IZM valsts sekretārs: visi mācās, visi iet uz skolu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) valsts sekretārs Mareks Gruškevics uzskata, ka, neraugoties uz līdzekļu samazinājumu izglītībā, reformas izglītībā notikušas saprātīgi un bez negatīvām sekām.

«Visi esam paskatījušies uz sevi skaidrākām acīm - ko varam atļauties, cik mums pašiem savu resursu un cik mēs dzīvojam uz parāda,» intervijā norādīja Gruškevics, «un tad, adekvāti rīkojoties, mēs neesam pazaudējuši galvu - nav masveidā slēgtas skolas un bērni palikuši bez izglītības. Visi mācās, visi iet uz skolu.»

Tāpat «daudziem labiem skolotājiem ir pateikts paldies par darbu un viņi aizgājuši pelnītā atpūtā», kas savukārt ļāvis skolās ienākt jaunajiem pedagogiem, kas iepriekš, iespējams, slodžu nepietiekamības dēļ to nav varējuši izdarīt.

Arī pašvaldības, kurām aizvadītajā gadā priekšvēlēšanu gaisotnē nācies pieņemt nepopulārus politiskus lēmumus, IZM skatījumā ir spējušas saglabāt izglītības pakalpojumu ikvienam iedzīvotājam pamatskolas līmenī, kā tas Satversmē garantēts. Turklāt joprojām no valsts budžeta tiek finansēta arī interešu un profesionālās ievirzes izglītība, kā arī maksātas algas bērnu sporta treneriem un apmaksātas citas papildus lietas, kas citās valstīs jānodrošina no pašvaldību vai vecāku līdzekļiem.

Gruškevics nepiekrīt arī bērnu tiesību aizstāvju akcentētajām reorganizēto skolu audzēkņu grūtībām iekļauties jaunajā klases kolektīvā. Pēc IZM valsts sekretāra stāstītā, viņš, viesojoties skolās, pārliecinājies, ka bērni ir apmierināti ar iespēju gūt jaunus draugus un salīdzināt savas sekmes ar otras skolas audzēkņu sasniegumiem.

«Ir ļoti būtiski būt informācijas apritē, jo ir iespējams paskatīties, cik labs es biju, salīdzinot ar savu klasi, cik labs esmu jaunajā klasē [..], notiek nepārtraukta aranžēšanās un salīdzināšanās. Ir vēlme būt labākam, un tas tikai motivē,» viņš piebilst. Problēmas skolā drīzāk saistāmas ar sociālekonomiskās situācijas pasliktināšanos kopumā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu