Pirmie iespaidi: BMW 540i xDrive

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Viens no automobiļiem, kas bija pieteikts šā gada konkursam Latvijas Gada auto 2018, ir jaunākā BMW 5.sērija.

Lai gan konkursam bija pieteikts un žūrijas rīcībā nodots modelis 540i xDrive, kas uz papīra ir pirmspēdējais solis ceļā uz M5, tam

nedaudz pietrūka, lai kļūtu par Latvijas sportiskāko automobili 2018.

Šo titulu ieguva Alfa Romeo pirmais apvidnieks Stelvio, bet bavārietim tika tas gods tikt nosauktam par Latvijas Premium auto 2018. Bet nav jau tik bēdīgi ar to 540i, jo tikpat labi tam varēja dot abus titulus.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Zem motora pārsega šim modelim iebūvēts 3 litru sešu cilindru turbo motors ar 340 zirgspēkiem un 450 Nm, ko caur sportiski noregulētu astoņu pakāpju automātu saņem xDrive pilnpiedziņa. Taisnā paātrinājumā ar tās starpniecību nepilnus piecus metrus garais auto ir plūdeni ātrs. Gribētos pat teikt, ka pārāk plūdeni, jo,

ja reiz auto nodēvēts par 540i xDrive ar M Sport paketi, no tā gribas vairāk brutalitātes.

Taču šis eksemplārs līdz atļautā ātruma pārsniegšanas zonai un brīdim, kad jāsāk rēķināt, cik mēnešus var nākties braukt ar sabiedrisko transportu, 4,8 sekundēs ieskrienas «žāvājoties». Citiem vārdiem sakot, pat sportiskā režīmā 5. sērijas BMW ir komfortabls «dīvāns».

Ja jāizpilda kas vairāk par dragreisa pamatelementu - braukšanu taisni, jūtamas kļūst pilnpiedziņas priekšrocības, jo īpaši uz nosacīti slidenas virsmas, piemēram, rudenīgi slapja asfalta. Nav šaubu, ka kāds topošais drifteris šādu auto prastu ielidināt jau pirmā pagrieziena krūmos, taču,

saprāta robežās dinamiski braucot, xDrive automobilis pie ceļa turas stingri un stūrē precīzi.

Lielā mērā pateicoties Integral Active Steering sistēmai. Ja tāda uzstādīta, tad automobilim ir stūres mehānisms ar mainīgu pārnesuma skaitli un piestūrējoši aizmugurējie riteņi.

Tā nav nekāda kosmosa zinātne, jo autobūvei šāds risinājums ir zināms jau sen, taču pēdējā laikā par to runā aizvien biežāk. Un labi vien ir, jo braukšanas komfortam pagriežami aizmugurējās ass riteņi nāk tikai par labu. Īpaši labi jūtams tas ir pilsētā, kur nepilnus piecus metrus garais auto manevrē kā klasi mazāks automobilis, jo

abu asu riteņi pagriežas pretējos virzienos un apgriešanās apļa rādiuss samazinās.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Šis apstāklis braukšanu padara īpaši patīkamu. Lai gan BMW nebūtu BMW, ja būtu diži kur piekasīties par ergonomiku vai sēdekļu komfortu. Līdz šim vienīgi 2. sērijas minivenā šķitis nedaudz par šauru, taču pārējie

BMW zīmola automobiļi iemeslu apšaubīt inženieru labos nodomus par vadītāja ērtībām nerada.

Arī pārējās sēdvietās braucējiem ir plašas izklaides iespējas. Priekšējais pasažieris līdz ar vadītāju var baudīt masāžu, ja ir iegādāti sēdekļi ar šo 835 eiro vērto funkciju (par pašiem sēdekļiem jāpiemaksā atsevišķi), priecāties par krāšņo fona apgaismojumu, kā toņu kombinācijas un spilgtumu var mainīt caur iDrive sistēmu, un skatīties caur vējstiklu, kā cits pēc cita garām skrien ceļa malas kilometru stabiņi. Aizmugurē malās sēdošie pasažieri tikmēr katrs var raudzīties savā Professional izklaides sistēmas ekrānā (teju 2000 eiro) un baudīt četru zonu klimata kontroles un apsildāmu sēdekļu priekšrocības.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Par pilota un pasažieru labsajūtas nodrošināšanas iespējām tātad ir padomāts. Automobiļa pasūtīšanas brīdī atliek vien atzīmēt visu vēlamo, jo papildaprīkojuma saraksts ir ļoti garš un prasa uzmanīgu iedziļināšanos. Ja iespējas ļauj, BMW rūpnīcā var tikt samontēts auto, kurš

sajūtu un inovāciju ziņā līdzināsies BMW flagmanim - 7. sērijai

-, taču būs nedaudz mazāks. Jā, patiesi, tagad pats garāžā prot iebraukt arī 5. sērijas automobilis, ne tikai flagmanis. Un tagad arī 5. sērijas auto saprot, ka jāmaina mūzikas skaļums, ja vadītājs gaisā ar pirkstu zīmē apļus.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Un cik tad šāds auto, kurš ir vienlaikus gan ātrs, gan komforta tīkotājus lutinošs, maksā? Zīmola pārstāvja sagatavotā cenu lapa rāda, ka bez pievienotās vērtības nodokļa 540i xDrive - 50 496 eiro. Ļaujot iztēlei un iegribām vaļu, darbojoties ar papildaprīkojuma sarakstiem, šim skaitlim var pielikt vēl apmēram 30 tūkstošus, un tad jau 540i xDrive maksās kā konkrētais, netīrajiem ceļiem par upuri kļuvušais auto - 95 810 eiro (ar PVN).

BMW 5.sērijas varianti

Modelis540i xDrive
Dzinējs2998 cm3, R6
Jauda340 ZS @ 5500 - 6500 rpm
Griezes moments450 Nm @ 1380 - 5200 rpm
0-100 km/h4,8 sekundes
Vmax250 km/h
Vid.patēriņš7,4 - 6,9 l/100 km
CO2169 - 159 g/km
Garums4936 mm
Platums1868 mm
Augstums1479 mm
Riteņu bāze2975 mm
Bagāžnieks530 l
Pašmasa1735 kg
Degvielas tvertne68 l
Apgriešanās apļa diametrs12,22 mm
Standarta apriepojums225/55 R17 97Y
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu