Norton ražotājs: antivīrusi ir miruši (48)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Kompānija Symantec, kuru visā pasaulē pazīst kā pretvīrusu programmatūras kompleksa Norton Antivirus ražotāju, nākusi klajā ar paziņojumu, ka antivīrusu tehnoloģija «ir mirusi».

Symantec skaļo paziņojumu tās vecākais viceprezidents Braiens Daijs pamato ar atziņu, ka hakeri atrod aizvien jaunas metodes, kā apiet drošības sistēmas un ielauzties datoros, turklāt antivīrusu izstrāde vairs nav tik ienesīgs bizness kā kādreiz.

Daijs atklājis, ka viņa pārstāvētās kompānijas antivīrusu programmatūra spēj novērst vien 45 procentus kiberuzbrukumu. Skaitlis ir šokējoši mazs, taču tai pašā laikā norāda uz pārmaiņām globālajā kiberdrošības industrijā, kur ekspertiem ir nepārtraukti jāpielāgojas metodēm, ko virtuālajā vidē izmanto noziedznieki, raksta The Independent.

Kopš ieviešanas pagājušā gadsimta astoņdesmito gadu nogalē Symantec programmatūra būtībā darbojās kā datoru imūnsistēma, kuras spējas aizsargāties pret vīrusiem nepārtraukti stiprināja kompānijas eksperti.

Aizvadītajos gados daudz kas ir mainījies un kiberuzbrukumu veidu ir vairāk. Piemēram, ar tā dēvēto trojāņu starpniecību sistēmā tiek izveidotas «sētas durvis», pa kurām ievadīt ļaunprogrammatūras kodu, savukārt spiegu programmatūra ļauj izsekot taustiņu nospiešanas sekvencei un atvieglo liela izmēra uzbrukumus korporatīvām datoru sistēmām.

Tagad Symantec ir nobrieduši mainīt darbības principus un no kompānijas, kuras mērķis ir «aizsargāt», kļūt par kompāniju ar devīzi «atklāt un atbildēt» un palīdzēt klientiem novērst hakeru dziļāku ielaušanos sistēmā, tiklīdz atklātas pirmās kiberuzbrukuma pazīmes.

Tai pašā laikā Daijs norāda – lai arī antivīrusu produkti zaudē aktualitāti, drošības paketes patērētājiem tāpat piedāvā virkni noderīgu funkciju, piemēram, paroļu pārvaldnieku, mēstuļu bloķētājus un arī nevēlamu saišu meklētājus Facebook ierakstos.

Symantec, kā globālā tirgus daļa šobrīd ir 8 procenti un ieņēmumi gada pirmajā ceturksnī provizoriski ir 1,62 līdz 1,66 miljardi ASV dolāru, plāno iet vairāku mazāku kiberdrošības kompāniju pēdās un piedāvāt inovatīvas metodes cīņai pret kiberdraudiem.

Piemēram, kompānija Juniper Networks piedāvā produktu, kas datorsistēmās izvieto viltotu datu «spoku armiju», kas hakeriem vienkārši neļauj atšķirt lietderīgu informāciju no nevajadzīgiem bitiem un baitiem, savukārt kompānija Mandiant, kas sevi dēvē par ātrās reaģēšanas vienību, pērn pasaules mēroga atpazīstamību guva, kad atmaskoja Ķīnas Tautas atbrīvošanas armijas hakeru vienību izdarības ASV kompāniju un organizāciju datorsistēmās.

Komentāri (48)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu