Auto izvēle virs 5000 eiro

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: «Latvijas Avīze»

Šodien apskatāmajā cenu līmenī virs 5000 eiru jeb Ls 3500 auto izvēle gan ir plašāka nekā iepriekš analizētajos, taču risks «iepirkties» paliek. Desmit un pat pieci mūža gadi, kā blakus publicētajā tabulā svārstās iespējamo pirkumu biogrāfijas, tomēr ir ļoti daudz. Un dokumentu par piedzīvoto nav gandrīz nevienam pretendentam.

Spidometrs

Pareizāk laikam būtu rakstīt — odometrs. Jo spidometrs rāda ātrumu, kas šobrīd mums nav tik svarīgs kā mazais lodziņš zem spidometra bultas. Kāda laime būtu tā rādījumu absolūta ticamība! Cenas pakārtotas tieši tam — kā vissvarīgākajam pārdzīvotās slodzes objektīvajam faktam. Nevis dzimšanas gadam un vietai, nevis pārdevēja uzticamībai, kuru velti cenšamies uzminēt, nevis subjektīvam un bieži nepārvaramam vilinājumam, ko rada tīrs un smaržīgs salons un spoža krāsa…

Savādi, bet automobiļu ražotāji, pēdējos gados izmantodami savu darinājumu komforta un drošības sistēmās gluži vai kosmiskas tehnoloģijas, nevar vai negrib odometrus padarīt neviltojamus, tā teikt, blēžiem «neuzlaužamus». Cieš visi. Arī paši ražotāji, jo kā dārgas un labas bieži tiek pārdotas mašīnas, kuras šādu godu vairs nepelna. Ja cilvēku neapšmauktu, viņš, iespējams, izšķirtos par jaunu pirkumu un peļņa tiktu ražotājam, nevis blēdīgam tirgotājam.

Ekspertīze ir pieejama

Šodien jūsu izvēlētais septiņus gadus vecais auto var būt gan 50, gan 500 tūkstošus noskrējis. Blēdības atklāt un pie viena agregātu un virsbūves stāvokli novērtēt spēj vienīgi ļoti rūpīga, kvalificēta un neatkarīga pārbaude. Kur tādu veikt, tas ir lietota auto pircēja svarīgākais jautājums. Žēl, ka nedzīvojam Izraēlā. Tur pārdot auto, kas vecāks par divpadsmit gadiem, nedrīkst bez valsts izveidota tehniskās ekspertīzes biroja slēdziena, kas ir ļoti detalizēts, ap 40 apakšpunktu. Arī jaunāku auto pircējiem ir tiesības no pārdevēja tādu prasīt. Un viņi to dara.

Latvijā pagaidām visvairāk tic kaimiņam, pazīstamam meistaram vai tā cilvēku loka viedoklim, kurā auto pircējs dzīvo, kura pieredzi izmanto, ja savas nav. Nedroši, ņemot vērā, ka šajā cenu līmenī vairs netiek runāts par primitīvām konstrukcijām, bet gan jaunās tūkstošgades tehnoloģijām, kuru stāvokļa diagnostika ir tikpat sarežģīta kā paši izstrādājumi. Kā būtu jādara? Mūsu viedoklis — pat diezgan vecu auto pērkot, vajadzētu pārvarēt psiholoģisko barjeru un iegriezties attiecīgās firmas autorizētajā servisā. Nav tiesa, ka viņi gaida tikai jaunas mašīnas. Bizness ir bizness, un katrs darbs, par kuru maksā, ir labs. Viņi gaida arī jūs. Nav tiesa, ka viņu pakalpojumi ir dārgi. Vismaz šajā gadījumā tā nav. Stunda darba visās lepnajās pilīs maksā ap divpadsmit latiem. Bet tie nebūs zemē nomesti, jo viņi ir bruņoti ar visu nepieciešamo aparatūru, zināšanām, kuras nu jau desmit gadus ir krātas, tieši šīs markas automobiļus remontējot. Viņi nav ieinteresēti jūs pierunāt uz apšaubāmu darījumu. Drīzāk otrādi — jo ātrāk uz pilnīgi jauna auto pirkumu nobriedīsiet, jo viņiem izdevīgāk. Pārbaude būs ātra, kvalificēta un slēdziens, iespējams, nežēlīgs. Vai tas nav tieši tas, kas jums vajadzīgs, lai triecienu nesaņemtu tad, kad jau par vēlu?

Šis noteikti ir labākais pašlaik iespējamais lietota auto pirkšanas ceļš. Pārdevējs — pirmie subjektīvie iespaidi — autorizēta servisa slēdziens — atkārtota saruna ar pārdevēju. Atteikums vai kaulēšanās atbilstoši ekspertu rekomendācijām.

Andris Bečers, «Baltic Motors» tirdzniecības daļas direktors:«Protams, mēs varam tik pamatīgi, cik klients vēlas, pārbaudīt jebkura izlaiduma gada «Ford» automobili. Gan virsbūvi, gan ritošo daļu un transmisiju, gan dzinēju. Mūsu meistariem zināmas arī daudzas, kā saka, īpašas pazīmes, pēc kurām varam atklāt odometru griezēju stiķus. Kādas? Nez vai par to vajag runāt avīzē — arī blēži izlasīs un nākamreiz būs gudrāki… Pie mums var arī nopirkt lietotas automašīnas. Tie ir automobiļi, kas pieņemti kā iemaksa no jauna auto pircēja. Jau pieņemot tos, mūsu servisā veicam nopietnu diagnostiku un novēršam defektus, kas draud ar tūlītēju avāriju, stūres iekārtas, bremžu iekārtas vai dzinēja zobsiksnas remontu. Pārējos šajā cenu kategorijā atstājam — pircējs var meklēt lētāka remonta iespējas, taču par tiem rakstiski brīdinām.»

Interneta saiti — gan ar izskaņu «lv», gan «de» — ir pilni ar šīs cenu grupas piedāvājumiem. Sevišķi vilinošas bieži vien ir «mobile.de» redzamās cenas un pārdodamā auto slavinājumi. Kā tikt šiem brīnumiem klāt? Diemžēl atkal jāsaka — bez profesionāļu palīdzības šādus pirkumus jūs diez vai spēsiet veikt. Attālums, valodu barjera, formalitāšu lēvenis, kuras jūs apmulsinās un liks starpposmos iztērēt daudz vairāk, nekā vajadzīgs.»

Dainis Bremze, Rīgas autoplača «Norde» īpašnieks: «Nepareizs ir priekšstats, ka cenu grupā no 5000 līdz 7000 eiru automobiļi ir tik pieklājīgā tehniskā stāvoklī, lai tos droši pasūtītu no ārzemēm, noskatot mašīnu kādā ārzemju interneta adreses sludinājumā. Pat tādiem auto slēpj defektus. Tādēļ uzņemos atgādāt konkrētu, cilvēka noskatītu mašīnu tikai tad, ja viņš rakstiski apliecina, ka bez iebildumiem to nopirks. Līdzšinējā pieredze bijusi tāda, ka cilvēki ir pārāk lētticīgi un fotogrāfijās redz to, ko grib redzēt. Tāpēc vislabāk ir izteikt vēlmes, kādu modeli klients vēlas, ieskaitot motoru, krāsu, aprīkojumu… Es piemeklēšu vairākus variantus, jau pats atbildot par auto tehnisko stāvokli. Starp citu, ja izvēlēto automobili nopirks mana firma, vēlāk palīdzēšu noformēt tā pirkumu ar līzinga palīdzību.

Ansis Eglītis, Rīgas autoplača «Eiropas auto» vadītājs: «Gandrīz 80 procenti šāda cenu segmenta automobiļu iedzīvotāji pērk ar līzinga palīdzību, taču nevajadzētu domāt, ka par šādu summu var nopirkt ekskluzīvu limuzīnu. Zemākais pieļaujamais auto vecums, kādam jābūt līzinga termiņa beigās, līzinga kompānijās ir divpadsmit gadi. Tātad, ja cilvēks auto izpērk piecos gados, mašīnai jābūt septiņgadīgai un tik jauni auto šādā cenā ir kompaktklases, dažreiz — vidējās klases modeļi. Sistas mašīnas var sameklēt arī šajā cenu kategorijā, tomēr, tā kā šādi auto pārsvarā ir jauni, to remonts izmaksās galvu reibinošu summu. Amerikas Savienotajās Valstīs automobiļi vienmēr maksājuši lētāk, tāpēc daudzi par šādu summu lūko pēc mašīnas tur. Transportēšanas izmaksas šādā gadījumā sasniedz aptuveni 2000 eiru, un auto ar kuģi atvedīs divu mēnešu laikā. No Vācijas atgādāšana izmaksā vismaz 700 eiru.»

Auto par 5000 eiru.

Marka; Modelis; <1992; 1993; 1994; 1995; 1996; 1997; 1998; 1999; 2000; >2000

  • «Audi»«A4» X
  • «A6» X
  • «BMW» 3. sērija X
  • 5. sērija X
  • «Chrysler»«Neon» X
  • «Fiat»«Bravo» X
  • «Marea» X
  • «Ford»«Fiesta» X
  • «Focus» X
  • «Mondeo» X
  • «Scorpio» X
  • «Ka» X
  • «Honda»«Civic» X
  • «Accord» X
  • «Hyundai»«Lantra» X
  • «Galloper» X
  • «Jeep»«Wrangler» X
  • «Cherokee» X
  • «Kia»«Sportage» X
  • «Land Rover»«Discovery» X
  • «Mazda»«121» X
  • «323» X
  • «626» X
  • «Mercedes»«C180» X
  • «E200» X
  • «Mitsubishi»«Colt» X
  • «Lancer» X
  • «Pajero» X
  • «Nissan»«Micra» X
  • «Almera» X
  • «Primera» X
  • «Terano» X
  • «Opel»«Corsa» X
  • «Astra» X
  • «Vectra» X
  • «Omega» X
  • «Frontera» X
  • «Calibra» X
  • «Tigra» X
  • «Peugeot»«206» X
  • «306» X
  • «406» X
  • «Plymouth»«Voyager» X
  • «Pontiac»«Grand Am» X
  • «Trans Sport» X
  • «Porsche»«924» X
  • «Renault»«Twingo» X
  • «Clio» X
  • «Megane» X
  • «Rover»«400» X
  • «Saab»«9-3» X
  • «9000» X
  • "Škoda»«Fabia» X
  • «Octavia» X
  • «Subaru»«Impreza» X
  • «Suzuki»«Baleno» X
  • «Vitara» X
  • «Toyota»«Corolla» X
  • «Carina» X
  • «Volvo»«S40» X
  • «V40» X
  • «900» X
  • «Volkswagen»«Polo» X
  • «Golf» X
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu