Rīgā atvērta pirmā veļas gludinātava

Apollo.lv
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: www.publicity.lv

Ar oktobri Rīgā darbu sākusi A. Pudāna veļas gludinātava «Tvaikonis», kas ir pirmais šāda veida sadzīves pakalpojumu sniedzējs Latvijā.

Turpmāk veļu un apģērbus būs izdevīgāk mazgāt mājās, bet sarežģītāko un laikietilpīgāko darbu — gludināšanu — uzticēt profesionālām veļas gludinātājām. «Tvaikoņa» auto kurjers izmazgāto veļu savāks no mājām vai biroja, bet jau nākamajā dienā atvedīs izgludinātu, salocītu vai pakārtu uz «pleciņiem» un iesaiņotu apvalkā.

«Pirmajās darbībās nedēļās esam ieguvuši īpašu atsaucību no sievietēm, kam ir labs darbs, ģimene un bērni, bet kurām savas darbaspējas jāapliecina arī mājas solī. Viņas atzīst, ka gludināšana paņem daudz brīvā laika, kas, pieaugot slodzei darbavietā, kļūst arvien vērtīgāks. Viņuprāt, šo darbu ērtāk uzticēt speciālistiem, bet pašām veltīt iegūto laiku ģimenei vai citām lietām, kas sagādā patiesu prieku,» stāsta veļas gludinātavas dibinātājs Andris Pudāns.

Novērojumi rāda, ka vidēji viena mājsaimniece gludināšanā nodod piecus kreklus, 10 bērnu apģērbus (līdz sešu gadu vecumam), blūzi, džinsus, dubulto gultas palagu, dubulto konvertu un divas spilvendrānas, kas viss kopā veido veļas gludinātavas vidējo pasūtījuma summu — 7,75 latus.

Andris Pudāns uzsver: «Veļas gludinātava ir izveidota laikā, kad ekonomiskā situācija liek mainīt vairākus ieradumus. Daudzi vairs nevar atļauties nodot kreklu klasiskajās veļas mazgātavās par 1,30–1,50 latiem, ja zināms, ka, ieliekot 10 kreklus mājas veļas mašīnā, viena krekla kopējās mazgāšanas izmaksas ir tikai 8 līdz 10 santīmi.»

Minimālais pasūtījuma apjoms Rīgas centra daļā ir pieci lati, ārpus centra — septiņi lati, bet pilsētas perifērijā — 10 lati. Nākotnē plānots atvērt arī gludināmās veļas pieņemšanas punktus.

««Tvaikoņa» vizuālo tēlu apzināti veidojām 30. gadu stilistikā, jo tas bija laiks, kad šodienas «ekskluzīvs un bezpersonisks» vietā uzņēmumu īpašnieki meklēja individuālu pieeju katram klientam un ar savu uzvārdu uzņēmās atbildību par darba kvalitāti. Tā kā vēlamies ievērot šīs senās tradīcijas, radījām asociācijas, kuras atbilst mūsu darba filozofijai un ētiskajiem principiem,» norāda Andris Pudāns.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Uz augšu