Mūzikas ierakstu izdošanā veidojas jauna stratēģija

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānuzņēmums

Pēdējos gados, pateicoties mūzikas straumēšanas servisu popularitātei un ar to saistītajai klausītāju paradumu maiņai (kurš no jums vēl dodas uz mūzikas veikalu pirkt CD?), mūzikas industrija piedzīvo būtiskas izmaiņas. Lielās ierakstu kompānijas pamazām sākušas pieņemt jaunos noteikumus un būtībā sāk atgriezties pie tādas ierakstu izdošanas koncepcijas kā industrijas pirmsākumos. Proti, galvenais formāts ir nevis albums, bet gan viena dziesma - singls.

Šāda pieeja prasa pilnīgi citu rīcību, un īpaši svarīgs kļūst laiks, kad konkrēto jauno singlu laist klajā.

Būtībā jaunās koncepcijas pamatdoma ir nepublicēt uzreiz veselu albumu, bet laist klajā atsevišķas dziesmas ar noteiktu regularitāti. Citiem vārdiem, labāk izdot dziesmu ik pēc sešām, astoņām vai divpadsmit nedēļām, nekā gaidīt, kad tiks izdots viens albums ar desmit dziesmām.

Mākslinieki ir tikai ieguvēji:

  • Fani ir priecīgi, ka regulāri tiek apgādāti ar jaunām dziesmām. Tādējādi nemitīgi tiek uzturēta interese par mākslinieku un sociālajos tīklos veidojas dialogs.
  • Katrs izdotais singls ir atsevišķs notikums no mārketinga viedokļa. Ja tiek izdots albums, tad tas ir tikai viens notikums. Ieguvums - fanu bāzes ekosistēma ir aktīva, un ir liela iespēja piesaistīt jaunus klausītājus.
  • Māksliniekam ir iespēja izcelt atsevišķas dziesmas un pievērst uzmanību to saturam un vēstījumam.
  • Rezultātā visas dziesmas tāpat var apkopot albumā, noslēdzot noteiktu radošu mākslinieka ciklu. Albums rezonēs vairāk, jo lielākā daļa dziesmu tajā jau ir pazīstamas, un arī paša albuma izdošana var būt atsevišķs mārketinga notikums.

Jāņem vērā arī mūsdienu auditorijas uzmanības noturīgums, un tas ir kļuvis īsāks.

Interesanti, ka Latvijā šāda ierakstu izdošanas stratēģija bieži tikusi izmantota jau kopš 90. gadiem.



KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu