas ievērojami mazinātu kopējo pakalpojuma lietotāju skaitu. «Maksas saturs nekad nav bijis veiksmīgs, ja kaut kas netiek piedāvāts bez maksas,» teica Džonatans Fosters. «Mēs esam viena no tām mūzikas industrijas kompānijām, kas piedzīvojusi visstraujāko izaugsmi. Mēs nevēlamies destabilizēt izveidojušos situāciju. Mēs uzskatām, ka šis modelis darbojas.»
Saskaņā ar jaunākajiem datiem «Spotify» ir 15 miljoni maksas lietotāju.
Šomēnes amerikāņu hiphopa mūziķa Kendrika Lamara albums «To Pimp A Butterfly» sasniedza globālu straumēšanas rekordu. Pirmajā dienā to pakalpojumā «Spotify» noklausījās 9,6 miljoni cilvēku.