«Black Eyed Peas» albumā stāsta par privāto dzīvi

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Sākotnēji «Black Eyed Peas» vārds bija labi pazīstams tikai repa pagrīdē, taču 2003. gadā, laižot klajā albumu «Elephunk», viņi atrada veidu, kā iepatikties popmūzikas klausītājiem un nesakompromitēt savu labo slavu repa ekspertu rindās. Nu šim stāstam ir turpinājums: šajās dienās nācis klajā grupas jaunais albums «Monkey Business». No pagrīdes uz topu virsotnēmUndergound mūziķos aprindas visā pasaulē ir daudzmaz līdzīgas. Komerciāli panākumi tajā tiek uzskatīti par dvēseles pārdošanu, gandrīz nāves grēku. Vienlaikus tikai retajam mūziķim tajās piemīt harizma, kas spētu aizraut masas, un elementāra profesionālā varēšana, spēja labas idejas realizēt labā līmenī. Izskatās, ka «Black Eyed Peas» bijis izņēmums, jo viņu 2003. gadā iznākušais albums «Elephunk» pacēla iepriekš vienīgi mozskaitlīgā klausītāju lokā zināmo grupu tādos augstumos, kādus pirms viņiem nebija sasniegusi neviena hiphopa grupa, jo neskaita tagad jau izjukušos «The Fugees». Astoņi miljoni pārdotu ierakstu, četras Grammy nominācijas un viena uzvara, piedalīšanās šovbiznesa papulārākojos pasākumos un pat aicinājumi spēlēt rokmūzikas festivālos.

Viņiem tam bija visi priekšnosacījumi: viegli uztverami, bet ne tukši teksti, kārtīgo deva fanka un soliste, kuras vārds un fotosmaidi pat «Black Eyed Peas» ieilgušā atvaļinājuma laikā nepazuda no glancēto žurnālu lapām. Tomēr ja «Elephunk» ērā «Black Eyed Peas» vēl tikai minstinājās, piesakot pretenzijas uz hiphopa troni, tad tagad viņi ir kļuvuši por tā likumīgiem īpašniekiem. Ņemot vērā dziesmas «Were Is The Love?» panākumus, uz sadarbību arī šajā albumā aicināts Džastins Timberleiks. No zināmākajiem vārdiem jāmin arī soulmūzikas krusttēvs Džeimss Brauns un britu dziesminieks Stings, kura hits «Englishman in New York» grupu iedvesmojis dziesmai «Union». Krietni lielāka loma šai platē ierādīta arī Fērdžijai.

Privātā dzīve atbalsojas dziesmāsVils stāsta, ka albuma pirmais singls «Don't Phunk With My Heart» skanējuma ziņā ļoti atgādina jau pazīstamo hitu «Shut Up», taču tikai pēc skanējuma, ne satura. «Tajā ir runa par situāciju, kad attiecībās ir iestājusies krīze, taču nevienam nav vēlēšanos iet projām. Tad arī nereti gadās, ka tiek sarunātas lietas, kuras ir ļoti tālu no patiesības. Un viņa tajā dziesmā saka- beidz d***ries!»

Vai arī jums izklausās, ka «Black Eyed Peas» dalībnieku privātā dzīve rod atbalsi viņu dziesmās? Tā tas arī ir, atklāj Will.l.Am. Piemēram, kompozīcija «Don't Lie» esot balstīta uz reālu situāciju no viņa paša dzīves. «Tā ir dziesma par savu kļūdu atzīšan un lūgumu pēc piedošanas. Vīrietim ir jābūt vīrietim, un sievietei ir jābūt sievietei — pieaugušiem cilvēkiem, kas var godīgi skatīties patiesībai acīs.»

Ieraksta ģeogrāfija«Monkey Business, tāpat kā grupas iepriekšējais albums, ir traks muzikāls ceļojums, kurā treknas basa līnijas sajaucas ar latino ritmiem, asprātīgiem tekstiem un hiphopa bītiem. Ieraksts tapis Londonā, Losandželosā, Ņujorkā, Filadelfijā, Maiami, grupas turnejas autobusā, lidmašīnās un pat kādā Japānas ātrvilcienā un ir tikpat krāsains, kā tā ieraksta ģeogrāfija. «Man šis albums patīk pat labāk par «Elephunk»,» atzīstas tā producents Will.l.Am.

«Ar koncertiem braukājot apkārt pa pasauli, mēs domājām par to, kā tam būtu jāskan, un ieraksta laikā šis skanējums nāca ārā ļoti dabiski. Tur ļoti daudz ir aizgūts no mūsu dzīvajiem šoviem, tur ir tā ballītes gaisotne.» «Vai zināt, kad es biju Brazīlijā, es tur nopirku pāris plates,» atceras Will.l.Am, «un starp tām bija viena izlase. Man šķiet, es laikam zināju, ko pērku, kaut arī patiesībā nezināju. Šajā albumā bija Dika Deila dziesma «Miserlou», un no sākuma man tā nepatika. Tikai vēlāk es sapratu, cik tā patiesībā ir forša, un sacīju pārējiem, ka šādu dziesmu mums vajadzētu uzraksti arī pašiem. Tad, jau braucot vilcienā, es paņēmu savu datoru un, balstoties uz šo melodiju, uztaisīju tai bitu. Tālāk mēs devāmies uz Tokiju, un, kad ieradāmies Japānā, bīts jau bija gatavs. Turpat uz vietas mēs ierakstījām vokālās partijas. Tā tapa albuma pirmā dziesma — «Pump It».» Šī dziesma ir labs piemērs «Monkey Business» kopējam skanējumam, un tā tik ļoti iepatikās kādas amerikāņu veikalu ķēdes mārketinga ļaudīm, ka tika izvēlēta tā reklāmas rullītim. «Mūsdienu tebnikā tas ir pats skaistākais — tu vari raksti un ierakstīt mūziku, lai kur tu arī atrastos.»

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Uz augšu