Nofilmēta Latvijā pirmā 3D filma «Rīga-2041»

Apollo.lv
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Pēc saspringta darba teju visa gada garumā ir noslēdzies Latvijā pirmās 3D filmas «Rīga-2041» uzņemšanas process. Pirmās latviešu stereoskopiskās jeb 3D filmas pirmizrāde gaidāma 29. decembrī, bet uz kinoteātru ekrāniem būs skatāma jau janvārī. «Rīga-2041» vēstīs par nākotnes Rīgu un pārstāv Latvijā vēl minimāli attīstīto zinātniskās fantastikas jeb Sci-Fi žanru.

Filmas uzņemšana stereoskopiskā 3D formātā Latvijā ir jaunums, kas pašmāju kino industrijas darbiniekiem ļauj sekot pasaules kino nozares tendencēm. Filmēšanas komanda veikusi ievērojamu darbu, lai piešķirtu filmai telpiskumu un maksimāli reālistiski vizualizētu sižetu trīs dimensijās. Filma savu pirmizrādi piedzīvos gada noslēgumā Eiropas kultūras galvaspilsētas «Rīga 2014» programmas ietvaros, bet uz lielajiem ekrāniem kopā ar citām 3D īsfilmā plašākai publikai filma «Rīga-2041» būs pieejama nākamā gada janvārī. Filmēšanas komanda publisko pirmās sekundes ziņkārīgākajiem 3D cienītājiem:

Rīga-2041, tīzeris

«Es ilgi gaidīju savas piecas filmēšanas dienas. Satraukuma nebija, jo profesionāļu komanda darbojās lieliski. Bija prieks būt komandā, kur visi ticēja labam rezultātam un neatkarīgi no tā, ka filmēšanas naktis ievilkās, visi neatlaidīgi turpināja darbu,» par filmas uzņemšanas process stāsta viens no «Rīga-2041» režisoriem Didzis Eglītis, kurš jau vairākus gadus pēta iespējas uzņemt filmas 3D formātā. «Man pašam izdevās pārliecināties par to, ka, ja tehniski visi ir labi sagatavojušies, tad tas, ka filmēšana notiek 3D tehnoloģijā, būtiski nepagarina filmēšanas procesu. Aktieru, mākslinieku, gaismotāju, grimētāju, kostīmu mākslinieku, producentu, asistentu un visu pārējo cilvēku darbs filmēšanas laukumā un ārpus tā ir vienlīdz būtisks kā tradicionālajā kino, tā arī 3D formātā,» atklāj Didzis Eglītis.

Kopš projekta sākumposma filmēšanas komanda ir kļuvusi plašāka, piesaistot pašmāju un starptautiska līmeņa kino industrijas lietpratējus. «Iespēja filmēt 3D man lika pārdomāt stāsta veidošanu ne tikai tehniski, bet arī no režijas viedokļa,» atklāj Adina Istrate, viena no «Rīga-2041» režisorēm, kas nāk no Rumānijas un ir pabeigusi Londonas filmu skolu, kā arī līdz šim ir uzņēmusi vairākas īsfilmas zinātniskās fantastikas žanrā. «Skatoties 3D monitorā, es pamanīju, ka arī aktierspēle izskatās savādāk. Kustībām un žestiem jābūt mazliet atturīgākiem un labi pārdomātiem. Tā kā manā filmas posmā ir daudz fiziskas mijiedarbības starp aktieriem, bija ļoti interesanti pieņemt un izmēģināt šos jaunos likumus,» stāsta rumāņu režisore Adina Istrate.

Jau iepriekš ziņots, ka filmas «Rīga-2041» uzņemšanā kopīgā darbā vienojās četri režisori, kuriem stereoskopiskais 3D formāts ir jauns izaicinājums. «Rīga-2041» apvienoti vairāki savstarpēji nesaistīti stāsti, kas ataino cilvēku meklējumus pēc laimes. Filmas darbība norisinās Rīgā, pilsētā, kuru ir pārņēmis laimes kults. Tiek reklamēti dažādi izgudrojumi un tehnoloģijas, kas atrisinātu ikkatra cilvēka problēmas. Filmas varoņi neatgriezeniski maina savu izskatu, projekcijas aizstāj reālus cilvēkus, laimes «dakterīši» ir pieprasīta profesija. Atbildēt uz jautājumu, vai nākotnē laime rodama tehnoloģiskos risinājumos vai arī tomēr jāklausa senajam ticējumam, ka katrs pats ir savas laimes kalējs, būs katra skatītāja paša rokās.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Uz augšu