Puse skolotāju neizmanto datoru mācību procesā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

50% skolotāju nekad nelieto datoru mācību procesā, liecina sociālo un tirgus pētījumu centra «Latvijas fakti» veiktais pētījums.

Pēc «Microsoft Latvija» pasūtījuma veiktais pētījums liecina, ka tikai trešā daļa pedagogu regulāri izmanto datoru gan skolā, gan mājās. Tikpat maz ir tādu skolotāju, kuri ir pārliecināti par savām spējām izmantot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas (IKT) mācību procesā.

Kā žurnālistiem norādīja «Microsoft Latvija» vadītājs Sandis Kolomenskis, 24,7% aptaujāto pedagogu atzinuši, ka izjūt psiholoģisku diskomfortu, ka skolēni varētu labāk par viņiem orientēties modernajās tehnoloģijās.

Jautājumā par IKT izmantošanu mācību procesā visdrošākie ir studenti — 59,4% topošo skolotāju ir pārliecināti par savām spējām.

Nedaudz mazāk jeb 57,8% skolēnu izteikuši pārliecību par savām prasmēm IKT izmantošanā. Savukārt pedagogu vidū par savām prasmēm, izmantojot IKT mācību procesā, pārliecināts tikai 37,1%.

Kolomenskis norādīja, ka IKT izmantošanu skolās kavē neregulārs finansējums, datoru un citu tehnoloģiju trūkums, kā arī tehniskā atbalsta trūkums. Viņš uzsvēra, ka jau divus gadus netiek atjaunots skolu datorparks. Datori pārsvarā ir datorklasēs, bet nav pieejami citām mācību stundām.

Datoru pilnvērtīgai izmantošanai mācību procesā traucē arī digitālo mācību materiālu trūkums. Tikai nepilna piektā daļa skolotāju uzskata, ka viņi ir labi nodrošināti ar digitālajiem mācību materiāliem. Savu priekšmetu par labi nodrošinātu uzskata aptuveni 15% pedagogu un 35% topošo skolotāju.

Kaut arī vairākumam pedagogu ir pieejami IKT kursi, aptuveni 25% informātikas skolotāju paši finansē savas kvalifikācijas celšanu. Aptuveni 20% pedagogu nav pieejami IKT kursi.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu