Pārāk gatava dzemdībām

Īsumā
  • Dzemdībās jāsadarbojas ar mediķiem
  • Ne vienmēr priekšstati par dzemdībām sakrīt ar realitāti


 

« iepriekšējais 1 2

  1. karlsons 2011. g. 29. septembrī, 08:45

    kapēc gan ārstiem un vecmātēm "auklēties" ar dzemdētāju 10-20 stundas, ja var sastimulēt
    vai izķeizarot? maiņa beidzas, rinda gaida, griežam!

  2. karlsons 2011. g. 29. septembrī, 08:42

    tiem kas grib vieglas un ātras (un "modernas" un "drošas") dzemdības ir tikai viens variants - ķeizars

  3. sisa 2011. g. 8. augustā, 22:50

    zinu gadīgumu ka ārste bļāva virsū pacientei - tu dzemdē ātrāk - man maiņa tūlīt beigsies.....un tad veica griezumu starpenē - tikai tāpēc, lai ātrāk vis būtu galā - kaut tas vispār nebija vajadzīgs......
    bieži vien ārstu visatļautība - ir neaprakstāma.
    Es arī dzemdībās ņēmu līdz vīru, jo tā jūtos drošāk - vismaz kāds var mani aizstāvēt.
    Man arī stimulēja, tikai tāpēc ka ārstiem apnika gaidīt. Bet trakākais ka mani neinformēja par savām garbībām.....ūdeņus pādrūra mani neinformējot.........

  4. brr 2011. g. 8. augustā, 19:15

    ak dieeevs, saskrapeeja beerninjam galvinju,...nu jaa, trauma uz visu muuzhu... :D
    vot pastulba baba.

  5. Arābika 2011. g. 6. augustā, 11:22

    ārstam ir jāuzticas, ja nē tad ko meklē slimnīcā...dzemdē mājās. Vai mums pašām patiktu, ja mūsu darba vietā kāds no malas sāktu mūs mācīt kā strādāt???

  6. kemi 2011. g. 5. augustā, 18:36

    no tēmas: "pārizglītotās māmiņas"

    Savā ziņā es piekrītu dažiem izteikumiem rakstā. 'Topošās un jaunās māmiņas ir kā informācijas sūkļi, kas bez īpašas atlases un kritiskas izvērtēšanas sagrābjas nevajadzīgi daudz informācijas. Gala rezultātā māmiņa salasījusies, kā dzemdē ekstraordināras personības, pieprasa dzemdēt mājās tumsā vannā četrāpus skanot Mocartam un vīrs paralēli masē muguru. Pirms bērns piedzimis, viņam jau tiek piemeklēts masieris, psihologs, skolotājs un tiek sastādīts grafiks bēbīšu skoliņai, bēbīšu sporta nodarbībām, bēbīšu jogai, bēbīšu mākslas skolai un vēl visādām komerciālām lietām, kas paredzētas tikai un vienīgi naudas nokāšanai, bet, kas vēlas turpināt ticēt, ka svešvalodu vislabāk sākt mācīt no 2 mēnešu vecuma, varat turpināt ticēt :) Jaunās māmiņas ir tik ļoti mediju ietekmētas ar to, ka viņas kaut kādā veidā varētu būt sliktas mātes, ka gatavas nolēkt no klints, lai visai sabiedrībai pierādītu savas (pār)mērīgās rūpes. Visa kā ir daudz par daudz, tas process ir jāuztver vienkāršāk un mierīgāk. Un es ticu, ka dažreiz dzemdētājas var izbesīt medpersonālu, ja uzskata, ka labāk zina, kā jādzemdē.

  7. Agnese » kemi 2011. g. 6. augustā, 22:47

    Piekrītu. Es gan ar biju daaaaudz lasījusi, bet tas tieši tāpēc, lai saprastu, KO tieši dod tie visi hendlinga un citi konsultanti, baseinu, citu treniņu un masāžu speciālisti. No dažādu diskusiju izlasīšanas sapratu, ka neko daudz jau tas nedod. Gadījumos, kad bērnam tiešām IR vajadzīga palīdzība, tad skaidrs, ka vajag to meklēt, bet veselam mazulim nekādi šie murgi nav vajadzīgi, tieši MIERS un harmonija ģimenē ir būtiskākais, ko savam dēlam arī centos nodrošināt, pakāpeniski ievedot mūsu aktīvajā dzīvesveidā (siltajos gadalaikos izbraucieni pie dabas uz vairākām dienām utt). Bet visas tās pārgudrības, ko rāda Māmiņu klubā, raksta visādos medijos, manī izraisa smīnu... Un esmu šīlaika māmiņa, kas lasa DAUDZ par šo tēmu. Tāpēc nevajag bāzt visus vienā maisā, ir arī tādas, kas kritiski izvērtē, nevis akli dzenās pāc "ubermāmiņas" statusa..

  8. EK 2011. g. 5. augustā, 16:35

    Mani reāli tracina komentāri par to, kā bijis 27, 20 vai 17 gadus atpakaļ. Toreiz gan mediķiem, gan pašām sievietēm bija daudz pieticīgāka informācija un līdzekļi, lai saprastu, vai dzemdības noris normāli vai nē. Līdz ar to biežāk bija tās kritiskās situācijas, kad bērna veselības dēļ bija jārēaģē operatīvi. Taču šobrīd bērnu pat pirms dzemdībām var apskatīt no visām pusēm, ir dažnedažādas analīzes, savukārt dzemdību procesā var sekot līdzi bērna sirdsdarbībai un uzķert brīdi, ka kaut kas nav labi. Līdz ar to augļūdeņu pārduršanu un stimulēšanu, kad bērniņa sirdsdarbība ir pilnīgi normāla, es uzskatu par lieku. Protams, jāskatās arī, vai dzemdētāja nav nomocījusies līdz pilnīgam spēku izsīkumam...
    Tām sievietēm, kas saka, ka stimulācija pietuvināja mocību beigas - jā, jums kļuva vieglāk, bet vai bērnam labāk?
    Piebildīšu, ka es biju viena no tām, kam dzemdības bija diezgan ātras (10 h), bet nebraucu uz DzN pēc iespējas ilgi, tieši tāpēc, lai izvairītos no liekām manipulācijām. Tā kā process bija straujšs (vienlaicīgi vērās un saīsinājās dzemdes kakls un bērns stūmās ārā), brīžiem no sāpēm biju gatava dzvēseli nelabajam atdot, tāpēc neiztēlojos, kā būtu, ja vēl tiktu stumilēta...

  9. hmmm 2011. g. 5. augustā, 13:26

    Var pateikt tikai savu pieredzi: ja manas dzemdības nebūtu stimulētas, tad tāsbūtu vairāk kā 24 stundas. Ja tās nebūtu notikušas slimnīcā, tad mans bērns nebūtu izdzīvojis vai arī būtu ar smadzeņu bojājumiem: tas bijā viens mirklis, kad daktere teica, viss, spiežam ārā, un viņa sīko kā zobu pastu no tūbiņas izspieda. Bet tāpat es jutu visas grūtniecības problēmas ar bērnu pēc tam (hiperaktīvs, nemierīgs utt). Man šķiet, ka sievietēm, kas domā dzemdēt mājās, ir jāparaksta papīrs, ka viņas pašas uzņemas atbildību... Patiesībā tas ir kaut kas līdzīgs kā atteikties no operācijas vai ārstēšanas.

    Un es brīnos, man nekad neviens dakteris mūžā nav bijis slikts. Vienmēr es esmu saņēmusi labāko aprūpi. Un toreiz, pirms 17 gadiem nebija ne tie līgumi, ne kā. Dzemdētājas aizveda uz slimnīcu, un, kas nu gadījās par dakteri un vecmāti, ar to bija jāiztiek, vēl tagad esmu pateicīga Liepājas dakterei Vēverei un vecmātei Ērikai. Viņā pa abām ir izdevies, un man tagad ir pieaudzis un foršs dēls :)

  10. galateja 2011. g. 5. augustā, 12:56

    ..es gan varu teikt pretējo..
    gaidot savu otro mazuli, saskāros ar to, ka lielākoties dakteri negrib, neprot vai nezina kā sarunāties ar pacientu (tas gan jāsaka nav tikai grūtniecības gadījumā), ja viņiem uzdod kādu jautājumu, piemēram, par zālēm, vitamīniem vai manipulācijām, kuras viņi izraksta.. parastā atbilde, ja tāda seko, ir - tā vajag, tādiem rādītājiem jābūt, tādi cipari analīzēs ir pareizi, nepieciešami, utt., BET es kā cilvēks, kā vecāks gribu zināt KĀPĒC.. esmu pārliecināta, ka tad, ja topošajai mammai pastāstītu, ka viņas vēl nedzimušā mazuļa smadzeņu attīstība ir cieši saistīta ar dzelzs līmeni asinīs (hemoglobīna rādītāji, ferritīna rādītāji, turklāt pēdējie ir svarīgāki), tad arī motivācija sekot šiem rādītājiem līdzi un nepieciešamības gadījumā lielot dzelzs preparātus, būtu krietni lielāka, nevis - dakteris/e teica, bet .... eh, kā gribu tā daru, vai arī otra galējība - pārcenšos, jo dakteris teica, ka vajag un cauri..
    ..arī tad kad sākušās dzemdības, un man cenšās iedot tabletīti vai uzlikt sistēmu, vai piedabūt uz ķeizaru, utt., gribu zināt, kāpēc bez tās tabletītes nevar iztikt, ko tā dos vai uzlabos, vai nomāks, vai ķeizars tiešām ir vienīgais variants, vai arī tas tiek uztiepts tāpēc, ka tā ir vieglāk..
    ..un nevajag te teikt, ka tāpēc dzemdētājas ir pārāk sagatavojušās un tāpēc ir problēmas, BET tas nozīmē arī to, ka DAKTERIEM IR JĀIEMĀCĀS SARUNĀTIES ar pacientiem.......turklāt no grūtniecības NAV JĀĀRSTĒ un dzemdētāja NAV JĀDZEMDINA, bet gan jāpalīdz laist mazuli pasaulē, jāsaņem jaundzimušais un to vislabāk var nodrošināt tieši tad, ja dzemdībās strādā abi, kam dzemdībās ir jāstrādā - MAMMA un MAZULIS, pārējie palīdz.............(starp citu, tieši augļūdeņu pārduršana nevietā un stimulēšana nevietā (nesaku, ka vienmēr tiek stimulēts nevietā) bieži vien nojauc jau sekmīgi noritošo dzemdību procesu, jo sāk to steidzināt un tad viss var pat apstāties uz kādu brīdi, jo kādam - mammai vai bērnam pietrūkst spēka tik intensīvai dzemdību darbībai un tad gan var būt ķeza, kas "loģiski" jābeidz ar neplānotu ārkārtas ķeizaru)............

  11. Skumji, bet fakts 2011. g. 5. augustā, 12:11

    Latvijā ķeizargriezienus un stimulācijas jau nu gan dakterīši ir īpaši iemīļojuši! It īpāši, ja jāstrādā 24st no vietas - lai var nakti mierīgāk pagulēt!

  12. bute 2011. g. 5. augustā, 11:29

    nu redz, qwery, kur Tev tāda droša info, kā viss lielākoties notiek dzemdību iestādēs? vai ir kāda statistika, cik dzemdībās un pie kādiem apstākļiem tiek šie palīglīdzekļi izmantoti? un ka ārsti nemāk bez tabletēm strādāt?

  13. M.S. » bute 2011. g. 5. augustā, 11:46

    Man tomēr jāpiekrīt qwerty. Kad dzima mana mazule, jau tā viss process noritēja ļoti ātri (man tās bija pirmās dzemdības; mātes pasē pēc tam tika ierakstīts, ka 5 h), bet vienalga, ievedot slimnīcā, man pārdūra ūdeņus un tabletīti iedeva. Kad klusi centos protestēt par ūdeņiem, man tā arī pateica - būs ātrāk! Priekš kam? Pirms manis vēl 2 dzemdēja, un vīrs bija dzirdējis kā viena vecmāte otrai saka, ka, ja tā pirms manis nepasteigsies, būs jāgatavo "rezerves" galds. Tad kam vajadzēja steidzināt? manā gadījumā tas viss bija pilnīgi lieki. Bet nu par attieksmi kopumā nesūdzos - med. personāls bija laipns, viena no vecmātēm (asistējošā) pēc tam vēl teica (mana mamma to vēlāk arī apstiprināja), ka viņa bija tā, kura pieņēma mani, kad es dzimu (nāku no mazpilsētas) un preicājās, ka bija klāt, kad man dzima mazulis.

  14. Nora » bute 2011. g. 5. augustā, 14:28

    Nu, nezinu, pārmocījos pirmajās dzemdībās un biju laimīga, kad vecmāte otrajās ieteica nolaist augļūdeni, lai paātrinātu procesu;) Vai tad foršāk ir sāpēs mocīties vēl pāris stundas, kamēr viss tur atveras vai pārdesmit minūtes :) Ko Jūs variet ņemties, priecājieties, ka medicīna iet uz priekšu un dzemdētājas nemirst kā senāk!

  15. bute 2011. g. 5. augustā, 11:22

    raksts tiešām ir neraksts. a komentāri... saprotu pieredze ir dažāda. un ticu, ka ir gadījumi, kad tiešām vēl šobrīd jāsastopas ar reālu ārstu/vecmāšu neatbilstošu rīcību, neiecietību, nepiemērotu līdzekļu izvēli u.tml. Tomēr, manuprāt, neuzticēšanās ārstiem/vecmātēm un slimnīcām lielā mērā sakņojas no padomijas un tai sekojošo gadu kolektīvās pieredzes un to šobrīd diezgan veiksmīgi turpina uzturēt daži "dabisko dzemdību" atbalstītāji. Pirms dzemdibām apmeklēju dažādus sagatvošanas kursus. Nereti šajos kursos (kuros guvu arī ļoti daudz derīgu un nepieciešamu zināšanu un kur bija arī atsevišķas ļoti korektas un individuālo izvēli respektējošas lektores) visam stāstam cauri gāja "mesidžs" - neuzticieties ārstiem, stacionārā dzemdības a priori tiks mākslīgi stimulētas, jūs tiksiet sāzāļotas, ar jūsu vēlmēm nerēķināsies, cīnieties par savām tiesībām u.tml. Līdz ar to topošajām māmiņām, kurām pašām vēl nav personiskās pieredzes tiek iepotēts, ka nekas labs jūs tur negaida. Un tēvi arī noskaņojas agresīvi cīnīties pret medpersonāla patvaļu. Nonāca pat reiz lidz tādam tekstam, tip "man mūsu tiesības dzemdēt dabiski būs laika ar dūrēm un elkoņime jāaizstāv, jāgatavojas". Nu un tad kad šādi "uzkačāti" jaunie vecāki nonāk slimnīcā - kāda tur vēl sadarbība, cīņa vien. Un tad grūti sagaidīt izprotošu attieksmi pretī. Es varu teikt tikai to labāko par dzemdību namu un personālu un to palīdzību, ko man sniedza ļoooti pieredzējusī dežūrārste, kad tiešām beigās neveicās tik gludi (īsa nabasssaite). Tik ļoti daudz kas sakņojas pašu attieksmē, zināšanām jabūt, bet jābūt atvērtām sadarbībai. Un tās, kas izvēlas dzemdēt mājās, tā ir jūsu izvēle, respect, tikai vai tā tiešām ir jūsu bērna izvēle? Dažreiz starp būt un nebūt robeža var būt ļoti trausla.

  16. betty » bute 2011. g. 5. augustā, 18:34

    beidzot normāls, argumentēts viedoklis, nevis nepamatota meetaašanaas ar apvainojumiem...

  17. qwerty 2011. g. 5. augustā, 11:14

    Dzemdētāja daudz labāk ļautos mediķu profesionalitātei, ja paši godprātīgi izmantotu savas prasmes. Maz tādu sieviešu, kurām netiktu pārdurti ūdeņi, iedota oksitocīna tablete vai uzlikta stimulējoša sistēma. Un es negaidu, ka tagad atnāks kāds mediķis un sāks man taisnoties, ka tā vajag, jo vajag. Visbiežāk jau nevajag. Bet būtu labi, ja atzītos vismaz pats sev, ka lielākoties sievietes var piedzemdēt arī bez stimulācijas. Tikai to grūti atzīt, ja ir tik stipras rutīnas iestrādnes un prakse jau gadu gadiem.
    Nenoliedzu, reizēm ārsta iejaukšanās ar medikamentiem vai ūdens duršanu ir nepieciešama. Bet tikai reizēm, nevis lielākoties, kā tas, diemžēl notiek dzemdību iestādēs. Nu nemāk vēl liela daļa bez tabletēm strādāt, NEMĀK.

  18. Pievienojos 2011. g. 5. augustā, 10:09

    Mani arī pirms 27 gadiem ar spēku (vecmātei uzguļoties uz mammas vēdera) izstūma āra, jo savādāk būtu par vēlu. Pēc piedzimšanas mani reanimēja 10 minūtes, kamēr sāku elpot.
    Un ja šāds gadījums ir mājās, tad var būt par vēlu, kamēr vecmāte sapilda šļirces ar adrenalīnu un paralēli tiek galā ar mammu. Atšķirība ir tajā, ka dzemdību zālē minūtes laikā ierodas komanda- ārsts, neonatologs, anesteziologs, varbūt arī otra vecmāte, bet mājās ir tikai viena vecmāte.

  19. A » Pievienojos 2011. g. 6. augustā, 10:35

    Man tāda komanda tika noorganizēta sekunžu laikā. Respect RDzN.

  20. zars » Pievienojos 2011. g. 28. novembrī, 02:11

    ...mhm... ja vien visa komanda nav aizņemta ar x pārējām dzemdētājām.

  21. upsis 2011. g. 5. augustā, 10:03

    Kāpēc grūtniecēm ierobežo kvotas pie speciālistiem ,piem., acu ārsts , ja ir problēmas pieejams tikai par maksu.....vai ir sakarīgi, ja ārsts tukšā kabinetā skatās virsu topošajai māmiņai un saka, ka var pieņemt tikai par maksu...vai tas nev pretī valsts sludinātajiem aiinājumiem gādāt vairāk bērnus....

  22. bēbis 2011. g. 5. augustā, 09:53

    hei... es pirms 25 gadiem arī nācu pasaulē ar stimulāciju (piespieda mani), ja vecmāte tā nebūtu darijusi, es būtu nosmakusi puncī!! tas vienmēr būs koks ar diviem galiem. Ir jārod kkāds vidusceļš....

  23. zex 2011. g. 5. augustā, 08:32

    Vairāk tomēr pat 13g meitenes,....vairēk interesē ABORTI

  24. ebuta5 2011. g. 5. augustā, 02:12

    ..man Rigas dzemdiibu namaa arii veica stimileeshanu bez vajadziibas 8 gadi atpakal un tad, kad man parduura augluudenus, ''gudrinieks'' aarsts bija man mazuliitei saskraapeejis galvu veel manaas miesaas atrodoties. kad berninsh piedzima, pirmaas viziites laikaa medmaasa ieraudziija un tuuliit pat sasmeereeja bernam galvinu tajaa vietaa ar zelonku, bet uz maniem jautaajumiem - kaapeec tas taa berninam - bija kapa klusums. arii nakosais arsts nokluseeja. taas bija pirmaaas dzemdiibas un biju mulke, jo nesapratu kas iisti noticis. viena laime, ka skraapeejums nebija dzils, kad saaka dziit - bija reetinas kaa peec kakja skraapeejuma.

  25. mu » ebuta5 2011. g. 8. augustā, 19:15

    ak dieeevs, saskrapeeja beerninjam galvinju,...nu jaa, trauma uz visu muuzhu... :D
    vot pastulba baba..

  26. To mu » ebuta5 2011. g. 15. oktobrī, 00:11

    aha, un ja nu tam bērniņam būtu ieskrāpēts mazlietiņ dziļāk? zīdaiņiem taču vārīgs galvaskauss!!! Labrīt.

  27. kraa 2011. g. 5. augustā, 02:00

    probleema ok, raksts - shausmas. melnraksts, uzmetums.

  28. Janka 2011. g. 4. augustā, 22:41

    Mūsu dzemdības vadīja Dzemdību nama speciāliste Baiba Zelka. Es vienmēr atcerēšos viņu kā profesionālu un laipnu speciālisti uz visu mūžu, viņa palīdzēja nākt pasaulē manam lepnumam un vismīļākajam uz pasaules-dēliņam Kristiānam.

« iepriekšējais 1 2

Lai pievienotu komentāru no ārvalstīm, nepieciešams autorizēties ar TVNET, Orb.lv, Draugiem.lv, Twitter vai Facebook kontu.

TVNET    Orb.lv    Draugiem.lv    Twitter    Facebook    Google


TVNET aicina portāla lasītājus, rakstot atsauksmes, būt tolerantiem, iztikt bez rupjībām un saglabāt elementāras pieklājības normas. TVNET patur iespēju atslēgt lasītājus no komentēšanas iespējas.

Diskusiju un komentāru noteikumi