RD: nevienāds bruģis Barona ielā ir ainavu arhitektes ideja

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: twitter.com/@NadinaElekse

Nevienādā Krišjāņa Barona ielas ietvju seguma dizainu pirms rekonstrukcijas veidojusi ainavu arhitekte Helēna Gūtmane, pastāstīja Rīgas domes (RD) Satiksmes departamentā. Tāpat Satiksmes departamentā skaidroja, ka stilizētais bruģis izmantots ne tikai ietvju segumiem, bet arī pieturvietās.

«Stilizētais bruģakmens izvēlēts visas ielas garumā, kurā izmantoti arī stilizēti kantaini granīta akmeņi. Tāpat bruģim ir «pumpiņas», kuras paredzētas, lai palīdzētu pārvietoties cilvēkiem ar redzes traucējumiem,» skaidroja departamentā, papildus uzsverot, ka ainavu arhitektes izvēlētie risinājumi saskaņoti gan ar invalīdu apvienību «Apeirons», gan ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekciju, kā arī citām iestādēm.

Sociālajos tīklos «Twitter» un «Facebook» novērojams, ka vairāki to lietotāji pauduši neizpratni par jaunā ietves seguma dizainu, dažiem norādot, ka ietves segumam izmantoti dažādu materiālu pārpalikumi. Savukārt kāds cits uzsvēris, ka segums, kurš paredzēts, lai atvieglotu neredzīgo pārvietošanos, esot ieklāts nepilnīgi.

Jau ziņots, ka Rīgā vairākās ielās notiek remontdarbi, no kuriem lielākā daļa pabeidzama līdz ceturtdienai, 1.septembrim. Pabeigt bijis paredzēts arī ietves pie skolām. Savukārt pārējo ietvju remontu paredzēts noslēgt septembra pirmajā nedēļā.

Ietves atsevišķos Brīvības ielas posmos tikšot pabeigtas līdz 5.septembrim un 8.septembrim. Savukārt Lāčplēša ielas posmā līdz Čaka ielai darbi varētu tikt pabeigti ātrāk - līdz 2.septembrim, tomēr posmā no Čaka ielas, kur notiek arī darbi ar komunikācijām, tie varētu ritēt vēl visu septembri.

Lai gan Barona ielas ietves risinājums atšķiras no ierastās prakses, invalīdu organizācijas tas apmierina

Lai gan Krišjāņa Barona ielas ietves bruģa risinājums atšķiras no pasaulē ierastās prakses par šādām joslām, tas ļaus orientēties cilvēkiem ar redzes traucējumiem, pastāstīja invalīdu un viņu draugu apvienības «Apeirons» vides pieejamības eksperts Jurģis Briedis.

Viņš norādīja, ka ietvē ir iestrādātas vadlīnijas, kas ļauj orientēties cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Turklāt ietvju bruģa gludā daļa veidota tā, ka pa to var vienkārši pārvietoties cilvēki ratiņkrēslos.

Briedis arī teica, ka Rīgas domes Satiksmes departaments projekta izstrādes laikā informēja apvienību «Apeirons» par vides pieejamības risinājuma plāniem un izrunāja atsevišķas vietas, kuras bija sarežģītākas.

Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante pastāstīja, ka ar mazajiem granīta akmentiņiem ir izveidota stilizēta taktilā josla - virzienrādītājs cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Savukārt baltā taktilā josla, kas ir, piemēram, pie sabiedriskā transporta pieturām vai krustojumos, ir norāde uz to, ka ietve beidzas un ir jāšķērso brauktuve.

Viņa uzsvēra, ka granīta akmeņu josla ir izstrādāta sadarbībā ar «Apeironu». Tāpat ar apvienību tika saskaņoti visi citi vides pieejamības risinājumi uz Barona ielas ietvēm. Projekta autore regulāri tikās ar «Apeirona» pārstāvjiem, prasot viņu viedokli par vides nodrošinājumu, teica Dimante.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu