Dūle: 800 miljoni izglītībā? Ko mēs darām ar to naudu?!

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Nav runa par to, ka šo summu vajag samazināt! Ir runa par to, ka tie, kuri šo summu pārvalda, to dara neefektīvi. Un, kas pats svarīgākais, – šajā jomā tā arī neviens īsti neatbild par to, kā nauda ir iztērēta. Lūk, daži cilvēki, kuri vakar pirmajā publiskā izglītības sistēmas audita raidījumā “Intelektuālā apokalipse. Būt vai nebūt'' runāja par šo tematu: Vaira Vīķe-Freiberga, Ingūna Sudraba, Ģirts Rungainis, Žaneta Jaunzeme-Grende u.c.

Vienkārša matemātika

Ja izglītība = IKP, ekonomika, nodokļi, pensijas, un izglītība pēc visiem kritērijiem tiek raksturota kā viduvēja, tad kādas ir mūsu perspektīvas nākotnē? Turklāt, ja demogrāfijas un emigrācijas dēļ paliekam arvien mazāk un neticība valstij un politiķiem tikai aktivizē šīs valsts izmiršanas tendences.

Ģirts Rungainis (finansists) sevišķi uzsvēra, ka politiķi melo par reālo situāciju, jo teikt patiesību un mēģināt risināt izglītības jautājumus nozīmē, ka tas var neiepatikties pensionāriem, kuri ir absolūti lielākais vēlēšanu elektorāts, uz kuriem politiķi spēlē. Bet, ja izglītības situāciju neatrisinās, tad tuvākajā laikā var būt apdraudēta ne tikai pensiju izmaksa pēc pieciem gadiem, bet arī nacionālas valsts pastāvēšana.

Vaira Vīķe-Freiberga uzsvēra, ka reformu vietā notiek mēbeļu pārbīdīšana. Bet attiecības starp skolotājiem un skolēniem, kas ir visa pamatā, netiek risinātas.

Un visi runātāji vakar līdzīgi izteicās par vienu - ka izglītības sistēmā nav atbildīgā. Kontroles netrūkst, bet atbildīgo nav. Aldis Baumanis (b/a “Turība”), kurš ir strādājis Izglītības un zinātnes ministrijā no 1993. līdz 1999. gadam, konstatēja, ka sistēmās, kurās nav konkrēta atbildīgā, valda “mērens haoss”.

Un šeit mēs runājam par izglītību! Par dzīvi tiem 450 000 cilvēku, kuri ikdienā ir šajā sistēmā!

Un atkārtoju, izglītība = IKP, ekonomika, nodokļi, pensijas! Un nacionālas valsts pastāvēšana!

Kāpēc un kā tas ir nonācis tik tālu, ka mēs samierināmies ar sliktu un bezatbildīgu izglītības pārvaldi?

Vai mums nevajag vienu demokrātisku, sirsnīgu, apņēmīgu revolūciju?

Es pievienoju video no vakardienas raidījuma – par izglītības sistēmu. Domāju, ka šādus ikdienas izglītības stāstus zina vairums! Tas kā atgādinājums, bez sevišķiem pārspīlējumiem.

Ja šie cilvēki, Vaira Vīķe-Freiberga, Ingūna Sudraba, Ģirts Rungainis, Žaneta Jaunzeme-Grende saka, ka situācija ir ļoti nopietna, varbūt ir kaut kas jāsāk darīt!?

Ja vēl kādam tā liekas un jūs būtu gatavi iesaistīties akcijās, lai valstij palīdzētu atrast risinājumus, kā sakārtot izglītību, – atsūtiet savu JĀ uz dule@kvants.lv.

Viena maza revolūcija būtu tieši laikā! Tā sirsnīgi un apņēmīgi panākt, lai valsts nosaka to, kurš galu galā izglītības sistēmā ir ATBILDĪGAIS par saviem kļūdainajiem vai pareizajiem lēmumiem!

Nākamā raidījuma temats – turpinām Latvijas izglītības sistēmas auditu.

Televīzijas raidījums “Intelektuālā apokalipse. Būt vai nebūt” ir daļa no sociāla, apolitiska projekta, kas meklē iespējas palīdzēt Latvijas intelekta attīstībai. Projekta mērķis – Latvijas prioritāte ir uz intelekta attīstību vērsta sabiedrība. Mēs vēlamies realizēt intelekta attīstības risinājumus, ņemot vērā Latvijas un pasaules labākās mācību metodes un principus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu