Nissan pasaulei nupat atklājuši jauno LEAF, ko paši dēvē par pasaulē vismodernāko masveidā ražoto elektrisko automobili un Nissan Inteliģentās mobilitātes vīzijas ikonu.
Nissan LEAF kļuvis smukāks un praktiskāks
«Jaunais Nissan LEAF virza tālāk Nissan Inteliģento mobilitāti, kas ir Nissan zīmola nākotnes pamata stratēģija,» saka Nissan prezidents un izpilddirektors Hiroto Saikava. «Jaunais Nissan LEAF ar tā uzlaboto ar vienu uzlādes reizi nobraucamo attālumu apvienojumā ar tādu autonomās braukšanas tehnoloģiju evolūciju kā, piemēram, ProPILOT Park tehnoloģiju un atviegloto braukšanu nodrošinošo e-Pedal tehnoloģiju, stiprina Nissan elektrisko automobiļu līderību un veicina elektroautomobiļu izplatību pasaules mērogā. Tā spēcīgās iezīmes nākotnē tiks ietvertas arī citos Nissan automobiļu modeļos.»
Nissan Inteliģentā mobilitāte ir uzņēmuma vīzija, kas no jauna definē braukšanas nākotni un liek paraudzīties uz automobiļiem kā uz ko vairāk nekā vienkārši pārvietošanās līdzekļiem. Nissan Inteliģento mobilitāti raksturo vīzija par to, kā automobiļi tiek vadīti, kā tiem tiek nodrošināta jauda un kā tie tiek integrēti sabiedrībā.
Nissan Inteliģentā jauda: e-piedziņa.
Nissan Inteliģentās jaudas fokālais punkts jaunajā Nissan LEAF ir tā e-piedziņa, kas piedāvā lielāku griezes momentu un jaudu un attiecīgi arī dinamiskāku sniegumu. Šo jauno piedziņu papildina augsto tehnoloģiju 40 kWh litija jonu akumulators, kas nodrošina lielāku jaudu un enerģijas ietilpību. Automobilim uzstādītais elektromotors tikmēr attīsta 110 kW (150 ZS) un 320 Nm.
Jaunā Nissan LEAF ar vienu uzlādes reizi nobraucamais attālums ir palielināts līdz 378 km* (balstoties uz NEDC – Eiropas Jauno braukšanas ciklu). Tiem, kas vēlas ar vienu uzlādes reizi ar LEAF nobraukt vēl lielāku attālumu, Nissan 2018. gada beigās piedāvās augstākas veiktspējas un dārgāku LEAF.
Nissan Inteliģentā braukšana: tehnoloģijas, kas radītas, lai palielinātu braukšanas prieku, uzlabotu drošību un samazinātu stresu.
Jaunajā LEAF ir ietvertas trīs galvenās Inteliģentās braukšanas tehnoloģijas. Pirmā ir modernā autovadītāja palīgsistēma – ProPILOT. Izmantojot to, braucot pa šoseju ar vienu braukšanas joslu, braukšana kļūs vienkāršāka, mazāk nervoza un relaksētāka.
Otrā ir ProPILOT Park tehnoloģija, kas mainīs to, ko cilvēki domā par automobiļa novietošanu stāvvietā. Pēc šīs tehnoloģijas aktivizēšanas tā kontrolē visu – stūres, paātrinājuma, bremzēšanas un pārnesumu izvēli, lai automātiski un autonomi novietotu automobili stāvvietā, tādējādi padarot automobiļa novietošanu vieglāku un precīzāku.
Trešā – e-Pedal tehnoloģija ir revolucionāra tehnoloģija, kas pārveido veidu, kādā automobiļi tiek vadīti. Šī tehnoloģija ļauj autovadītājam sākt braukšanu, paātrināt un palēnināt automobiļa gaitu un apturēt braukšanu, vienkārši pielāgojot akseleratora pedāļa lietošanu. Kad akseleratora pedālis ir pilnībā atbrīvots, reģeneratīvās un berzes bremzes tiek lietotas automātiski, pakāpeniski apstādinot automobili. Automobilis saglabā savu pozīciju, pat esot stāvā kāpumā, līdz brīdim, kad tiek vēlreiz nospiests akseleratora pedālis.
Nissan Inteliģentā integrācija: elektrisko automobiļu akumulatoru enerģijas piesaistīšana sociālajai infrastruktūrai.
Nissan vadošais redzējums par elektrisko automobiļu potenciālu neapstājas pie jaunā Nissan LEAF vien. Elektrisko automobiļu akumulatorus var izmantot arī kā mobilas enerģijas ierīces.
Vehicle to Grid tehnoloģija (V2G – elektroenerģija no automobiļa elektriskajā tīklā) apvieno divvirzienu uzlādi, ļaujot elektriskos automobiļus integrēt elektrotīklos. Tas palīdz uzlabot spēju apstrādāt neprogrammējamas atjaunojamās enerģijas plūsmas, padarot atjaunojamos resursus vēl plašāk integrētus un pieejamus. Šī tehnoloģija ļauj Nissan elektrisko automobiļu īpašniekiem pievienot savus automobiļus elektrotīklam, kļūstot par aktīvu elektriskā tīkla pakalpojumu daļu un nodrošinot sev papildu peļņas iespējas.
Darbs pie ilgtspējīgākas sabiedrības nozīmē izdarīt labākas izvēles katru dienu. «xStorage» – enerģijas uzglabāšanas sistēma - balstās uz nozares kolektīvo pieredzi, lai padarītu mājsaimniecību enerģijas patēriņu efektīvāku un ilgtspējīgāku. «xStorage Home» uzglabā elektroenerģiju visizdevīgākajā laikā, vienlaikus kontrolējot, kā un kad šī enerģija tiek izmantota, ietaupot klientu naudu un uzlabojot visu enerģētikas sistēmu.
Jaunā Nissan LEAF īpašnieki iegūs arī no jaunā LEAF viedtālruņa aplikācijas jaunizstrādātā interfeisa, kas ļauj kontrolēt automobiļa uzlādes stāvokli, atrast tuvāko uzlādes staciju un uzsildīt vai atdzesēt automobiļa salonu līdz ideālai gaisa temperatūrai pirms braukšanas.
Automobiļa eksterjera dizains – slaiks siluets ar stilīgu «tech» attieksmi.
Jaunā LEAF dizainu iedvesmojis IDS konceptautomobilis, kas pirmo reizi tika parādīts 2015. gada Tokijas automobiļu izstādē. Modeļa priekšējo daļu rotā Nissan raksturīgā «V-Motion» reste, kas sasaucas ar tādiem Nissan dižpārdokļiem kā Nissan X-Trail un Qashqai. Tomēr LEAF priekšējās restes zilā krāsa, kas ir jauna Nissan elektrisko automobiļu iezīme, atšķir to no citiem.
LEAF interjers tikmēr ir ieguvis augstvērtīgākus materiālus. Nissan ir pārliecināti, ka braucēji nekavējoties novērtēs raksturīgās, spilgti zilās sēdekļu, mērinstrumentu paneļa un stūres rata nošuves, kā arī 7 collu krāsainā TFT displeja jauno izskatu. Displeja attēlojuma izkārtojums ir pārveidots, lai būtu vieglāk piekļūt galvenajām funkcijām, piemēram, «drošības vairoga» tehnoloģiju informācijai, informācijai par automobiļa uzlādes stāvokli, jaudas mērītājam un audio un navigācijas sistēmas informācijai. Dažās valstīs Apple CarPlay ir pievienots informācijas un izklaides sistēmai automobiļos, kas ir aprīkoti ar navigācijas sistēmu.
Jaunais Nissan LEAF aizstāj tā pirmās paaudzes versiju, kas kopš nonākšanas pārdošanā 2010. gadā pārdots vairāk nekā 283 000 eksemplāru.
Nissan LEAF
Āriene | |
Garums | 4,48 metri |
Platums | 1,79 metri |
Augstums | 1535/1545 mm |
Riteņu bāze | 2,7 metri |
Šķērsbāze priekšā/aizmugurē | 1540/1555 mm |
Klīrenss | 150 mm |
Aerodinamiskās pretestības koeficients | 0,28 |
Riepas | 205/55R16 vai 215/50R17 |
Svars/ietilpība | |
Pašmasa | 1535 kg |
Sēdvietu skaits | 5 |
Pilna masa | 1765 - 1795 kg |
Baterija | |
Tips | Li-ion |
Ietilpība | 40 kWh |
Elektromotors | |
Nosaukums | EM57 |
Maksimālā jauda | 110 kw (150 ZS) @ /3283 ~ 9795 rpm |
Maksimālais griezes moments | 320 Nm @ 0 ~ 3283 rpm |
Veiktspēja | |
Gaitas autonomija | 378 km (NEDC) |
Lādēšanas laiks | 16 stundas (3kW) 8 stundas (6kW) |
Lādēšanas laiks līdz 80% apjomam | 40 minūtes |
Maksimālais ātrums | 144 km/h |
*Balstoties uz NEDC (Eiropas Jaunais braukšanas cikls)