Aptauja: 74% Latvijas interneta lietotāju izvēlas iepirkties internetā

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Lielākā daļa jeb 74% Latvijas interneta lietotāju izvēlas iepirkties internetā, secināts interneta izpētes un konsultāciju uzņēmuma «Gemius» veiktajā aptaujā.

Vairāk nekā puse jeb 52% no kopējā respondentu skaita, kuri izvēlas iepirkties internetā, ir sievietes, savukārt 48% - vīrieši.

Lielākā daļa interneta lietotāju, kas iepērkas internetā, visbiežāk izmanto Latvijas e-komercijas vietnes (92%), taču salīdzinoši daudz šim mērķim izmanto arī Eiropas (77%), Ķīnas (55%), ASV (42%) un citu valstu e-komercijas vietnes.

Aptauja liecina, ka pirktākās preču kategorijas internetā ir izklaides pasākumu biļetes (76%), apģērbs, aksesuāri un apavi (70%), apdrošināšana (66%), kā arī avio un citu transportlīdzekļu biļetes (66%) un viedtālruņi, datori un ar tiem saistītā aparatūra (63%).

Populārākais iemesls par labu pirkumiem internetā ir preču un pakalpojumu pieejamība par izdevīgākām cenām nekā tradicionālajos veikalos, ko minēja 79% interneta lietotāju.

Iecienītākā e-komercijas vietne aptaujāto vidū ir sludinājumu portāls ss.lv, ko minēja 45% interneta lietotāju. Tāpat populārāko vietņu vidū interneta lietotāji ierindo arī cenu salīdzināšanas portālu salidzini.lv (29%) un interneta veikalu 220.lv (29%), kā arī interneta veikalu 1a.lv (16%) un kolektīvās iepirkšanās portālu perkamkopa.lv (10%).

Teju trešdaļa no interneta lietotājiem atzinuši, ka populārākā ārzemju e-komercijas vietne viņu vidū ir veikalu un izsoļu platforma ebay.com, tikmēr piektdaļa lietotāju norādījuši, ka pirkumiem internetā izmanto interneta veikalu aliexpress.com. Piecu populārāko vietņu vidū ir ierindots arī amazon.com, ko kā iecienītāko iepirkšanās vietni minējuši 10% lietotāju. Nedaudz mazāku popularitāti iemanto sporta preču interneta veikals sportsdirect.com, kurā ir iepirkušies 9% Latvijas interneta lietotāju.

Interneta aptauja tika veikta laika posmā no šā gada 18. līdz 29. februārim un tās ietvaros tika aptaujāti 2294 respondenti vecuma grupā no 18 līdz 69 gadiem.

«Gemius» ir starptautisks pētniecības uzņēmums, kas nodarbojas ar interneta pētījumiem un mērījumiem Eiropā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu