Foto: «Latvijas Avīze»

Apsveicu! Ja jūs lasāt tālāk par virsrakstu, tad jauna motocikla iegāde jūsu prātā ir apsvērta ne reizi vien. Un pie šodienas līzinga iespējām… Apskatīsim jaunumus, kuri pieejami ar Latvijas motociklu lieltirgotāju starpniecību. «Yamaha» — vārds, kura skanējumu zina gan mūziķi, gan motobraucēji. YZF R-46 ar speciālo 1000 eiru vērto «Termignoni» izplūdes sistēmu, turklāt «kaujas krāsojumā», jau no maija iegādājams pie dīleriem. 120 ZS un 600 cm3 ir skaitļi, kas dažiem motoražotājiem ir sasniedzami tikai pie 900 cm3 dzinēja tilpuma. Atcerēsimies, ka šajā «karaļu klasē» labais tonis ir ik divus gadus atjaunot un nomainīt modeli. Cena — 10 800 eiras. Absolūts tops Eiropā — «Yamaha MT-01». Vācu «Motorrad» izdevums šo motociklu ir atzinis par 2005. gada labāko braucamo. V veida 1700 cm3 divcilindru dzinējs ar nieka 90 ZS un 150 Nm pie 3750/min drīzāk atgādina dīzeļa cienīgus parametrus. Ir izdevies izlaist līkumu ar šo «Terminatoru». Kā teica «Vējabrāļu ordeņa» virsvadonis Frīdis: «Ar šito bankā maisu naudas nozagt, un s…u jūs mani noķersiet!» Bet, ja nopietni: motocikls, kas būvēts, sākot no dzinēja. Pārējais ir piemeistarots klāt. Tā arī brauc: efektīgi, bet ar ātrumu un svaru jābūt uzmanīgam. Cena — 13 000 eiru. «Honda». Ielaužas supermoto tirgū ar FMX 650. Kas ir supermoto? Tikai un vienīgi sacensības kartingtrasē? Nē. Supermoto pagaidām Latvijas pilsētās sastrēgumos ne pārāk populārs transporta līdzeklis. Taču piemērotākais no visiem motocikliem šādām distancēm. Šosejas riepas, krosa klīrenss un ielinieka vadības vieglums. Cauri sastrēguma spraugām un ielas apmalēm līdz mērķim. Aprīkots ar viencilindra 644 cm3 dzinēju. 600 cm3 klasi papildina «Honda CBR 600 RR» par 10 300 eirām. Tā ir sporta klasika, visu laiku labākais un «garšīgākais» braucamais gan sportā, gan ikdienā. Labs gan jaunam, gan vecam. Pieminēšanas vērts ir «Honda Transalp 650». Lai arī tas nav nekāds jaunums, tieši tūrisma klases motocikli lēnām kļūst par modes lietu. Jūra, kāpas, grants ceļi, meži, atvaļinājums. Tāds ir šī spēkrata moto. V veida divcilindru dzinējs nodrošina labus griezes momenta parametrus: 55 Nm pie 5500/min. 7200 eiras. «Harley Davidson». Vecais, labais un ne lētais Hārlejs. Jauns (Hārleja izpratnē) ir «Softail Springer Classic FLSTSCI» . Melns «rāmja» un atsperu «dakšas» krāsojums. «Art deko» lukturis un retro zīmols a«la 1957. Man patīk, taču 19 000 eiru ir par šerpu pat leģendai. Un šodienas tirgū pieprasītāki sāk kļūt nedaudz mazākie, bet tikpat jaudīgie un spožie sportsteri, piemēram, «Buell Lightning Cityx XB 9SX», kuru projektējis inženieris E. Buells, liekot kopā šosejas sacīkšu motociklu ar Hārleja dzinēju, ir pieminēšanas vērts. Īss, labi manevrējošs īso distanču sprinteris. Absolūts solo. Ja esat uzmānījis savu draudzeni uz šī agregāta, tad no lielāka attāluma šķitīs, ka jums pie kājām piemontēti riteņi… Un tas tikai par 9300 eirām. «Triumph». Vecs, labs angļu vārds šodien arī Latvijas tirgū. Ja nezināt to, tad paņemiet vectēva «Atpūtas», pašķirstiet, gan atradīsiet kādu Latvijas pirmās brīvvalsts laika reklāmu. Šodien visagresīvāk attīstošais zīmols, kas iekaro Ameriku. Jaunais trīscilindru «Speed Triple» ir labākais «street fighter» klases rūpnieciski ražotais motocikls ar 140 ZS lielu spēku. Vismaz Vakareiropā. 10 700 eiru. «Triumph Sprint ST» — laba versija tāliem ceļiem. Bāze garāka par 28 mm, vējtveris un plašāks sēdeklis. «Suzuki», «Kawasaki». Pēc saplūšanas abi koncerni ražo vienu un to pašu ar mazām atšķirīgām niansēm. «Suzuki GSX-R 1000» ir ātrākais ceļš mūžībā. 180 ZS un 125 Nm. Ar aptuveno 290 km/h… Ja man būtu ļauts, es šo spēkratu pārdošanas brīdī prasītu pasi un nepārdotu, ja klienta vecums nepārsniegtu 25 gadu slieksni un moto vadītāja stāžs ir mazāks par pieciem gadiem. 13 000 eiru par iespēju izputināt apdrošināšanas kompāniju. «Suzuki GSF 650 Bandit/ABS». Populārākais 600 cm3 klases pārstāvis «Suzuki» kompānijā. Viegls vadībā. Uzlabots ar ABS bremžu iekārtu. Rekomendējam kā labu izvēli ar nelielu pieredzi motobraukšanā. «Ducati». «Ducati Multistrada 620/Dark» ir variācija par tēmu: «Veidojam ielas motociklu Jānim Vinteram Dakāras ceļiem». Enduro un šosejas krustojums. Īpatnējs dizains, neapšaubāmi interesants risinājums. Bet vairāk «velk» pēc lego un pusspiesta citrona krustojuma. 8300 eiras. «Ducati Sport 1000». Absolūts retro «Cafe Racer nr. 1». Vakara promenādē gar Prezidentes pili jūs būsiet neatvairāms par nieka 11 800 eirām ar 84 zirgspēkiem apakšā. BMW. Latvijas tirgū cenas pie izplatītāja tikpat ekskluzīvas kā pats izplatītājs. Dažs modelis, izripojot no Bavārijas rūpnīcas, ij sapņot nespēj, ka cenu robežas dublēsies ar Holivudas zvaigžņu standartu Hārleju. Kaut arī BMW kvalitāte komentārus neprasa. Labākais konstruktoru sniegums šosezon ir «paralever» un «duolever» (viensviras un divsviru) ritošās piekares monstrs ar paredzēto ātrumu 272 km/h. Vācu ražotājam motociklu klasē tas ir jauns sniegums. 15 000 eiru par šo arhitektu un mehāniķu kopdarbu. Salīdzinājumā ar pagājušo sezonu pieprasījums ir pārorientējies uz cenu segmentu ap 7000 eirām. Tātad 600–800 cm3 braucamajiem. Turklāt no «supersporta» un «čoperu» daļas atdzīvojies īstais pilsētas braucamais — plaša pielietojuma ielas motocikls ar jaudas parametriem ap 60–90 ZS.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X