Atklāts Ūsu mēnesis «Movembris» (1)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ar plašu vērienu 1. novembrī tika atklāts Ūsu mēnesis jeb «Movembris», kura mērķis ir pievērst īpašu uzmanību Latvijas vīriešu veselības problēmām, to savlaicīgai diagnostikai un ārstēšanai. Ballītes laikā klātesošie vīrieši tikai aicināti iesaistīties kampaņā un audzēt jeb atlaist ūsas, savukārt mēneša izskaņā 29. novembrī aicinās vēlreiz uz īpašu Ūsu ballīti, kurā tiks godināti Latvijas krāšņāko ūsu īpašnieki.

Latvijā statistika vīriešu veselības jomā ir nepielūdzama – ar prostatas vēzi vien vidēji ik dienas mirst kāds vīrietis, vēl simtos mērāmi vīriešu nāves gadījumi, ko izraisījušas citas ielaistas, bet šodien ārstējamas slimības. Šā iemesla dēļ pasākuma laikā sadarbībā ar portālu «Ziedot.lv» tika vākti ziedojumi bezmaksas urologa apmeklējumu nodrošināšanai Latvijas reģionos.

Šogad kampaņā Latvijā iecerētas vairākas aktivitātes, piemēram, konkurss par Latvijā garākajām un kuplākajām ūsām, kura uzvarētāji tiks paziņoti īpašā Ūsu ballītē 29. oktobrī, kas kampaņas noslēguma pasākumā pulcēs visus «Movembra» aktīvistus un ūsu audzētājus. Lai piedalītos konkursā, sociālajos tīklos Twitter un Facebook ar mirkļbirku #movembrisLV ir jāievieto savs attēls, kurā redzams ūsu audzēšanas process (ūsas to audzēšanas sākumstadijā vai arī jau garākas ūsas). Garāko un kuplāko ūsu īpašnieki sacentīsies par īpaši vīrišķīgām balvām.

Latvijā «Movembris» norisinās jau otro reizi, un tāpat kā citās valstīs arī Latvijā sociālajā kampaņā vīrieši tiek aicināti ataudzēt ūsas, lai tādā veidā pievērstu uzmanību vīriešu veselības problēmām. Kampaņas ietvaros arī vairāki sabiedrībā pazīstami vīrieši un «Dinamo Rīga» komandas hokejisti ir nolēmuši atteikties no bārdas naža un atlaist ūsas. Kampaņas iniciatore jau otro gadu ir Latvijas Urologu asociācija, savukārt šogad aktīvu dalību sācis arī klubs «MaiTai», atklājot un noslēdzot kampaņu ar īpašām ballītēm.

«Movembra» ideja ir dzimusi 2003. gadā Melburnā, Austrālijā, kad divi draugi, apspriežot aktuālākās modes tendences, nolēma atsākt ūsu audzēšanas praksi un darīt to tieši novembrī. Par godu šai aktivitātei draugi mēnesi pārsauca par «Movembri» - Mo angļu valodā ir saīsinājums no vārda «moustache» jeb ūsas. Iedvesmojoties no drauga mātes, kura vāca ziedojumus krūts vēža ārstēšanai, viņi nolēma kampaņu veltīt vīriešu veselībai un prostatas vēzim. Tāpat tika izstrādāti noteikumi un «Movembra» vadlīnijas, kas joprojām ir spēkā šodien.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu