Ušakovs: Jāmeklē citi risinājumi «Rail Baltica» tuneļa izbūvei zem Āgenskalna

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ir jāmeklē citi risinājumi tuneļa izbūvei zem Āgenskalna dzīvojamās daļas Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa projekta «Rail Baltica II» ietvaros, otrdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā «Rīta Panorāma» teica Rīgas mērs Nils Ušakovs.

«Rīgas domes pozīcija ir viennozīmīgi noraidoša, mēs esam pret Āgenskalna tuneli.

Mēs izmantosim visu mūsu kompetenci, lai šo variantu nepieļautu. Mēs atbalstām «Rail Baltica» projektu, mēs atbalstām ideju, ka vajag savienot centrālo staciju ar lidostu, bet Āgenskalna tunelis nav risinājums,» teica Ušakovs.

Viņš uzsvēra, ka ir jāmeklē risinājums, kā izmantot esošās sliedes, jo Āgenskalna tunelis rada pārāk daudz risku.

Jau vēstīts, ka biedrība «Āgenskalns-mūsu mājas» otrdien pie valdības plāno piketu pret tuneļa zem Āgenskalna dzīvojamās daļas izbūvi Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa projekta «Rail Baltica II» ietvaros.

Pikets pieteikts plkst.11 Brīvības bulvāra alejā pretī Ministru kabinetam. Plānots dalībnieku skaits - 100.

Biedrības vadītājs Ērikls Pūle, komentējot ieceri, aģentūrai BNS pastāstīja, ka sākotnējā sabiedriskā apspriešanā par «Rail Baltica II» projekta izstrādātāji piedāvāja divus trases variantus, no kuriem viens ietvēra tuneļa būvniecību zem Āgenskalna. Neesot garantijas, ka šāda pati ideja netiks piedāvāta rudenī, kad paredzēta atkārtota sabiedriskā apspriešana, tāpēc nolemts piketēt.

Vienlaikus viņš norādīja, ka pikets ir tikai viena sastāvdaļa akcijā pret tuneļa būvniecību. Tāpat turpinās parakstu vākšana pret attiecīgo ieceri, un savākti aptuveni 5000 iedzīvotāju parakstu. Biedrībā arī vērsīsies pie ekspertiem, lai taujātu viedokli par tuneļa būvniecības ģeoloģisko un hidroloģisko ietekmi.

«Rail Baltica II» dzelzceļa trases izbūve vēl ir plānošanas posmā - nav lēmuma par konkrētu dzelzceļa trases izvietojumu, tādējādi vēl nav zināms, vai projekts ietvers tuneļa zem Āgenskalna izbūvi. Konkrētu dzelzceļa trases izvietojumu paredzēts izraudzīties līdz 2015.gada beigām.

Projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas «Aecom Ltd.» 2011.gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvija provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs - 3,68 miljardus eiro. Konkrētais valsts ieguldījums ir atkarīgs no Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma lieluma - «Rail Baltica II» projekts var pretendēt uz līdz 85% ES līdzfinansējumu.

Biedrība «Āgenskalns-mūsu mājas» reģistrēta 2015.gada 8.aprīlī, un tās mērķi ir Āgenskalna kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas veicināšana un popularizēšana, izglītības, sporta un kultūras aktivitāšu veicināšana Āgenskalnā, kā arī Āgenskalna iedzīvotāju interešu aizstāvība.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu