Stājas spēkā jaunais Izglītības un kvalitātes valsts dienesta nolikums

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Izglītības un kvalitātes valsts dienestam (IKVD) ir mainīts darbības mērķis - turpmāk tas būs nodrošināt kvalitatīvu un tiesisku izglītību, veicot izglītības kvalitātes monitoringu un sniedzot atbalstu izglītības procesa īstenošanā, paredz valdībā apstiprinātais Izglītības kvalitātes valsts dienesta jaunais nolikums, kas šodien stājas spēkā.

Jaunais dienesta nolikums nosaka dienesta darbības mērķi, funkcijas, uzdevumus, tiesības, struktūru, dienesta vadītāja kompetenci, kā arī dienesta darbības tiesiskuma nodrošināšanu un pārskatu sniegšanas kārtību.

Kā norāda Izglītības un zinātnes ministrija (IZM), noteiktais IKVD darbības mērķis, kas paredzēja koncentrāciju uz normatīvo aktu izglītības jomā ievērošanas uzraudzību, ir novecojis un neatbilst pašreizējai izglītības politikai, kā arī reālajām izglītības sistēmas vajadzībām. Turklāt dienesta funkciju un uzdevumu apjoms jau kopš 2009.gada ir ievērojami plašāks nekā pašreizējais mērķis.

Līdz ar to bija nepieciešams noteikt jaunu dienesta darbības mērķi, īpaši ņemot vērā virzību uz izglītības kvalitātes monitoringa izveidi un nepieciešamību nodrošināt visu veidu un pakāpju izglītības iestādēm profesionālu un kompetentu atbalstu.

IZM norāda, ka iecerēto pārmaiņu izglītībā īstenošana ir saistāma ar vajadzību nodrošināt nepieciešamo atbalstu un palīdzību izglītības iestādēm, vienlaikus izveidojot izglītības kvalitātes monitoringa sistēmu un nodrošinot datu pieejamību. Tādējādi, lai sasniegtu Valdības rīcības plānā noteikto, ir nepieciešama izglītības pārvaldes iestāžu, tostarp IKVD, darbības pārorientācija, attīstot un pilnveidojot atbalsta funkciju izglītības procesa īstenotājiem un koncentrējot uzmanību uz izglītības kā procesa kvalitātes monitoringa sistēmas izveidi un attīstību.

Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstība ir saistāma ar nepieciešamību pilnveidot pašreizējo ārējās izglītības kvalitātes vērtēšanas (akreditācijas) sistēmu, nodrošinot šīs novērtēšanas metodikas izstrādi un pilnveidi.

Līdz ar to kvalitatīva un tiesiska izglītība ietver ne tikai regulāru izglītības gan kā procesa, gan kā rezultāta iekšējo un ārējo vērtēšanu un kvalitātes mērīšanu, bet arī citas dienesta funkcijas un uzdevumus - izglītības iestāžu reģistrāciju un izglītības programmu licencēšanu kā izglītības kvalitātes sākotnējo izvērtēšanu, problēmsituāciju izglītībā kompetentu risināšanu un prevenciju, konsultatīvā un metodiskā atbalsta sniegšanu izglītības pakalpojumu sniedzējiem un citām personām - izglītības iestāžu vadītājiem, pedagogiem, izglītojamajiem, viņu vecākiem un citiem, privātpraksē strādājošo pedagogu sertificēšanu, vērtējot iesniegtās programmas un to kvalitāti, kā arī izglītības uzraudzību un izglītības politikas veidošanai un īstenošanai nepieciešamas informācijas ieguvi un apkopošanu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu