TVNET tests: Volvo S90 un V90

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volvo

Pirmais brauciens ar fenomenālo zviedru flagmani tā labākajā formā.

 
Foto: Volvo

Kas tas ir?

Volvo S90 un tā universāļa versija V90 ir nākamais modelis aiz XC90 vērienīgajā piecu gadu un 11 miljardu dolāru Volvo Cars restarta programmā. Markas flagmanis, kurā līdzība ar XC90 spraucas ārā pa visām vīlēm līdz pat pagriežamai starta pogai, radīts uz jaunās SPA jeb Scalable Platform Architecture platformas bāzes. Tā iegūlusi visu 90. sērijas Volvo pamatā un kalpos par matricu jaunajai 60. sērijai, kas darbu sarakstā ir nākamā.

Pateikt, ka jaunais S90 ir iespaidīgs, nozīmētu nepateikt neko. Tas ir monumentāls.

Viesnīcas priekšā sarindotie auto ar «Tora vesera» lukturiem, jauno radiatora resti un masīvajiem gabarītiem izskatās pēc pusfantastiskas iekarotāju flotes, kas, nostiprinājusi savu kundzību spāņu vasaļu zemēs, pametīs stāvlaukumu nevis pa vārtiem, bet drīzāk jau slaidā bezsvara manevrā pāri palmu galotnēm. V90 dizainiski savā ziņā ir pat veiksmīgāks par S90, jo neizaicina blogerus ar avangarda pakaļējiem lukturiem. Tomēr prestiža palmas zars paliek četrdurvju modeļa rokās. To apzinās arī zviedri, par galveno V90 noieta tirgu nosaucot Zviedriju un ziemeļvalstis vispār. No otras puses, pirmie pasūtījumi uzrāda apbrīnojami augstu V90 proporciju. Galu galā, Volvo universāļus ražo jau kopš 1953. gada, un V90 nosaukums pircējiem arī nav svešs. Tieši pirms divdesmit gadiem par V90 tika pārdēvēts Volvo 960 «vagons», pēdējais Volvo universālis ar klasisko piedziņu un diemžēl arī pēdējais ar sešiem cilindriem.

Volvo pa to laiku skatās četrus gadus tālākā nākotnē, kurā tiecas realizēt ambicozu projektu Vision 2020. Tas paredz, ka

pēc 2020. gada Volvo automašīnās neviens neies bojā satiksmes negadījumā vai vismaz netiks nāvējoši ievainots.

IntelliSafe komplekss ietver visas iedomājamās un neiedomājamās drošības iekārtas līdz pat tik specifiskām ietaisēm kā lielo dzīvnieku radars, kas pamana alni, pirms alnis pamanījis tevi. Tā kā aļņi, šķērsojot ceļu, visbiežāk vispār neko nepamana, pirms iekrituši ar visām četrām salonā, «zvēru acij» var būt izšķiroša nozīme Vision 2020 realizēšanā. Jaunās 90. sērijas reklāmās Volvo nekad neaizmirst pieminēt Pilot Assist sistēmu, kas esot pirmā pusautonomās vadīšanas iekārta šajā klasē vai pat industrijā vispār. Par spīti pirmrindas tehnoloģijai, Pilot Assist tik un tā pasaka «sveiki», ja vadītāja rokas nav uz stūres, un līdz ar to izslavētā sistēma nav neko daudz pārāka par vadītāja asistentu kompleksu, teiksim, jaunajā Škoda Superb.

Foto: Volvo
 
Foto: Volvo

Kās tas brauc?

Jau kapteinis Gudrimelis viedi norādīja, ka kuģis peldēs tā, kā to nosauksi. Neatkarīgi no tā, kas rakstīts uz bagāžnieka, visiem 90. sērijas Volvo ir viens kopīgs skaitlis - 1969. Tas ir jaunās Drive-E dzinēju sērijas darba tilpums kubikcentimetros gan benzīnam, gan dīzelim. No «E» motoros gan nekā daudz nav, ja neskaita elektromotoru uz pakaļējās ass topmodelī T8. Taču mūs interesē dīzelis, un tādu testos varēja dabūt tikai universālī.

Foto: Volvo

D5 ir jaudīgākais no diviem dīzeļdzinējiem, tam ir 235 zirgspēki, automātiskā pārnesumkārba un obligāta AWD pilnpiedziņa. XC90 ar D5 vismaz sākumā bija maķenīt par maz, taču

V90 ir vieglāks, zemāks un apsviedīgāks, tāpēc paātrinās nepiespiesti un gandrīz nereāli plūdeni

- gandrīz kā elektromobilis. Par šo efektu atbildīga Volvo izgudrotā PowerPulse iekārta. Speciālā balonā uzkrāts saspiests gaiss paātrinājuma brīdī tiek ielaists ieplūdes traktā, lai izvairītos no «turbobedres». Tādas D5 patiešām nav, vien gadās, ka astoņātrumu «automāts» mazliet apmaldās pārnesumos un nokaunējies ātri pārlec uz situācijai piemērotāko. Automašīnai par 60 tūkstošiem eiro tas īsti nepiestāv, taču jāņem vērā, ka braucām ar ne-konveijera jeb pirmssērijas modeļiem.

Skaņas izolācija, biezie salona paneļi un

Dainu skapja tipa koka apdare rada mazliet īpatnēju sajūtu - it kā tu būtu paslēpies skapī,

kur ož pēc kurpēm un neiekļūst ārpasaules trokšņi. Priekšējais panelis no vadītāja vietas šķiet kilometru garš gluži kā Ford S-Max, tāpēc nošķirtības sajūta vēl vairāk pastiprinās. Vienu gan V90 mantojis no XC90 - dinamiskais režīms ir pārlieku nemierīgs, tāpēc labāk braukt pozīcijā Comfort - vai braukt ar S90 T6. Es pat neceru, ka 320 zirgspēku benzīna motors Latvijā gūs kaut mazāko ievērību, taču tāds S90 ir lielisks. Gaisa padevi cilindriem tandēmā nodrošina mehānisks pievadkompresors un turbīna, kuri liek T6 apēst kilometrus, kā valis aprij planktona tonnas. Zemāks smaguma centrs un regulējamo amortizatoru izlīdzinātās virsbūves svārstības paceļ S90 tādos luksussedanu manieru augstumos, kas vecajam Volvo S80 pat sapņos nerādījās. Eh, ja vēl te varētu ielikt V6...

 
Foto: Volvo

Kas to pirks?

Pirmkārt jau tie, kas ir draugos ar planšetēm.

No XC90 mantotā Sensus infosistēmas vadība caur skārienjutīgu ekrānu joprojām ir mazliet komplicēta

un liek maldīties pa izvēlnes lapām tikai tāpēc vien, lai izslēgtu kādu maznozīmīgu funkciju. Gaiši saloni ar krēmkrāsas stūrēm aizvien bijusi Volvo specialitāte, bet - ak, cik piemērotāks automašīnas personībai ir tumšs interjers ar Volvo raksturīgo «buļļa» ādas reljefu! Tādā uzreiz jūties kā mājās, drošībā un nemani arī baltā buduāra ne pārāk taisnās vīles un ap durvju rokturiem sakrunkoto ādu. Bildēs tāda S90 interjera nav, taču esam to nofilmējuši jaunajai Auto ziņu sezonai.

Foto: Volvo

Volvo Cars ražojumi ir kolosāli progresējuši, un zviedri ir krietni iedzinuši premium automašīnu tapšanas zinātībā, tomēr var manīt, ka starp S90 un S80 bijis krietns gurķošanās sprīdis. Paies laiks, iekams Volvo pieradinās savus Drive - E dīzeļus darboties tikpat iznesīgi un klusi kā Mercedes E klase vai Audi A6 Ultra. Vai atskārtīs, ka četru zonu klimata kontrole ir grezns komforta nodrošinājums, tikai būtu labi, ja blakussēdētāja elkonis nevarētu aizsniegt tās (atkal jau) skārienjutīgo ekrānu. Ņemot vērā, ka Volvo Cars audio izvēlē nav uzkāpuši uz nejēdzīgi dārgā Bang & Olufsen grābekļa, tā vietā uztaisot paši savu Brexit un izvēloties britu savdabīgās Bower & Wilkins dzeltenās šķiedras skandas, unikālais piegājiens jau atrasts - atliek vien to pieslīpēt.

Bez topa modifikācijām T6 un D5 būs pieejami arī ne tik jaudīgi dzinēji, attiecīgi D4 un T5.

Atkarībā no tirdzniecības valsts tie nesmādēs arī priekšējo piedziņu un manuālo pārnesumkārbu. Saskaņā ar pirmo informāciju cenu atšķirība ir pamatīga - D4 un D5 AWD šķir aptuveni pieci tūkstoši eiro, bet zemu lidojošais T6 AWD pārspļauj 254 zirgspēku T5 teju par tūkstošiem desmit! Tomēr man ir aizdomas, ka S90 un V90 turpinās iet XC90 izlauzto markas imidža spodrināšanas ceļu, daudz neknapinoties ar mazinteresantiem bāzes modeļiem, jo, visticamāk, tajos būs sagaršojama vien atblāzma no New Car Director un viņa sous-chef pagatavotās delikateses.

Volvo S90 ieteicamā sākuma cena ir 47 824 eiro, Volvo V90 - 50 324 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu