Pētījums: Latvijā reklāmas internetā visaktīvāk klikšķina vīrieši un vecāka gadagājuma lietotāji

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Latvijā interneta lietotāji uz reklāmas kampaņu baneriem klikšķina salīdzinoši maz, lielākā aktivitāte - vīriešu un vecāka gadagājuma lietotāju vidū - , liecina interneta pētījumu un konsultāciju uzņēmuma «Gemius» jaunākais «AdMonitor» pētījums.

Kā informēja «Gemius» pārstāve Elīna Platonova, Latvijā ir viens no zemākajiem CTR (click-through rate) rādītājiem - tas apzīmē reklāmas klikšķu skaitu uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm. Latvijā CTR ir 0,27%, un tas nozīmē, ka

vidēji no katriem parādītajiem 1000 reklāmas baneriem uz 27 no tiem tiek izdarīti klikšķi.

Savukārt valsts, kur klikšķus uz reklāmām veic visbiežāk, ir Ukraina. Tur no katriem 1000 baneriem noklikšķināti tiek 89.

Saskaņā ar datiem Latvijā skaitliski vairāk klikšķinātāju vidū ir sievietes, taču aktīvāki tomēr ir vīrieši. «Lai gan sieviešu internetā ir procentuāli vairāk (54%) un līdz ar to arī visu uz reklāmas baneriem veikto klikšķu daļa, ko veikušas sievietes, attiecīgi ir lielāka - 51% -, aktīvāki klikšķinātāji tomēr ir vīrieši. Par to liecina CTR rādītājs, kas parāda, ka no katrām 1000 banera ekspozīcijām, kas parādītas vīriešiem, tie veikuši vidēji 30 klikšķus, kamēr sievietes tikai 25,» skaidro «Gemius Latvia» vadītāja Linda Egle.

Visvairāk tādu interneta lietotāju, kas klikšķina uz reklāmām Latvijā, ir vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem (26%), kā arī interneta lietotāji vecumā no 35 līdz 44 gadiem (25%). Nedaudz mazāku grupu veido lietotāji vecumā no 45 līdz 54 gadiem (19%) un no 16 līdz 24 gadiem (16%). Lai arī vismazāko daļu (15%) no visiem lietotājiem, kas Latvijā aplūko reklāmas, veido vecāka gada gājuma cilvēki (no 55 līdz 69 gadiem), šos lietotājus interneta reklāmas piesaista visvairāk. Uz 1000 parādītajām reklāmām lietotāji šajā vecumā reklāmas klikšķina vidēji 31 reizi, kas ir augstākais rādītājs starp visām vecuma grupām.

Kopā Latvijā interneta reklāmas klikšķina 16% no visiem interneta lietotājiem, kamēr Lietuvā tie ir 12%, bet Igaunijā - tikai 7% no visas interneta auditorijas. Vislielākā daļa tādu interneta lietotāju, kas veic klikšķus uz reklāmām, ir Polijā (32%), Ungārijā un Slovākijā (abās - 21%).

Aplūkojot reklāmu klikšķinātāju izglītības līmeni, struktūra visās valstīs ir līdzīga.

Latvijā, gluži tāpat kā citās valstīs, vairāk nekā puse no lietotājiem ir ar vidējo vai nepabeigtu vidējo izglītību.

Apskatītie dati iegūti no «gemiusAdMonitor» pētījuma par populārākajiem un biežāk izmantotajiem reklāmas formātiem, biežāk reklamētajām industrijām un mobilās reklāmas tendencēm. Pārskats ir balstīts uz interneta kampaņu analīzi, kā arī datiem, kas iegūti no reklāmas servēšanas rīka.

Pārskats aptver 13 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstis, tostarp Latviju, Lietuvu, Igauniju, Poliju, Čehiju, Slovākiju, Ungāriju, Slovēniju, Horvātiju, Rumāniju, Bulgāriju, Serbiju un Ukrainu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu