«Kaspersky Lab»: Kibernoziedznieki pieskaņo uzbrukumu kampaņas noteiktiem svētku datumiem

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Analizējot kiberdraudu ainu 2014., 2015.un 2016.gada pēdējā ceturksnī, virtuālās vides drošības risinājumu izstrādātāja «Kaspersky Lab» eksperti atzinuši, ka kibernoziedznieki cenšas pieskaņot uzbrukumu kampaņas noteiktiem svētku datumiem.

Uzņēmuma pārstāvji norādīja, ka 2016.gada pēdējā ceturksnī to «Kaspersky Lab» klientu skaits, kuri saskārušies ar ļaunprogrammatūrām, kas spēj nozagt naudu vai vērtīgu finanšu informāciju, sasniedza 319 000, un tas ir par 22,5% vairāk nekā tajā pašā laika posmā 2015.gadā. Tādējādi, pēc krituma 2014.gadā, kibernoziedznieki atkal iegulda līdzekļus tādu ļaunprogrammatūru izstrādē, kas spēj zagt finanšu datus, piemēram, kredītkaršu informāciju un tiešsaistes banku akreditācijas datus.

Uzbrukumu skaita pieaugums novērots Melnajā piektdienā un Ziemassvētkos, atklāja uzņēmuma pārstāvji, pie tam, uzbrukumu dinamikas krass pieaugums ir vērojams vienu vai divas dienas pirms faktiskajiem svētku datumiem.

Mērķu sasniegšanai noziedznieki izmantoja kādu no 30 banku Trojas zirgu ģimenēm, ko pastāvīgi izseko «Kaspersky Lab». Visplašāk izplatītās ir piecas no tām - «Zbot», «Nymaim», «Shiotob», «Gozi» un «Neurevt». Šie Trojas zirgi svētku periodā ir atbildīgi par uzbrukumiem 92,3% lietotāju.

«Kaspersky Lab» ir privāts informācijas tehnoloģiju drošības programmu izstrādes uzņēmums, kura produktus lieto 400 miljoni lietotāju visā pasaulē. Uzņēmums reģistrēts Apvienotajā Karalistē.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu