Daudz sūdzību par iepirkšanos internetā

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Šā gada astoņos mēnešos ir saņemtas 126 patērētāju sūdzības par iepirkšanos internetā, kas ir aptuveni četras reizes vairāk nekā iepriekšējā gadā, šodien preses konferencē informēja Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) direktore Baiba Vītoliņa.

Sūdzības par pirkumiem interneta vidē jeb distances līgumiem šogad veido 30% no kopējo sūdzību skaita, kas saņemtas PTAC.

Turklāt šā gada astoņos mēnešos sniegtas arī 610 konsultācijas par distances līgumiem, no tām 533 konsultācijas saņēmušas fiziskas personas, savukārt juridiskas personas saņēmušas 77 konsultācijas.

Pieaug arī konsultāciju skaits

Vītoliņa uzsvēra, ka arī konsultāciju skaits šogad palielinājies - 2011.gada astoņos mēnešos PTAC par distances līgumiem sniedzis 442 konsultācijas, no tām 382 konsultācijas lūgušas fiziskas personas, bet 60 - juridiskas personas.

Savukārt Eiropas patērētāju informēšanas centra direktore Aija Gulbe pastāstīja, ka šogad centrā saņemto sūdzību un sniegto konsultāciju kopējais skaits ir 529, no tām 29% bijuši saistīti ar e-komerciju. Pēc Gulbes teiktā, visbiežāk Eiropas patērētāju informēšanas centrs saņēmis sūdzības par interneta vietnēm Lielbritānijā un Vācijā, piemēram, par nesaņemtām vai bojātām precēm.

Nesaņem preci laikā

Vītoliņa uzsvēra, ka visbiežāk, iepērkoties internetā, patērētājs nesaņem preci laikā vai arī tā netiek piegādāta, patērētājam ir ierobežotas iespējas atteikties no preces, saņemtā preces nav kvalitatīva vai arī patērētājam netiek sniegta instrukcija valsts valodā.

PTAC direktore norādīja, ka patērētāju sūdzības tiek saņemtas arī par iepirkšanos kolektīvās iepirkšanās portālos, kad patērētājs nav saņēmis solīto atlaidi vai pakalpojumu.

Vītoliņa aicināja patērētājus pievērst uzmanību gan preču iegādes noteikumiem, gan uzņēmumam, kas pakalpojumu sniedz, gan informācijai par preču cenu un piegādi, gan maksājumu drošībai.

Patērētāju informēšanai izveidotajā interneta vietnē «Percgudri.lv» norādīts, ka saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem 52% Latvijas iedzīvotāju interneta vidē meklē informāciju par precēm un pakalpojumiem. Savukārt Eiropas Komisijas regulārais pētījums «Consumer Scoreboard» rāda, ka aptuveni ceturtā daļa Latvijas iedzīvotāju iepērkas internetā.

Daudz cilvēku iepērkas internetā

Preses konferencē interneta izpētes kompānijas «Gemius Latvia» sabiedrisko attiecību speciāliste Linda Egle pastāstīja, ka saskaņā ar šā gada jūlija datiem 780 000 jeb 63% Latvijas interneta lietotāju vismaz reizi gadā veic pirkumu internetā. «Tas ir par 3% vairāk salīdzinājumā ar 2011.gadu jūlijā,» teica Egle.

PTAC kampaņu «Iepērkamies internetā!? Gudri un piesardzīgi» rīko, lai informētu patērētājus par drošu iepirkšanos internetā. Par to, ka patērētāji ir vēlme iegādāties preces un pakalpojumus internetā, taču ne vienmēr ir pietiekamas zināšanas, lai apzinātos visus riskus, liecina pieaugošais patērētāju sūdzību skaits saistībā ar interneta vidē iegādātām precēm, pakalpojumiem, kā arī ar internetu kā iepirkšanās kanālu. Kampaņas ietvaros PTAC patērētāju informēšanai izveidojis interneta vietni «Percgudri.lv».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu