Kā iegaumēt patiesi drošas paroles

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Caro/ScanPix

Gandrīz visi datordrošības norādījumi ietver ieteikumu izmantot «stipru» jeb grūti uzminamu paroli. Ja lietotāji arī turpmāk grasās paļauties uz šo seno identifikācijas metodi (bet labāka varianta pagaidām tomēr nav), ir jāizdomā, kā varētu iemācīties viegli ielāgot paroles.

Diemžēl, lai iegaumētu paroles, vajadzēs darīt to, kas nevienam nepatīk, tas ir, iemācīties no galvas. Kaspersky Lab kiberdrošības eksperti iesaka šā procesa efektivitātes palielināšanas paņēmienus, lai būtu mazāk jāiekaļ, bet varētu labāk atcerēties.

  • Abstraktas burtkopas vietā izmantojiet paroli ar stāstu. Lai to atcerētos, ir jāiedomājas atbilstošā aina. Var pat ar zīmuli vai pildspalvu patiešām uzzīmēt skici.
  • Jā, tas ir grūti, tomēr centieties pēc iespējas retāk izmantot vienu un to pašu paroli vairākās tīmekļa vietnēs.
  • Noteikti laiku pa laikam atsauciet atmiņā visas savas paroles. Ir īpaši svarīgi to darīt pirmajās 12 stundās pēc jaunas paroles izveidošanas. Jo biežāk jūs to darīsit pēc tam, jo labāk.
  • Parolei ir jābūt garai. Tai var pievienot simbolus, taču tai nav jābūt bezjēdzīgai. Izmantojiet skaidru un jums vienkārši iegaumējamu frāzi ar nelieliem grozījumiem, kas apgrūtina vienkāršu uzbrukumu pēc vārdnīcas: «Pastaavees1komatsKasPaarveertiisies». Ir daudz vieglāk iegaumēt paroles frāzi un dažas izmaiņas tajā nekā juceklīgu burtu savirknējumu.

Lai gan ir daudz vienkāršāk iegaumēt paroles frāzi, nevis paroli no rakstzīmju maisījuma, joprojām paliek aktuāla unikalitātes problēma.

Aptaujās secināts, ka interneta lietotājam ir vidēji pieci atšķirīgi konti. Katram ir vajadzīga sava parole, un tas var radīt sajukumu. Turklāt daudziem ir krietni vien vairāk par pieciem kontiem, un tas ir īsts izaicinājums cilvēka atmiņai.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu