Aizvien vairāk Latvijas sievietes iedvesmu pirkumiem smeļas internetā (1)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: OZAN KOSE / AFP

Lai arī joprojām nemainīgi veikali ir galvenā vieta, kur sievietes rod iedvesmu apģērba iegādei, tomēr manāmi pieaug tendence apģērbu un aksesuāru iegādei iedvesmu smelties internetā, liecina Elkor veiktā iedzīvotāju aptauja. Svarīgākais kritērijs jauna apģērba iegādei ir krāsa un apģērba modelis, kam seko cenas un kvalitātes attiecība, kā arī atlaides un īpašie piedāvājumi, ko nodrošina tirdzniecības vietas.

Galvenais iedvesmas avots garderobes papildināšanai joprojām ir veikali

Iepazīstoties ar veikalos pieejamo piedāvājumu, iedvesmu jauna apģērba iegādei gūst 74% pētījuma respondenšu. Par 8%, salīdzinot ar 2012.gadā veikto pētījumu, palielinājusies iepirkšanās internetā, tādēļ varam apgalvot, ka gandrīz trešā daļa (31%) Latvijas sieviešu savas garderobes papildināšanai iedvesmojas no internetā pieejamajiem resursiem. 18% sieviešu idejas smeļas modes un stila žurnālos, bet 11% – no ģimenes locekļiem vai draugiem. Interesanti, ka pieaugusi arī sociālo tīklu loma apģērbu iegādē – tur iedvesmu jauniem pirkumiem gūst 10% respondenšu, kas ir par 3% vairāk nekā iepriekšējā aptaujā.

"Lai arī aizvien populārākas kļūst dažādas interneta vietnes, piemēram, Pinterest, kurās sievietes var smelties iedvesmu savas garderobes papildināšanai, tomēr joprojām veikali ir tā vieta, kur sievietes atnākot, ieraugot un uzmērot rod iedvesmu jaunu apģērbu iegādei. Tas tirgotājiem liek nepārtraukti domāt gan par apkalpošanas kvalitātes uzlabošanu, gan preču sortimenta papildināšanu veikalos, sniedzot klientiem labāko iespējamo iepirkšanās pieredzi,» norāda Gunārs Vizulis, Elkor valdes loceklis.

Zīmīgi, ka tieši meitenes vecumā no 15 līdz 19 gadiem biežāk nekā citās vecuma grupās iedvesmu gūst internetā (63%), no ģimenes un draugiem (34%) un sociālajos tīkos (19%), kamēr modes un stila žurnālos iedvesmu vairāk smeļas sievietes vecumā no 20 līdz 29 gadiem (24%). Pētot piedāvājumu veikalā, iedvesmu pirkumiem rod 80% sieviešu vecumā no 30 līdz 39 gadiem un 78% vecumā no 50 līdz 74 gadiem.

«Priecājamies redzēt, ka arī aptaujas rezultāti uzrāda tos pašus kritērijus, pēc kādiem mēs atlasām preces mūsu veikalu sortimentam – galvenokārt kvalitātes un cenas attiecība. Tas nozīmē, ka arvien vairāk sieviešu Latvijā novērtē apģērba un aksesuāru kvalitāti. Pēc tieši tādiem pašiem kritērijiem izvēlējāmies arī mūsu jaunākās pavasara/vasaras kolekcijas apģērbus, par kuriem jau esam saņēmuši atzinīgus vārdus no mūsu pircējiem,» stāsta Vizulis.

Interesanti, ka kā galveno kritēriju, izvēloties jaunu apģērbu, 71% respondenšu norādījušas jaunā apģērba krāsas un modeļa atbilstību viņu gaumei. Zīmīgi, ka 64% aptaujāto norādījušas cenas un kvalitātes attiecību kā svarīgu izvēles kritēriju, kas ir par 5% vairāk nekā 2012.gada aptaujā. 63% pievērš uzmanību preces cenai, bet 60% – atlaidēm un īpašiem piedāvājumiem. 44% aptaujāto kā svarīgu kritēriju jauna apģērba izvēlē norādījušas arī praktiskumu un funkcionalitāti, savukārt mazāk būtiska ir pirkuma ilgmūžība un atbilstība jaunākajām modes tendencēm – šos faktorus norādījušas attiecīgi 12% un 11% sieviešu.

Iedzīvotāju aptauja veikta sadarbībā ar OMD Snapshots, aptaujājot 503 sievietes vecumā no 15 līdz 74 gadiem no Rīgas, citām Latvijas pilsētām un lauku rajoniem.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu