«Mēs sazinājāmies ar roku signāliem.» Piloti stāsta par traģisko «Southwest» reisu

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: EPA/Scanpix

17.aprīlī ASV aviosabiedrības «Southwest Airlines» pasažieru lidmašīnai ceļā uz Dalasu eksplodēja dzinējs un tā fragments izsita logu. Diemžēl incidents beidzās ar traģēdiju - pie loga sēdošā pasažiere tika daļēji izvilkta no lidmašīnas un no gūtajiem savainojumiem mira. Taču par spīti sarežģītajiem apstākļiem pilotei Tamijai Džo Šulcai izdevās veikt drošu ārkārtas nosēšanos Filadelfijā un izvairīties no citiem cilvēku upuriem. Par varoni sauktā kapteine Šulca un otrais pilots Darens Elisors raidorganizācijai ABC snieguši pirmo interviju kopš bīstamā lidojuma.

«Mēs lidojām apmēram 32 000 pēdu [9753 metru] augstumā, kad bija dzirdams skaļš rībiens un sākās strauja dekompresija. Lidmašīna novirzījās no kursa un nošķiebās uz kreiso pusi mazliet vairāk par 40 grādiem. No pirmā dzinēja nāca spēcīgas vibrācijas, kas šūpoja visu lidmašīnu. Tas viss notika vienlaicīgi,» notikušo apraksta Elisors.

Dzinējs uzsprāga apmēram 20 minūtes pēc pacelšanās. Lidmašīna bija ceļā no Ņujorkas uz Dalasu, un tajā atradās 144 pasažieri un pieci apkalpes locekļi.

Lidmašīnu todien vadīja kapteine Šulca - viena no pirmajām sieviešu dzimuma pilotēm, ko savulaik apmācīja ASV jūras flote. Elisors bija otrais pilots.

«Mana pirmā doma bija - sākās. Jo tā bija kā atgriešanās jūras flotes lidojumos,» stāsta Šulca. «Mēs sazinājāmies ar roku signāliem, jo bija liels troksnis. Daudzu iemeslu dēļ bija grūti komunicēt vienam ar otru.»

Šulca intervijā slavēja otro pilotu Elisoru par to, ka ar viņu esot bijis viegli sastrādāties.

Incidentā gāja bojā 43 gadus vecā Dženifera Riordana. Filadelfijas izmeklētāji par viņas nāves cēloni atzina trula priekšmeta izraisītas galvas, kakla un ķermeņa augšdaļas traumas, vēsta aģentūra AP.

Pasažieri uzslavējuši Šulcas ātro reakciju un spēju saglabāt mieru bīstamā situācijā. «Viņai ir dzelzs nervi,» sacīja pasažieris Alfreds Tumlinsons. «Es šai dāmai aplaudēju. Es viņai Ziemassvētkos nosūtīšu kartīti un dāvanu karti par to, ka viņa mani nogādāja uz cietzemes.» Viņa saņēmusi atzinību arī no ASV prezidenta Donalda Trampa.

Šulca jūras spēkos iestājās 1985.gadā un tur sasniedza kapteiņleitnantes dienesta pakāpi, sacīja Sandjego Jūras gaisa spēku bāzes komandieris Rons Flanderss.

Pilotēm-sievietēm kaujās misijās atļāva piedalīties tikai mēnesi pēc tam, kad Šulca 1993.gada martā pameta aktīvo dienestu, taču viņa piedalījās operācijas «Tuksneša vētra» apmācībās, simulējot ienaidnieku.

«Lai arī tolaik pastāvēja aizliegums, viņa palīdzēja vīriešu dzimuma pilotiem attīstīt viņu prasmes,» piebilda Flanderss.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu