RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Atklāts, ka ēdiena fotografēšana var ietekmēt tā garšu

Apollo/TVNET
Ilustratīvs attēls | Foto: REUTERS/Scanpix

ASV zinātnieki atklājuši, ka nav nemaz tik peļama doma savu maltīti pirms ēšanas kārtīgi nofotografēt un publicēt vietnē «Instagram», jo tas tiešām var uzlabot tā garšu.

Kā liecina pētījums, kas publicēts zinātniskajā žurnālā «Journal of Consumer Marketing», ir pierādīts, ka tie, kuri rūpīgi nofotografē savu ēdienu, daudz labāk pievērš uzmanību ēdiena smaržai un izskatam, kas vēlāk, baudot maltīti, var būt par iemeslu garšas kvalitātei.

Ēdiena fotografēšana kļuva populāra sociālā tīkla «Instagram» rašanās laikā un tagad ir sasniegusi savu popularitātes zenītu. Fotogrāfijas, kurām pievienota atsauce «food», no 2013. gada marta, kad tādas bija vien 800 tūkstoši, jau 2015. gada jūnijā bija sasniegušas vairāk nekā 183 miljonus.

Šis fenomens šobrīd ir pavēris jaunas iespējas ēdināšanas iestāžu mārketingā, kas bieži aicina apmeklētājus fotografēt un publicēt pasūtīto ēdienu.

Pētnieki vēlējās noskaidrot, kā ēdiena fotografēšana iespaido pašu ēdāju, tāpēc tika veikts praktisks eksperiments, kurā piedalījās 131 dalībnieks. Pusei no tiem tika piedāvāts veselīgs ēdiens, bet otrai pusei neveselīgs. Daļai no dalībniekiem ēdiens bija jāēd uzreiz, bet daļai pirms ēšanas tas bija jānofotografē.

Rezultātā noskaidrojās, ka tie kas ēdienu pirms tam nofotografēja, labāk izjuta tā smaržu un garšu, neskatoties uz to, vai ēdiens bija veselīgs vai nē.

“Journal of Consumer Marketing”

Instagram
0 Komentāri