Facebook pārmaiņas var kaitēt medijiem

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: DADO RUVIC / REUTERS

Facebook veic izmaiņas savā Jaunumu plūsmā (News Feed), prioritāti dodot lietotāju draugu ierakstiem. Tā, iespējams, var ciest ziņu avoti un mediji, kam ir svarīga atgriezeniskā saite no Facebook.

Vienlaikus Facebook ir publicējis dokumentu «Jaunumu plūsmas vērtības», kurā izskaidrots algoritms, pēc kura tiek veidots ierakstu izkārtojums.

Svarīgākais šajā algoritmā ir «savienot lietotāju ar draugiem un ģimeni». Nākamais svarīgākais faktors algoritmā ir vērtīgu ziņu un informācijas pasniegšana, bet trešais faktors - izklaides iespējas, piemēram, Facebook Live video un smieklīgās bildītes.

Dokumentā arīdzan minēts, ka Jaunumu plūsma ir «platforma visām idejām». Tāpat dokumentā minēts, ka «mēs nedodam priekšroku kādam konkrētam avotam vai idejai».

Par to, ka Facebook, iespējams, manipulē ar karstākajām tēmām (Trending Topics), maijā ziņoja tehnoloģiju interneta vietne Gizmodo. Kompānija pārmetumu atbilstību patiesībai gan noliedza, taču norādīja, ka varētu darīt vairāk, lai iegūtu lietotāju uzticību.

Jaunumu plūsma ir Facebook pukstošā sirds, raksta CNN Money. Tā balstās uz algoritmu, kurš raugās uz komentāriem un LIKE pie ieraksta, uz to, cik bieži lietotāji ar šo ierakstu ir dalījušies. Īsāk sakot, vērtē, cik lielu rezonansi ieraksts ir radījis, un tā ierakstus piemeklē katram lietotājam.

Par «Jaunumu plūsmas vērtībām» kompānijas iekšienē runāts jau sen, taču to daļēja atklāšana milzīgajai Facebook lietotāju kopienai varētu dzēst daļu bažu par šo mistisko veidojumu, pārliecināts ir Jaunumu plūsmas vadītājs Ādams Moseri.

Galvenā atziņa, kas jāgūst no izmaiņām Jaunumu plūsmā, - draugiem un ģimenei turpmāk būs priekšroka. Jaunais ierakstu kārtošanas algoritms dos iespēju būt tuvāk draugiem, jo īpaši svarīgākajiem.

Pārmaiņas noteikti nepatiks ziņu dienestiem un medijiem, jo tie šobrīd caur Facebook iegūst daudz unikālo apmeklētāju.

«Aizvien vairāk un vairāk mediju savus jaunumus publicē Facebook. Pārmaiņas domātas tam, lai lietotājiem nezustu kontakts ar draugiem un ģimeni,» saka Moseri un atzīst, ka tīmekļa mediji, arī pašā Facebook izveidotās lapas, visticamāk, jutīs apmeklētāju skaita kritumu, taču tas būšot neliels.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu