Otrdien, iespaidīgā gaismu, mūzikas un horeogrāfijas šova pavadījumā Porsche svinēja jaunās Panamera pasaules pirmizrādi Berlīnē.
Berlīnē prezentēta jaunā Porsche Panamera
Vairāk nekā 300 starptautisko plašsaziņas līdzekļu pārstāvji, viesi no politikas, uzņēmējdarbības un sporta aprindām, kā arī sabiedrības pārstāvji pirmoreiz klātienē varēja skatīt Porsche Gran Turismo modeļa otro paaudzi. Ražotāja vārdiem sakot, jaunā Panamera, lai arī vizuāli stipri līdzinās oriģinālajam modelim, ir pārveidota vissīkākajās detaļās un vairāk nekā jebkad agrāk apvieno divus pretējus raksturlielumus — sporta auto veiktspēju un luksusa klases sedana komfortu.
«Ar Panamera mēs esam ielauzušies luksusa sporta sedanu segmentā. Kopš tā iznākšanas 2009. gadā pārdoti vairāk nekā 150 000 Panamera eksemplāru. Jaunajā modelī jūs ieraudzīsiet pavisam pārveidotu automašīnu ar jauniem motoriem, jaunu dizainu un jaunām tehnoloģijām. Jaunums ir arī tas, ka otrās paaudzes transportlīdzekli mēs ražojam tikai mūsu Leipcigas ražotnē. Turklāt mēs esam ieguldījuši 500 miljonus eiro, kas ietver pilnīgi jaunas virsbūvju ražotnes izveidi,» svinīgajā uzrunā sacīja Porsche AG valdes priekšsēdētājs Olivers Blūms.
Modelis | Porsche Panamera Turbo | Porsche Panamera 4S | Porsche Panamera 4S Diesel |
---|---|---|---|
Motors | 4 litru biturbo V8 | 2,9 litru biturbo V6 | biturbo V8 |
Jauda | 550 ZS @5750 rpm | 440 ZS @ 5650 rpm | 422 ZS @ 3500 rpm |
Griezes moments | 770 Nm @ 1960 un 4500 rpm | 550 Nm @ 1750 – 5500 rpm | 850 Nm @ 1000 – 3250 rpm |
0-100 km/h* | 3,6 – 3,8 sekundes | 4,2 – 4,4 sekundes | 4,3 – 4,5 sekundes |
Vmax | 306 km/h | 289 km/h | 285 km/h |
Vid.patēriņš | 9,3 - 9,4 litri | 8,1 – 8,2 litri | 6,7 – 6,8 litri |
Jaunā Panamera dizaina valoda ar dinamiskākām, sporta automobilim raksturīgām plūdlīnijām un īpašajiem dizaina elementiem veido sasaisti ar Porsche 911. «Novērotājs nekavējoties atpazīs kupejas tipa jumta līniju, bet tagad tā ir daudz «straujāka», vēl dinamiskāka un šobrīd ietver jaunu sānu logu izskatu, kas vēl vairāk uzsver kupejas tipa profilu,» sacīja Porsche AG dizaina nodaļas vadītājs Mihaēls Mauers. «Jauno Panamera no pirmā acu uzmetiena var atpazīt kā Panamera, taču tajā pašā laikā arī kā jauno Panamera. Tā stiprās puses ir padarītas vēl stiprākas, tā vājības ir izskaustas, taču svarīgākais — ir saglabāts tā raksturs.»
Panamera jaunie divu turbīnu motori ir jaudīgi, un, pateicoties jaunajai astoņu pakāpju dubultā sajūga transmisijai (PDK II), to degvielas ekonomija augusi par 16 procentiem. Novembra sākumā Panamera ienāks tirgū ar trim dažādiem motoriem un tikai ar pilnpiedziņu. Tie attiecīgi būs: Panamera Turbo ar 550 ZS, Panamera 4S ar 440 ZS un Panamera 4S Diesel ar 422 ZS.
Lai nodrošinātu vēl labāku komforta un sportiskuma apvienojumu, Panamera tagad iemantojis tādas funkcijas kā trīs kameru pneimatiskā piekare, aizmugurējo riteņu stūrēšana un jaunā 4D Chassis Control šasijas vadības sistēma. Piedevām auto rūpnīcā saņem virkni jaunākās paaudzes palīgsistēmu, kas palielina gan komfortu, gan drošību.
Jaunajā Panamera modelī Porsche ievieš uz nākotni orientētu displeja un vadības koncepciju. Jaunais Porsche Advanced Cockpit ar viedtālruņa tipa lietotāja saskarnēm un konfigurējamiem LED ekrāniem ir inovatīvi funkcionāls. Turklāt jaunā Porsche komunikāciju sistēma (PCM 4.1) piedāvā pavisam jaunu savienojamības iespēju klāstu. Porsche Connect ir iekļauta visos jaunajos Panamera modeļos, ko klienti var pasūtīt jau tagad. Tā paplašina transportlīdzekļa esošās funkcijas, pievienojot digitālos pakalpojumus un lietotnes, piemēram, tādas, kuras tiek izmantotas noteiktu transportlīdzekļa funkciju tālvadībai, izmantojot viedtālruni, un citas papildiespējas efektīvai laika pavadīšanai braukšanas laikā.