Jānis Stībelis "Paliec tepat" (14)

Jānis Žilde
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Latviešu estrādes mākslinieka Jāņa Stībeļa jaunākā plate «Paliec tepat» beidzot nonākusi līdz klausītājam, katrā ziņā, ja kādam ir interese, to var iegādāties visos mūzikas ierakstu veikalos.

Jānis Stībelis "Paliec tepat"

(Platforma)

Talsinieks Jānis Stībelis acīmredzot pieder pie to mākslinieku kategorijas, kas nesmādē ne mazāko iespēju sevi parādīt dažādos konkursos un mūzikas festivālos, kaut bieži vien to saturiskā kvalitāte pielīdzināma nullei. Viņš piedalījies Eirovīzijas festivāla atlasēs, dažādos Krievijas estrādes mūzikas pasākumos, protams, šonedēļ viņš atkal redzams pieaugušo popielas festivālā «Jaunais vilnis»... Vai šādi viņš domā iemantot laba mūziķa un komponista reputāciju? Domājams, ka šo domu viņš atmetis jau kopš jaunā skatuves vārda Jay Stever iegūšanas.

Jānis Stībelis «Paliec tepat»
Jānis Stībelis «Paliec tepat» Foto: Publicitātes foto

Albums «Paliec tepat» piedāvā gluži ko citu – vieglas, nemoderni aranžētas estrādes dziesmiņas latviešu valodā... Nav šaubu, ka labākais skaņdarbs šajā platē ir vecais labais grupas «Odis» hits «Radio», kurā dzirdams arī Arņa Medņa oriģinālais 1986. gada balss sempls.

Pats ieraksts sākas ar filosofisko «Katra jauna diena», kurā mākslinieks «cer kādreiz bez naida doties debesīs», turpinājumā fragments no gluži vai pusaudžu dienasgrāmatu cienīgām rindām: «Aizlidot! Tālu prom no cilvēkiem, kas nesaprot, ka tiem pašiem vajag aizlidot.» Tituldziesma, kurā izmantots Emīla Dārziņa «Melanholiskā valša» muzikālais fragments, sākas gluži kā kāds Stinga skaņdarbs ar akustiskās ģitāras arpedžijām. «Vasaras vidū», manuprāt, ir viens no veiksmīgākajiem skaņdarbiem, diemžēl dziesmas beigas pamatīgi izbojā neveikla un pārlieku tradicionāla ģitāras solopartija. Seko «Aizejot prom», kurā ar lielisku mutes harmonikas solo dzirdams bijušais «Odis» dalībnieks Raimonds Macats. Duets kopā ar hiphopa censoni Ozolu ir, maigi izsakoties, neveikls.

Pie desmit latviešu valodā iedziedātām kompozīcijām kā bonuss iekļauti arī četri skaņdarbi angļu valodā - «Queen Of The Night» pulsē vieglā bītā ar izteiktu aizguvumu (plaģiātu) no Džordža Bensona 1980. gada hita «Just Give Me The Night». Patiesībā grūti saprast mākslinieka nolūkus, mēģinājums izpatikt vieglas estrādes cienītājiem un vēlme pieturēties pie amerikāņu r&b tradīcijas, manuprāt, nav savienojamas lietas... No r&b skanējuma (kaut vai populārākie vārdi Usher, Anthony Hamilton, Bilal), kas pasaules mūzikā sen Jānim priekšā, šajā platē ir tikai vāja atblāzma, savukārt nodēvēt ierakstu par bezsaturīgu estrādes šlāgeru izlasi, protams, arī nevar... Protams, kāpēc jāsalīdzina? Latvijas mūzikas kontekstā šādam ierakstam nav ne vainas, pat albuma noformējums ar svecēm un vietējo fotogrāfu melnbaltajām bildēm ir atbilstošs.

Brīžiem gan liekas, ka disks ir šajā gadījumā firmas «Schenker» reklāmas priekšmets (albuma bukletā atrodama firmas vizītkarte, reklāmas lapiņa, kā arī uz paša diska vāka aizmugurē liels krāsains «Schenker» logo), taču var jau saprast ieraksta izdevējus, kas acīmredzot necer atpelnīt plates izdevumus tikai ar pārdoto kopiju skaitu, bet nodrošinās ar sponsoru finansiālo atbalstu. Tas iespējams kaut ko runā arī par paša dziedoņa radošās darbības principiem, taču izskatās, ka Jānis Stībelis upurē daudz ko, lai gūtu cerētos panākumus.

Komentāri (14)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu