Uzņēmumi uzgriež muguru bankām bez pienācīgas IT drošības

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Kaspersky Lab aptauja liecina, ka vairāk nekā divas trešdaļas uzņēmumu izvēlas banku pakalpojumu sniedzēju, kam ir stabila drošības reputācija. Šīm bankām, kam drošība ir pirmajā vietā un kas veic visus nepieciešamos pasākumus, lai nodrošinātos pret finanšu izkrāpšanu tiešsaistē, būs vieglāk saglabāt pašreizējos klientus un iegūt jaunus.

Pētījums atklāja, ka deviņas desmitdaļas (94%) uzņēmumu tagad lieto internetbanku ikdienas darbībā. Iespēja izmantot banku pakalpojumus, fiziski neapmeklējot banku, sniedz nozīmīgus ieguvumus, tostarp saīsina reaģēšanas laiku un samazina darbības izmaksas.

Tomēr šīs ērtības var dārgi maksāt, jo pakļauj uzņēmumus finanšu izkrāpšanas draudiem tiešsaistē un atklāj kibernoziedzniekiem vēl vienu ceļu, pa kuru iejaukties uzņēmuma IT infrastruktūrā. Tikai nepilnas divas trešdaļas (63%) Kaspersky Lab aptaujāto uzņēmumu apzinās šos riskus un to, cik ir svarīgi īstenot visus iespējamos drošības pasākumus, lai aizsargātu savus izšķirīgi svarīgos datus.

No savas informācijas aizsardzības viedokļa drošībai ir galvenā loma, kad uzņēmumi izvēlas banku. Gandrīz trīs ceturtdaļas (72%) aptaujāto uzņēmumu norādīja, ka izvēlas bankas pēc to drošības reputācijas, un gandrīz deviņas desmitdaļas (88%) uzņēmumu ir gatavi maksāt vairāk par sadarbību ar banku, kam ir stingra drošības politika un labi līdzšinējie drošības rādītāji. Turklāt 43% uzņēmumu sacīja, ka arī pašiem ir jāveic papildu pasākumi, lai aizsargātu tiešsaistes finansiālos darījumus ar savām bankām.

Kaspersky Lab krāpšanas novēršanas vispārējais vadītājs Ross Hogans komentēja: «Uz tehnoloģijām balstītajā mūsdienu vidē bankas vairāk līdzinās IT uzņēmumiem, nevis finanšu iestādēm. Visa to mijiedarbība ar klientiem un partneriem ir datorizēta, un informācijas apmaiņa un glabāšana notiek tiešsaistē. Tomēr, neraugoties uz ieguvumiem, tas padara banku procesus viegli ievainojamus, un jebkāda iejaukšanās IT infrastruktūrā var izraisīt milzīgu datu noplūdi vai, vēl sliktāk, radīt ievērojamus finansiālos zaudējumus un kaitējumu reputācijai. Tāpēc arī bankām, izstrādājot un piedāvājot savus pakalpojumus, noteikti ir jādomā līdzīgi IT uzņēmumiem un jāpadara drošība par prioritāti.»

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu