Kilometru garš sastrēgums karstā vasaras pusdienas laikā uz Jūrmalas šosejas šķitīs tīrais nieks, ja to salīdzinās ar situāciju uz vienas no Ķīnas megašosejām pirms iebraukšanas Pekinā, kad metropoles iedzīvotāji atgriezās pilsētā pēc nedēļu garajām tā dēvētās Zelta nedēļas brīvdienām.
Lūk, kā izskatās īsts sastrēgums
Pēc Telegraph.co.uk informācijas brīvdienās, kas sākās 1.oktobrī un noslēdzās pēc nedēļas, ceļā devusies apmēram puse Ķīnas iedzīvotāju. Tie ir ap 750 miljoniem cilvēku, kuri lietojuši visu veidu transportlīdzekļus un pilnībā pārslogojuši valsts transporta sistēmu - lidostas, dzelzceļa stacijas, ostas un ceļu. Pat ar 2300 kilometrus garās Pekinas-Honkongas-Makao šosejas 50 joslām pirms iebraukšanas Pekinā brīvdienu nedēļas izskaņā izrādījās nepietiekami, lai ļaudis bez aizķeršanās spētu atgriezties savās mājās.
Jāpiezīmē, ka sastrēgumi Ķīnā kļūst par aizvien lielāku problēmu un navigācijas ierīču ražotāja TomTom pētījums to apliecina. Proti, pēc TomTom datiem vidusmēra ķīnietis gada laikā sastrēgumos pavada laiku, kas atbilst deviņām dienām, raksta Autoblog.com.