Sāks sarunas par "airBaltic" akcionāru līguma pārskatīšanu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Šodien nacionālās aviokompānijas "airBaltic" akcionāru sapulcē abi akcionāri - valsts un "Baltijas aviācijas sistēmas" (BAS) - vienojās sākt sarunas par akcionāru līguma pārskatīšanu, pēc sapulces žurnālistus informēja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Anrijs Matīss.

Šodien nav izskatīts jautājums par "airBaltic" pamatkapitāla palielināšanu, jo aviokompānijas valde nebija nodrošinājusi nepieciešamo informāciju. Tuvākajās dienās šī informācija tikšot piegādāta un abas puses sēdīšoties pie sarunu galda, lai vienotos par pamatkapitāla palielināšanu.

Matīss uzsvēra, ka svarīgi zināt, kādās pozīcijās lidsabiedrībai nepieciešami finanšu resursi, lai tā varētu strādāt.

"airBaltic" prezidents Bertolts Fliks iepriekš paziņoja, ka pamatkapitāla palielināšana nepieciešama turpmākai lidsabiedrības attīstībai, tostarp gaisa kuģu flotes modernizācijai, kas varētu izmaksāt ap 100 miljoniem latu.

Savukārt Matīss norādīja, ka summas, par kādām būtu jāpalielina pamatkapitāls, tiekot minētas dažādas, tāpēc arī šodien nekāda vienošanās neesot panākta. Runa esot gan par flotes atjaunošanu, gan citām nepieciešamajām investīcijām.

Matīss skaidroja, ka, ja valsts no savas puses līdzekļus neieguldīs proporcionāli akciju lielumam, tās pozīcijas lidsabiedrībā pasliktināsies. "Ja privātais investors ieguldīs līdzekļus, bet valsts nē, tad proporcija mainīsies," skaidroja SM pārstāvis. Jebkurā gadījumā tas esot Ministru kabineta jautājums, un šodien akcionāru sapulcē tas nav apspriests.

Valsts kā akcionāra nostāja esot negatīva pret Flika ideju pārcelt "airBaltic" bāzi uz Lietuvu. Arī rakstiskā veidā lidsabiedrības vadībai tikšot nosūtīts negatīvs vērtējums šādam priekšlikumam. "Kāda gan tad ir interese attīstīt kompāniju, ja tā neatrodas Rīgā? Tad tam nav jēgas," norādīja Matīss.

Valsts lidsabiedrības akcionāru līgumu vēloties redzēt tādu, kā to paredz Komerclikums un kas attiecīgi palielinātu valsts lomu. Tas nozīmējot savstarpēji saskaņot jautājumus, tāpat valsts pārstāvjiem esot jābūt kompānijas vadībā. Matīss norādīja, ka viņam nav zināmi iemesli, kāpēc BAS tagad ir nolēmis sākt sarunas par izmaiņām līgumā, lai gan iepriekš šādu iespēju noraidīja.

Fliks šodien akcionāru sapulcē esot piedalījies videokonferences formātā. Matīss uzsvēra, ka, Flikam arī neesot Latvijā, kompānijas operatīvā vadība tiekot nodrošināta, vienlaikus viņš uzsvēra, ka būtu pareizi, ja Fliks šodien akcionāru sanāksmē būtu piedalījies klātienē.

BAS šodien nebija izvirzījis jaunos padomes locekļus un puses vienojās šo jautājumu skatīt kopā ar pamatkapitāla palielināšanu. No valsts puses izvirzīti līdzšinējie pārstāvji padomē.

Kā ziņots, valsts saņēmusi BAS priekšlikumu grozīt "airBaltic" akcionāru līgumu un pārcelt aviokompānijas vadību uz Viļņu. To šorīt intervijā telekompānijas LNT raidījumam "900 sekundes" sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Piedāvājumu mainīt "airBaltic" bāzes vietu privātais akcionārs pamato ar Viļņas lidostas straujo izaugsmi.

Augulis uzsvēra, ka valsts šo priekšlikumu neatbalsta un uzskata, ka "airBaltic" bāzes lidostai arī turpmāk jābūt Rīgai.

Arī valsts vēlas grozīt "airBaltic" akcionāru līgumu, lai panāktu plašākas iespējas aizstāvēt valsts intereses.

BAS, kurā 50% pieder aviokompānijas prezidentam Flikam, akcionāru sanāksmē pārstāvēja Inga Piterniece, iepriekš biznesa portālu "Nozare.lv" informēja BAS.

"Air Baltic Corporation" ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un "Baltijas Aviācijas sistēmas" (47,2%). "Baltijas Aviācijas sistēmas" vienādās daļās pieder Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu