«Avatars» zaudējis ASV Kinoakadēmijas locekļu konservatīvisma dēļ

LETA
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: SCANPIX/REUTERS

Balvu sadalījumu svētdien notikušajā ASV Kinoakadēmijas balvu pasniegšanas ceremonijā noteica balsotāju konservatīvisms, vēsta amerikāņu žurnāls «Time».

Atbildot uz jautājumu - kāpēc visu laiku ienesīgākā filma «Avatar» («Avatars») piekāpās mazbudžeta drāmai «The Hurt Locker» («Sapieris»), preses izdevums uzskaitījis četrus faktorus, kas ietekmēja balvu sadalījumu.

Kā norāda žurnāls, Ketrīnas Bigelovas filmas veiksmei «Oskaru» pasniegšanas ceremonijā ir visai mazs sakars ar filmas kvalitāti, lai gan tā neapšaubāmi ir laba. Daudz lielāku lomu gluži kā citos gados nospēlējis ASV Kinoakadēmijas balsstiesīgo locekļu raksturs un domāšanas veids - lai iegūtu labākās filmas titulu, nav jāuzņem labākā kinolente, jāuzņem tāds kinodarbs, kas patiktu balsotājiem, kas lielākoties ir vecāka gadu gājuma, politiski liberāli, bet mākslinieciski konservatīvi noskaņoti, uzskata laikraksta kino eksperts.

Viens no būtiskākajiem faktoriem, kas ietekmēja šā gada ASV Kinoakadēmijas pasniegto balvu sadalījumu, ir Kinoakadēmijas locekļu vecums, vēsta «Time». Vairums no viņiem ir cilvēki pusmūžā, kuriem daudz ērtāk šķiet skatīties filmas mājās, nevis doties uz kinoteātri, kur patiešām iespējams izvērtēt 3D grāvēja «Avatar» («Avatars») spožumu. Šādā veidā Džeimsa Kamerona jaunākais meistardarbs ātri piekāpās Bigelovas «Sapierim», kas neko nezaudē, ja to neskatās uz lielā ekrāna.

Otrs faktors, kas būtiski ietekmēja Kamerona un Bigelovas filmu iespējas iegūt galvenās balvas, ir abu filmu atšķirīgais vēriens. Gadu desmitiem ASV Kinoakadēmijas locekļi izrādījuši lielākas simpātijas nelielām drāmām ar skaidru sociālu vēstījumu, nevis gigantiskiem zinātniskās fantastikas grāvējiem, kas izmanto jaunākās tehnoloģijas, neatkarīgi no tā, vai tiem ir sociāls vēstījums, vai nav.

Tāpat Kinoakadēmijas locekļi tradicionāli pretojas visam jaunajam, uzskata nedēļas laikraksta «Time» eksperts. Jaunais, viņu skatījumā, nav progresa apliecinājums, bet gan atteikšanās no mākslinieciskajiem principiem un standartiem. 1942.gadā galvenās «Oskara» balvas - par labāko filmu un režiju - tika piešķirtas Džona Forda lentai «How Green Was My Valley», nevis Orsona Velsa darbam «Citizen Kane», kurā bija izmantoti tam laikam netradicionāli kinematogrāfiskie paņēmieni. Pēc ASV Kinoakadēmijas locekļu domām, tas nebija māksliniecisks jauninājums, tā bija izrādīšanās, uzskata laikraksta kino eksperts. «Šādā veidā Akadēmija palaida garām iespēju apliecināt cieņu darbam, kas tiek uzskatīts par izcilāko amerikāņu filmu.«

Preses izdevuma autors arī neizslēdz iespēju, ka Kamerons, kas ir viens no veiksmīgākajiem Holivudas kino veidotājiem, vienkārši nepatīk ASV Kinoakadēmijas locekļiem. Pēc viņa domām, šā gada apbalvošanas ceremonijā netrūka pierādījumu tam, ka dažas kategorijas patiesībā izvērtās par «žūrijas simpātijas» konkursu - par to liecina arī balvu sadalījumus aktieru kategorijās. Piemēram, Merila Strīpa, kura šogad bija saņēmusi jau 16. nomināciju, nav saņēmusi nevienu «Oskara» balvu kopš 1983.gada. Šāds Kinoakadēmijas locekļu antipātiju upuris esot arī Džordžs Klūnijs, kas šogad cīnījās par labākā aktiera balvu par savu sniegumu filmā «Up in the Air», taču zaudēja Džefam Bridžesam.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Uz augšu