Kā bērnu var pierunāt ēst dārzeņus


 
  1. Ami 2011. g. 18. decembrī, 13:29

    Mani baroja tā - uzlika pārtiku un teica "ēdīsi vai neko citu nedabūsi", un es ēdu, ja es neapēdu no dārzeņu salātiem kaut ko vienu, neviens neuzmācās.
    Svaigus vispār dievināju, nomizo burkānu iedod rokā un aiziet, tad arī apēdu, redzēju mamma tā dara, tā es visu ēdu, visu nogaršoju.
    Aizgāju pieskatīt paziņu sīko, šis: "fui, fui, fui" es saku negribi neēd, bet cita nebūs, pati sēdēju pie galda un ēdu, neko citu ne devu ne ļāvu. tā nu sīkais izēda pusi porcijas un aiziet. samizoju, sagriezu burkānus noliku uz galda un sākām spēlēt galda spēles - viņš ar sāk ēst. Vecāki vēl arvien nesaprot kādēļ viņš ēd tos burkānus, kā gribas ko grauzt tā sauc: "mammu burkānus/gurķus/puķkāpostus". Lai arī vecāki teica es nepareizi darīju, bet hei mazais vēl arvien mani par mīļāko aukli sauc...

  2. Maruta 2011. g. 18. decembrī, 02:37

    Varbūt pārmaiņas pēc pamēgināt tos pašus dārzeņus garšīgāk gatavot ar dažādām garšvielām? Tās pašas vārītās bietes sarīvētas, nedaudz uz pannas pakarsētas garšvielās ir pat ļoti garšīgas....

  3. asnīte 2011. g. 15. decembrī, 22:58

    nav taisnība, ka bērns ēdīs dārzeņus, ja vecāki ēd. Neēd viss, kad pats sāk saprast kas viņam garšo. Tad vispār vairs netaisa muti vaļā un neēd neko kas no bļodiņas ar karotīti..izņemot putru. Visu dienu ēdīs pliku rupmaizi un piedzers ūdeni, bet dārzeņus nē..
    Maizīti,maizīti un dārzeņus var ēst muterīti ar omi pašas, ja viņam vajag veselīgo ar herbicīdiem, insekticīdiem un minerālīti piesātināto dārzeni.

  4. muteriite 2011. g. 15. decembrī, 21:52

    es parasti pasaku, ja neediisi iebaazishu pa otru galu. un eed ka prieks.

  5. ashais » muteriite 2011. g. 20. decembrī, 08:43

    pareieza pieeja.ja kas es arii taa daru

  6. Domātājs 2011. g. 15. decembrī, 21:01

    Ja vecāki paši regulāri ēd dārzeņus, tad to nešauboties darīs arī bērni. Citas metodes nestrādā (citas metodes pēta un izstrādā muļķi).
    Par to kā garšīgi taisīt dārzeņus var uzprasīt veģetāriešiem. Vienkārši sautēti burkāni un vārīti puķkāposti - tas ir ļoti aprobežoti un kaut ko tādu piedāvāt saviem bērniem var tikai vecāki, kas no izjūtu viedokļa dzīvo trulu dzīvi. Tādēļ jau te daudzi spļaudās, izdzirdot par dārzeņiem. Jāmācās gatavot un pašiem dzīvot pareizu un laimīgu dzīvi !

  7. dodiet zaļus 2011. g. 15. decembrī, 16:28

    ēdiet paši

  8. Pārgudrais 2011. g. 15. decembrī, 16:23

    Nevajaga uzbāzties bērniem ar ēšanu, ja viņi nav izsalkuši, nav jābaro bērnus ar "miroņiem", bet kad tie būs izsalkuši, tad apēdīs kā dārzeņus, tā piedevas!

  9. sonatochka 2011. g. 15. decembrī, 14:29

    Desmit dienas mainit edienkarti? Man tas nav izdevies 19 gadu garuma. Mans berns ir piedabujams est darzenus tikai ar varu. Nomizoji burkanu un iespraudi roka - tad apedis, citadi - ne. Ar augliem vel kaut ka.

  10. ja » sonatochka 2011. g. 15. decembrī, 15:03

    vecākiem ir jābūt kā burvju māksliniekiem - dārzeņus jāpiedāvā visdažādākajos veidos. Man, piemēram, šķita, ka mannegaršo burkāni. Mans tētis pēc 50-to gadu receptes uzcepa burkānu sacepumu - tas šobrīd ir mans iecienītākais ēdiens. Tāpat ir ar ķirbjiem, kabačiem utt.

  11. sonatochka » sonatochka 2011. g. 15. decembrī, 15:20

    No vecaku puses tika darits viss iespejamais. Darzeni gatavoti dazados veidos. Nu nelidzeja nekas. Un lai cik amizanti tas butu, imunsistema ir perfekta.

  12. fff » sonatochka 2011. g. 17. decembrī, 01:23

    draņķīgi gatavojat acīmredzot. :D
    nabaga jūsu bērni

  13. JanisT 2011. g. 15. decembrī, 13:46

    Braucu autobusā, jaunā māmiņa blakus sēž un savu sīci (tikko pirmie zobi) baroja ar Colu un čipšiem.
    Es ļoti brīnīšos, ja tas bērns pēc tam būs spējīgs ēst arī normālu ēdienu.

  14. tā tas ir » JanisT 2011. g. 16. decembrī, 06:36

    gitu neko tie need ne sitami

  15. ta nu gan 2011. g. 15. decembrī, 12:31

    Ja bērns kopš pirmo zobu parādīšanās ir ēdis to pašu, ko pārējie, t.i., normālu, mājās gatavotu ēdienu, kas bez dārzeņiem nav iedomājams, tad šāds pētījums ir pilnīgi lieks. Te tikai vēlreiz jāatkārto jautājums, ko tad tie bērni ir ēduši pirms pētījuma?

  16. Konsuella » ta nu gan 2011. g. 15. decembrī, 18:17

    Pilnīgi piekrītu. Manuprāt, "amerikānismi, t.i., dažādas viņu audzināšanas "pērles" mums nekādi nav nepieciešamas.

  17. Dūda 2011. g. 15. decembrī, 11:57

    Man laikam paveicies :))

    Dēls ēd praktiski tikai ēdienus ar dārzeņiem. Saldos ēdienus ēd ar piespiešanos. Veikalā pirktos saldumus vispār neņem.
    Bet saka, ka viss atkarīgs no tā, kā gatavo. Manējais toties putras ne pa kam neēd. Nemāku laikam garšīgu pagatavot..

  18. Janka 2011. g. 15. decembrī, 11:54

    Mana bērna māte bērnu baro ar cepumiem, keksiem, bulciņām, pīrādziņiem, visādiem mufiniem un biezpiena krēmiem. Viņa ir veģetāriete, tāpēc bērns 2 gadu vecumā nezin, kas ir gaļa, nemaz nerunājot par zivīm.
    Dzīvojam šķirti, tāpēc bērna ēšanas paradumus ietekmēt nav manos spēkos. Manas iebildes netiek ņemtas vērā. Kur ir izeja? Gaidīt, kamēr izaugs nedabiski uzblīdis bērns? Man nav ideju!

  19. » Janka 2011. g. 16. decembrī, 14:55

    Nu, man tā uz sitienu nāk prātā divi varianti. Vai nu spēlēt uz viņas vājībām, sagrozīt info un iestāstīt, ka tāda barošana neatbilst viņas filozofijai (kāpēc viņa ir veģetāriete?) vai sūdzēties bāriņtiesā, jo bērnam nedrīkst liegt pilnvērtīgu pārtiku, un augšanas laikā gaļa un zivis ir vajadzīgas.

  20. priekameita 2011. g. 15. decembrī, 10:20

    No sākta gala jau ar pirmo piebarojumu bērna vajag dot dārzeņus un nevis paciņu vai burciņu putras, bet pašas mājās taisītus dārzeņus, tad arī problēmas nebūs un noteikti pašiem ar savu piemēru vajag rādīt, ka tas ir normāli ēst dārzeņus!!!!!

  21. piekrītu! » priekameita 2011. g. 15. decembrī, 11:46

    Es tieši tā darīju - tvaicēju dārzenīšus, berzu caur sietu, bērns ēda ar prieku. Bet - tas prasa laiku! Vieglāk ir atvērt burciņu. Arī tagad, kad jau lielāks izaudzis neviebjas ne no viena dārzeņa (vienīgi pētersīļu lapiņas nepatīk), jo kopš agras bērnības ir redzējis (un pats izbaudījis), ka mēs ēdam dārzā izaugušo "produkciju".
    Bērni ļoti ietekmējas no vecākiem- mans radinieks neēd sarkanus augļus un dārzeņus (tomāti, zemenes utt.). Uz jautājumu, kāpēc?, atbild, ka nemaz nezin kā tās lietas garšo, bet mamma nekad nav ēdusi un tāpēc neēd arī pats (cilvēkasm ir 45 gadi)

  22. muma 2011. g. 15. decembrī, 09:46

    Ja ģimenē pieaugušie regulāri ēdīs dārzeņus, nez vai var rasties problēmas .

  23. Klaburcūka 2011. g. 15. decembrī, 09:35

    Muļķības. Visu manu bērnību sabojāja sautēti burkāni, vārīti puķkāposti, sarkanās bietes un nenobriedušas pākšu pupiņas. Un tas ka man tie BIJA jāēd, cīnoties ar vēlmi tos izvemt, nekādu mīlestību pret tiem neraisīja.
    Vienmēr ir alternatīva - dot sautētu burkānu vietā svaigu burkānu salātus, pākšu pupiņu vietā - pupas, svaigu gurķu vietā - skābētus un tamlīdzīgi.
    Pieaugušos neviens nespiež un necenšas pierunāt ēst to, kas viņiem riebjas. Tikai bērniem automātiski nav balsstiesību, jo viņi tiek uzskatīti par "maziem un stulbiem".

  24. capone » Klaburcūka 2011. g. 15. decembrī, 10:07

    Ar varu spiest, nekad nav bijis tas labākais variants.
    Tā paša iemesla dēļ neēdu bietes, zupās jā, salātus nē.
    Itkā pretenzijas nav un varu ieēst tos salātus, bet zemapziņa bērnības riebums.

  25. Bullshit! 2011. g. 15. decembrī, 09:28

    Piegājiens vienkāršs - ēd, ko dod! Cik ilgi tiepsies? Dienu, divas? Pēc tam apēdīs un paprasīs vēl.

  26. capone » Bullshit! 2011. g. 20. decembrī, 13:19

    Nesaki vis! Man te gadījums. Es arī tā domāju: cik tad nu ilgi vilks tā, ka neko neēdīs, bet rezultāts: Nu ir jāiet pirmajā klasē un nevar atrast mugursomu, jo ir nobadojies tik tālu, ka visas somas ir pa lielu.

  27. capone 2011. g. 15. decembrī, 09:22

    Man ar meitu nav problēmu.
    Burkānus, gurķus, tomātus,dilles utt. štancē iekšā ka prieks.
    Lielbritānijā veiktā aptauja uz mums neattiecās.

  28. tieši tā » capone 2011. g. 15. decembrī, 11:36

    jautājums, ko tad tie bērni ir ēduši pirms pētījuma... Par rakstu- verēja taču kāds mūsu vietējais viszinis arī viedokli izteikt.

Lai pievienotu komentāru no ārvalstīm, nepieciešams autorizēties ar TVNET, Orb.lv, Draugiem.lv, Twitter vai Facebook kontu.

TVNET    Orb.lv    Draugiem.lv    Twitter    Facebook    Google


TVNET aicina portāla lasītājus, rakstot atsauksmes, būt tolerantiem, iztikt bez rupjībām un saglabāt elementāras pieklājības normas. TVNET patur iespēju atslēgt lasītājus no komentēšanas iespējas.

Diskusiju un komentāru noteikumi